@Jaap, die lager zitten idd in de cupjoints aan de binnenkant natuurlijk waar je die uitsteekseltjes zitten.
die bronzen dingen moeten in je diff pully, daar draaien je outdrives in, op de foto's zijn inderdaag glijlagers te zien, deze kun je vervangen door 850 kogellagers (als ze er nu nog niet bijzitten)
hahah! lol @ Jaap! Maar Erik, weet je toevallig ook het bestelnummer van deze lagers? En laat me raden? ze gaan zeker weer 'tamiyakennende' een klein fortuin kosten? :? [EDIT] ik heb al gevonden wat ze kosten. €3,75 per stuk, komt dus neer op €15,- lekker weer, denk ik goedkope diff's te hebben, ben ik alsnog duur uit :? [/EDIT]
nou gewoon standaard 850 lagers, en je hoeft hier echt geen topspec voor te hebben. ik betaal 1.35 per stuk voor een lager, kweetnie hoe jullie op zulke bedragen komen....
Heeft het wel nut om die glijlagers te vervangen door kogellagers? De Associated TC3 lagers komen ook met glijlagers (de nieuwere diffs tenminste) en het vervangen door kogellagers heeft geen nut bij deze. Deze diffs komen met glijlagers dus ik neem aan dat dat ook goed werkt.
@erik, heb gekeken @ tamiyasite Daar staan deze prijzen. @vassago: oke, dan ga ik eerst wel eens proberen met de glijlagers, misschien rijdt het sowieso wel goed. Nu maar wachten tot ze binnen komen. Had ze eigenlijk woensdag al verwacht, maar helaas....
misschien even ter verduidelijking voor sommigen, het gaat over de lager IN het diff , ik heb ook zo diff's en 1tje met en 1 zonder en het verschil is idd niet merkbaar. waar heel het diff in zit wel in kogellagers natuurlijk.
dat klopt inderdaad wat cooper zegt. De glijlagers zitten zeg maar in de pulley. Pas op het moment dat je diff in werking gaat ( als je door een bocht gaat) dan pas gaat de lager 'draaien' Dit zijn dus geen hele slagen maar slechts een klein stukje. Daarom zul je idd weinig verschil merken. Nog een vraag. Op de tamiya site staat dat je diff 2á 3 vrije slagen moet kunnen maken. Wat wordt daarmee bedoelt? Ik weet nu namelijk niet of mijn diff te los of te strak staat :?
we hadden er in dit topic al over, one ways. mijn trf heeft én een one way vooraan, maar ook nog eens een oneway op de pully van de voorste aandrijfsnaar. wat is hier nu het nut van, lijkt me een beetje dubbelop?
De enige voordeel die ik kan verzinnen is dat de er bij een vrijloop niet de voorsnaar aangedreven wordt en er dus minder verlies is.
Klopt wat Roelof zegt, maar of het echt nut heeft... Met een diff voorop zou hij echt nuttig zijn, en laat Tamiya nou net geen voor-diffs hebben voor de 415 :S