TA02 of TL01?

Gek op vintage, maar wat is de beste keus? Al geruime tijd ben ik aan het twijfelen om een Tamiya RC te kopen. Iets wat ik sinds mijn jeugd al hoog op mijn verlanglijstje heb staan maar wat er eigenlijk nooit van gekomen is. Tot nu. Want er gaat er 1 komen! Alleen mijn vraag is, wat is het beste rally chassis? Ik ben gek op de wat oudere Tamiyas ivm. het jeugdsentiment wat er aan kleeft. Heeft iemand een suggestie?

TA01/02 is een goede rally basis. De TL01 is wat moderner. Beide auto's komen geregeld wel voorbij op marktplaats dus als je reserve onderdelen wilt best naar de koopjes uitkijken. Ga je brushless dan raad ik de TL01 aan, deze kan iets meer geweld aan op de tandwielen.De TA chassis kunnen het best een aluminium motormount gebruiken als je een wat stevigere motor wilt.Eventueel kan je kijken naar een Tt01 chassis en deze aanpassen om er een rally van te maken? Staan op youtube filmpjes van. Maar dan heb je wel het sentiment niet natuurlijk...Of doe zoals mij en leg een kleine verzameling chassis aan voor het sentiment, en een andere verzameling voor mee te rijden :D

Hahaha! Thankx voor de tip maar dat krijg ik er thuis niet doorheen denk ik..... ;) Maar zat te denken aan een rs540 motortje dan, icm met een 7,2 3300mah. Dus ta02 heeft eenkleine voorkeur dan natuurlijk. En las inerdaad dat een alu motormount nodig is. Toch best handig dat internet......

Ennuh..... waarom is een tt01 geen goed rallychassis eigenlijk? Is toch ook een 4wd as aangedreven chassis? Heeft dat te maken met rijhoogte ofzo?

Jep, TA chassis zijn uit zichzelf al hoger en hebben niet veel aanpassingen nodig om nog hoger te gaan. De tt01 heeft dit wel nodig en dan nog geraak je nooit zo hoog als wat je met een TA zou kunnen.Er zijn er zelfs die een TA ombouwen om te trailen/ licht crawlen.Maar moest je toch voor een tt01 gaan, dit kan ook perfect hoor. Mocht je interesse hebben, ik heb hier een setje nieuwe velgen met rally banden. Passen net niet goed onder mijn traxxas 1/16 rally dus...Je kan ze altijd over nemen.

Jep, TA chassis zijn uit zichzelf al hoger en hebben niet veel aanpassingen nodig om nog hoger te gaan. De tt01 heeft dit wel nodig en dan nog geraak je nooit zo hoog als wat je met een TA zou kunnen.Er zijn er zelfs die een TA ombouwen om te trailen/ licht crawlen.Maar moest je toch voor een tt01 gaan, dit kan ook perfect hoor. Mocht je interesse hebben, ik heb hier een setje nieuwe velgen met rally banden. Passen net niet goed onder mijn traxxas 1/16 rally dus...Je kan ze altijd over nemen.
Sorry voor de late reactie, maar thanks voor de info! Ennuh, die rallybandjes? Wat moet je daar voor hebben? Is wel voor 1:10 toch? Btw, het is een ta-02 geworden!

Back