TA-05

Hallo,

Ik heb net alles doorgespit, en ik ben erover uit dat ik een TA-05 wil hebben.

Maar ik had nog 1 vraag.. ik heb HPI kappen kunnen deze op dit Chassis.
En ik wil een HPI KAP voor dit chassis een 200mm KAP.

Gaat dit passen? of wil dit niet..

En wat heb ik verder nodig wat raden jullie aan voor accu's en motor?

Laatst bewerkt:
TA-05 is een 190mm toerwagen dus een 200mm kap is te breed maar er is een zéér uitgebreid TA-05 topic hier op het forum, ik zou zeggen... Stel al je vragen daar, daar zitten de kenners...

Hallo,

Wat wil je zelf? Denk dat een hele mooie setup voor een TA05 een 9T brushless motor is met een Lipo accu. Maar met een 19T brushed met een een gewoone accu meer dan 4000 mAh kun je ook heel veel plezier beleven.

een tippie voor een brushless setje is : 9T motor en bv min 60A esc dit in combie met een 5000Mah lipo 2s ,gaat als een speer , rijtijden van circa 15-20 min. met 70-90% volgas....:D

maar kijk hier eens in:

tamiya-ta05

ruim 100 pagina's , zal vast wel een antwoord staan :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Nou ik heb een Nitro wagen.
Met elektro wagens ben ik tot nu toe een leek!

Maar ik wou eerst gewoon is beginnen met een gewone Brushed motor.
Want brushles met lipo lijkt mij nog wel prijzig!

Ik wou eigenlijk wel gaan voor een andere motor.
Ik heb nog een snelheids regelaar liggen. Nu weet ik niet precies wat dat voor een is moet ik kijken, of is het verstandiger om er een nieuwe bij te kopen?

Ik heb nog een ontvanger/zender en servo's liggen van het merk Dash Saber.

Mvg Jamo

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb nog een snelheids regelaar liggen. Nu weet ik niet precies wat dat voor een is moet ik kijken, of is het verstandiger om er een nieuwe bij te kopen?

Mvg Jamo
hangt er vanaf wat je regelaar aan kan, dan kan je daarop je motortje op uitzoeken. kan je regelaar niet super veel aan, dan kan je overwegen om een regelaar bij je nieuwe motor te kopen. kijk is op PK Model Racing , vindt je genoeg regelaars en motoren. en ook al een brushless setje van een motor en regelaar voor 135 euro meen ik...

Hallo,

Mvg Jamo

Brushless hoeft niet per se duur te zijn, een 5.5T/9T/12T brushless setje van Ezrun kosten ongveer 55,- euro. (inclusief motor regelaar en progammeer kaartje!)

Nog een vraagje:
Tot hoeveel turns regelt de regelaar?

Oke dus als ik goed begrijp kan brushles en gewone accu ook wel samen?

Dat je daar geen lipo voor nodig hebt?? of zie ik het niet weer verkeerd?

dit is mijn regelaar trouwens:
PROFI HF-40
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Electronische snelheidsregelaar met Bec en ABS,
6-12 volt, Continu 40 Ampere max. 5 minuten, Motor limit 16 w, vooruit/rem/achteruit.
Voor Auto's en Boten.
[/FONT]

Maar als jullie anders aanraden..??

Oke dus als ik goed begrijp kan brushles en gewone accu ook wel samen?

Dat je daar geen lipo voor nodig hebt?? of zie ik het niet weer verkeerd?

dit is mijn regelaar trouwens:
PROFI HF-40
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Electronische snelheidsregelaar met Bec en ABS, [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]6-12 volt, Continu 40 Ampere max. 5 minuten, Motor limit 16 w, vooruit/rem/achteruit.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Voor Auto's en Boten. [/FONT]

Maar als jullie anders aanraden..??

Brushless met een normale accu kan zeker.
Op het forum worden 19T brusched motor aangeboden, weet alleen niet of deze met jouw regelaar samen gaan.

Als je ook al voor een andere regelaar moet gaan om een beetje snelheid in de auto te krijgen kun je idd beter voor een EZ brushless setje gaan van 65 incl. verzenden. Veel minder onderhoud en meer snelheid:-D

Brushless met een normale accu kan zeker.
Op het forum worden 19T brusched motor aangeboden, weet alleen niet of deze met jouw regelaar samen gaan.

Als je ook al voor een andere regelaar moet gaan om een beetje snelheid in de auto te krijgen kun je idd beter voor een EZ brushless setje gaan van 65 incl. verzenden. Veel minder onderhoud en meer snelheid:-D

Ik heb zitten kijken naar EZ maar waar kan ik die bestellen??
En wat voor accu is aan te raden om hieraan te koppelen?

Gr JArno

EzRun passen alle accu's wel aan, zowel Lipo, NiCd, en NiMh's.

EzRun sets zijn te koop op ebay.
Mocht je ze perse uit nederland willen kun je bij pk een setje (exact hetzelfde) voor 150,00 halen. (Prijs slaat helemaal nergens op!)

Maargoed als je geen ervaring hebt met bestellen in het buitenland wil ik ook wel een setje voor je bestellen ;)

Groet, Christian

voor een EZ brushless setje gaan van 65 incl. verzenden.

het is al vaker aangehaald, als je buiten de EU gaat kopen komen er ook nog BTW en invoerrechten bij,dan ga je toch al gauw naar de €100,-,bovendien als je garantie wil zou ik hem bij een Europeesche winkel kopen.
(nu komen de links met de goedkope winkels en ervaringen dat ze niet gepakt zijn bij de douane :mrgreen:)
maargoed suc6 met de keuze:cool:

Laatst bewerkt:
9T gaat hard zat.

Dat antwoord is een paar dagen geleden ook al gegeven op een vraag voor een ta05...

Probeer de zoekfunctie eens! Dat beantwoord 98% van je vragen.

Back