TA05-R Special Edition

Als ik je een tip mag geven: vervang de connectors tussen de motor en de regelaar door goudconnectors of soldeer de draden direct aan de motor. De stekkers die je nu gebruikt geven aardig wat verlies en het verschil zal je ook zeker merken (vooral met wat zwaardere motoren is upgraden wel een must) Hetzelfde geldt eigenlijk voor de accu 8)
 
Hej daan,
lekker bezig zeg.
welke kleuren ga je de body spuiten? post als het klaar is maar is een mailtje!!!
verder nog veel succes ermee he'!!!
greetz friso
 
Tipje, stuurkogels op de stuurblokken aan de onderkant monteren en niet aan de bovenkant en haal even een schuurpapiertje over de carbon delen en doe er een laagje CA lijm op... Voor de rest, ziet er netjes uit, helemaal klaar voor het circuit lijkt me :wink:

Al denk ik dat je ermee gaat driften...

Nog een tipje, met de tijd alle kogelkopjes vervangen voor fluorine coated versies... De blauwe slijten onder je kont vandaan... En ik zag bij de stabies dat je de ball-connectors niet korter hebt gemaakt en dat zou ik wel doen, staat daar niks over bij de papieren? Ze zijn nu iets te lang als je bergrijpt wat ik bedoel...
 
Furious Jay zei:
Tipje, stuurkogels op de stuurblokken aan de onderkant monteren en niet aan de bovenkant en haal even een schuurpapiertje over de carbon delen en doe er een laagje CA lijm op... Voor de rest, ziet er netjes uit, helemaal klaar voor het circuit lijkt me :wink:

Al denk ik dat je ermee gaat driften...

Nog een tipje, met de tijd alle kogelkopjes vervangen voor fluorine coated versies... De blauwe slijten onder je kont vandaan... En ik zag bij de stabies dat je de ball-connectors niet korter hebt gemaakt en dat zou ik wel doen, staat daar niks over bij de papieren? Ze zijn nu iets te lang als je bergrijpt wat ik bedoel...

Het is niet de planning om hier mee te gaan driften daarvoor heb ik een ander Chassis. Wil hiermee zo nu en dan op het circuit van Velp en Apeldoorn gaan rijden.

-Ik zal deze aan de onder kant monteren.
-Wat is het voordeel van de carbon delen met CA lijm te bewerken?
-Dat van die Stabies begrijp ik niet zo goed wat je hier mee bedoeld. Heb hierover niks in het boekje gevonden.
 
Het voordeel daarvan is dat er geen scherpe randen meer aan zitten en de CA lijm is een beschermende en isolerende laag... CF geleid namelijk electriciteit en als de randen scherp zijn kunnen ze een draad doorhalen en eventueel voor kortsluitong zorgen. Het voorkomt ook dat bij een crash het carbon kan gaan splijten...

Ik heb een fotootje gemaakt van de bouwbeschrijving van de TRF, daar staat het op wat ik bedoel... Hoop dat het duidelijk is anders stuur ik je wel even een link van de complete beschrijving op PDF...


Stabie.sized.jpg


Dat afsnijden moet aan de achterkant bij allebei de connectors doen, aan de voorkant alleen de bovenste...
 
Voor zover ik weet hoort het zo... Op de TRF zitten de zelfde draagarmen en daar zitten ze ook aan de onderkant. Als je kijkt hoe de stuurarmen nu bij zitten staan ze vrij schuin naar boven en dan zitten ze wat rechter. Zo is er minder "binding" als je stuurt... Kijk nog eens goed in de manual, denk dat het daar ook zo staat aangezien het dezelfde suspension is...
 
ik heb in de manual gekeken namelijk vandaar mijn vraag. bij mij staan ze namelijk boven. Ik heb ze veranderd je hebt gelijk dat ze dan recht staan. Wederom many thanks for the Tips :wink:
 
Ik zie het al... Kan wel kloppen dat het bij jou aan de bovenkant moet. Volgens mij heb je dat carbon plaatje verkeerd gemonteerd. Die zit nu onder de stuurarmen en ik denk dat die er bovenop moet, kijk dat eens na in het papiertje dat daarbij zat...
 
Dan zou ik de stuurkogels op de stuurarmen naar onder verplaatsen, zitten de turnbuckles een stuk rechter...
 
Back
Top