Ta-02 achter differentieel

• Topicstarter Topicstarter JaW
  • Startdatum Startdatum
J

JaW

Guest
Pas heb ik in mijn ta02 een brushless 12 turns motor (380 size yeah racing) en een 2 cellen lipo accu gezet. Geweldige prestaties nu, maar ik denk dat hij al dat geweld toch niet helemaal goed aankan. En ja hoor, na 2 keer rijden ging het achter differentieel kapot.
Nu mijn echte probleem: ik kan nergens een achter differentieel voor de ta02 vinden. Op de tamiya site staat wel een, maar ik weet niet zeker of dat de goede is: http://www.etamiya.com/shop/tamiya-53070-tamiya-ball-differential-49-manta-ray-p-4307.htm.
Weet iemand of dit de goede is en zo niet, waar kan ik hem dan wel vinden?
En weet iemand nog goede hop-up parts voor de ta02 zodat de auto het brushless geweld beter kan verdragen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Jaw,

de Manta Ray was gebasseerd op een TA02 frame, had alleen langere veerarmen. Dat diff. is dus goed. Zijn zeker nog goed te krijgen.

Veel of weinig power; je TA02 moet in ieder geval kogellagers en een andere stekker (4mm goud of Deans) krijgen.
Daarna, voor de power, raad ik je een dikke 4wd aandrijfstang aan.
Dat ronde ding waarmee je je motor passend in je TA02 schuift is ook van aluminium te krijgen, dat lijkt me ook wel een goeie.
Volgens mij kan je er ook nog een set tandwielen voor krijgen, waarbij de tandjes kleiner zijn. Dit zorgt voor een betere overbrenging (meer tandjes raken elkaar tegelijk aan), minder herrie en minder slijtage.
Ik weet niet of je op de weg rijdt, maar met een setje stabilisatorstangen konden onze TA02's snoeihard door de bocht.

Dit is een goede en goedkope leverancier:

Hopup Parts | For TAMIYA | Tamiya TA01 TA02 Hop Up Parts - rcMart.com

Succes.

Okee bedankt hier heb ik wel wat aan. Kogellagers heb ik al, en die alluminium motormount (dat bedoelde je toch?) wil ik misschien ook wel kopen.

Volgens mij kan je er ook nog een set tandwielen voor krijgen, waarbij de tandjes kleiner zijn. Dit zorgt voor een betere overbrenging (meer tandjes raken elkaar tegelijk aan), minder herrie en minder slijtage.
Bedoel je minder tandwielen of alleen kleinere tandjes?

De tandwielen zijn even groot, maar hebben kleinere tandjes.

Ik bedoelde inderdaad de motor mount. Die ze bij RC Mart verkopen ziet er goed uit! Zorgt er voor dat het plastic niet uitlubbert (dat hadden wij), de boel zit goed vast, en het koelt de boel ook nog eens.

Bij veel power: zet er zowiezo het allerkleinste pinion (motor) tandwiel op, en het grootste spur. Dan loopt hij het soepelste.

Ik zie de stang niet bij RC Mart, jammer... die heb je echt nodig. Die dunne standaard is gewoon een spaakje, en vliegt alle kanten op bij hoge toeren.

Normaal zou ik mensen niet aanmoedigen om geld in de TA02 te stoppen, maar ik heb er zulke mooie herinneringen aan...

Ik bedoelde inderdaad de motor mount. Die ze bij RC Mart verkopen ziet er goed uit! Zorgt er voor dat het plastic niet uitlubbert (dat hadden wij), de boel zit goed vast.
Daar heb ik nog geen last van gehad, maar ik zal het overwegen.

Bij veel power: zet er zowiezo het allerkleinste pinion (motor) tandwiel op, en het grootste spur. Dan loopt hij het soepelste.
Ik had het kleinst mogelijke tandwiel (16 tandjes geloof ik), nu zit die van 18 tandjes erop, want de 16 tandjes-tandwiel trok hij ietsjes te hard op naar mijn mening..

Back