TA04r Chassis vraag

• Topicstarter Topicstarter Dryffin
  • Startdatum Startdatum
D

Dryffin

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort weer bezig in de RC wereld, en heb eigenlijk een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden.

Ik heb namelijk een Tamiya TA04R chassis (de HKS Racing Altezza)
en nu ben ik echt verliefd geworden op de nieuwe Tamiya Raybrig 2007 body.
deze is bedoeld voor het TA05IFS chassis.

Mijn vraag is nu, gaat deze body passen op mijn chassis vanwege de lage neus e.d.? iemand hier ervaringen mee?

Ik hoop graag wat van jullie te horen!

De Raybrig NSX (oudere versie) werd ook uitgegeven op een Ta04

getuserimage.asp

Als ik echter de nieuwe bekijk, dan lijkt de neus wel héél laag te zitten, dus ik vrees ervoor...
r2.jpg

Misschien een uitdaging om een TA04 om te bouwen naar ifs?

Ik weet dat de voorgaande bodies wel passen ja, maar de verliefdheid is echt op de 2007 versie.. Zit er zelfs over na te denken om misschien de gehele set te kopen! Zag dat deze 170,- was geloof ik..

Heeft iemand nog tips wellicht?

Tsjah als je toch voor een andere gaat kijken neem de TA-05v2 R in overweging.

top10.jpg

Je smaak qua kap kan ik iig erg waarderen. 8)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat ik er dus een tijdje uit ben geweest ben ik niet zo bekend met de nieuwe chassis enzo, maar kan je me wellicht kort uitleggen waarom die beter is dan de IFS en wat deze kost?

Omdat ik er dus een tijdje uit ben geweest ben ik niet zo bekend met de nieuwe chassis enzo, maar kan je me wellicht kort uitleggen waarom die beter is dan de IFS en wat deze kost?

TA05 is een leuk chassis voor een racer maar evenleuk voor iemand die gewoon op een parking rondscheurt.

Je kan de wagen al heel goed afstellen en er zijn leuke opties voor verkrijgbaar , wat mooi meegenomen is.

Kostprijs ligt onder de 200euro (online)

Even simpel gezegd is de TA-05 v2 de laatste uitvoering van het TA-05 chassis en ook voorzien van IFS.
TA-05
TA-05 IFS
TA-05 v2
De R uitvoering is net zoals in het verleden voorzien van een flink aantal hop-ups die de auto beter moeten doen rijden.

Dit is een foto van het standaard v2 chassis, een standaard IFS zal er vergelijkbaar uitzien.

chassis.jpg

De prijs van het R chassis is ong. 275 euro afhankelijk waar je kijkt.

oke, bedankt zover voor al jullie reacties! :D

Ik denk dat ik ga kijken voor een startset van de raybrig. nu zit daar volgens mij alleen een standaard motor bij en verder niks..
ook zag ik dat een 7.2 accu vereist is om te kunnen passen in het chassis (gelukkig heeft mijn TA04R ook een 7.2 accu)

Wat zouden jullie verder nog aanraden daarbij te kopen qua snelheidsregelaar enzo? in mijn altezza heb ik een no limit (geen idee welke) zitten met voor-en achteruit functie.

of zeggen jullie, koop een TA05 v2 en daar los de kap van de raybrig bij..
als jullie nog andere goede tips hebben?

Carno zegt dan ook duidelijk ' afhankelijk waar je kijkt '

In China is die 180$
Dan heb je nog een regelaar , servo en batterij nodig.

ff omrekenen naar euro en kom je een 130euro uit.
Doe daar de verzending bij en je zal kort tegen de 160 komen ;)

Maar je beslist zelf of je naar de vertrouwde winkel gaat of toch maar online besteld.

Bij Modellbau Seidel (online) staat die 200. Ik heb er al af entoe besteld en ze zijn best snel ;)

Modellbau-Seidel - Tamiya 58472 Raybrig HSV-010 TA05ver.II 4WD 1/10

Als de link niet mag mijn excuses.

Back