Taalinstelling in een graupner mx-16s

Discussie in 'Model elektronica' gestart door hanskez, 12 dec 2007.

  1. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    Hoi beste medemodelvliegers


    ik heb een Graupner mx-16s gekocht.
    alleen staat de taal op duits ingesteld en kan nergens vinden hoe ik hem op engels moet zetten.

    wie weet hoe dat moet en of het mogelijk is

    groete Hanskez
     
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
  3. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    530
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Ik heb ook een MX16s en volgens mij is het niet mogelijk om van taal te switchen. Je hebt OF een Duitse OF een Engelse taal in je zender, maar niet alle twee.
    Grtz, Hans
     
  4. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Is al eerder een vraag over geweest, dit is helaas niet mogelijk. Van taal wisselen kan alleen met de MPX zenders.
     
  5. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Hoi,

    Is er inmiddels wel al een mogelijkheid om het om te zetten of te laten zetten?
    Snap sowizo niet dat ze het niet 2 talig gemaakt hebben. Zal ook de kop niet kosten om dat in een chipje te bakken.

    Al hadden ze het maar met een cheatcode gedaan ofzo.

    Gr. Dennis
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Mogelijk dat het wel kan door het ding op te sturen?

    Ik meende gelezen te hebben dat de niet-duitse versies wel van taal om te zetten zijn, maar de duitse versie niet. Of dat klopt, weet ik niet.
     
  7. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    wellicht kan Corrien (Jan) duidelijkheid verschaffen ?

    Zou toch mogelijk moeten zijn om er gewoon ff nieuwe software in te blazen ???

    Grtz,
    Menno
     
  8. swordfish

    swordfish

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    314
    Locatie:
    brugge
    hier neem ik een abonnement op want ik zit met het zelfde probleem
    ik heb wel een Nederlandse handleiding
    en voor m'n vliegtuigen kan ik hem instellen maar niet voor en helikopter
    hopelijk krijgen we hier een oplossing .

    moest iemand de manual-graupner-mx-16s.nl willen:

    download hier :RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting
    kies free user wacht tot het aftellen gedaan is en klik dan op download
     
  9. Janho

    Janho Guest

  10. bier-Ton-

    bier-Ton-

    Lid geworden:
    11 feb 2007
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  11. JvW

    JvW

    Lid geworden:
    11 jun 2009
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Duiven
    Inmiddels hier hetzelfde, ik ga er wel uitkomen in het Duits in samenwerking met de NL. handleiding, heb ook nog wat oude school boeken liggen...... :)

    Maar Engels beheers ik nét ff iets beter ;)

    Nog geen oplossing of je de zender kunt upgraden naar Engels talig?

    Ik heb nog even op Graupner.de gekeken maar daar kom je ook niet echt verder.
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja, daarom maar de (normaal 10 euro duurdere) ENG versie gekocht....
    Eingelijk ook wel logisch... Je moet gewoon je spul in NL halen, heb je altijd de ENG versie.

    Maar ja, wij hollanders halen het liever in Duitsland vanwege de prijs...
    Want dat scheelt toch nog wel even.. Dat weten de duitsers dus leveren ze de ENG versie voor 10,00 euro duurder, en soms ,zijn ze im angebot, en zijn ze even duur.

    Ik neem aan dat je hem wel kan flashen, naar ENG, maar ja, dan moet de service dienst dat wel doen, en of die zin hebben, in een Duitse zender, in duitsland gekocht, hier in NL te service-cen, kan me indenken dat ze daar niet zoveel zin in hebben, en terecht!!

    Of ze moeten er al een vergoeding voor gaan vragen, wat me ook billik lijkt... En dan gelieve het prijsverschil wat er tussen de beide landen zit!

    Ach ja, ik weet het, ik ben ook fout.... zucht...
    (mijn ENG mx16 komt ook uit duitsland)
     
  13. Willem01

    Willem01

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    654
    Nee dus. Mijn neef heeft zijn MX16S in een winkel in Den Bosch gekocht. En dat was een Duitse versie...

    Willem.
     
  14. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    terug gaan naar de winkel.

    dan heeft die winkel duitse importeur gebruikt.
     
  15. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    excuseer mijn taalgebruik

    Wat een protektionistisch LUL verhaal.
    Je moet kopen in Nederland :rolleyes:
    Die duitsers laten je extra betalen voor een engelse versie enz.enz.
    Om dan even later doodleuk te beginnen over flashen jaja helemaal toppie.......... (en och ja, je bent ook nog eens een keer moderator hier ....)

    Waarom de mensen niet gewoon even adviseren dat ze voor aankoop van dit produkt vragen in welke taal de software is ......
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  16. JvW

    JvW

    Lid geworden:
    11 jun 2009
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Duiven
    Sowieso, beetje kwats allemaal, ik wist niet dat ie Duits was, daar had ik mijzelf niet genoeg over laten informeren.
    Díe schult ligt geheel bij mijzelf, maar evengoed heb ik voor een lage prijs een MX-16s kunnen aanschaffen waar ik erg blij mee ben.

    De functie's blijven hetzelfde in de Engelse versie, en dat ik mij een avondje heb moeten verdiepen met de overigens fantastische Nederlandse handleiding naast de Duitse MX-16s is het natuurlijk totaal geen "straf" om te doen :)

    Als je er veel mee werkt weet je uiteindelijk ook waar welke functie zich bevind.

    Mij hoor je in ieder geval niet meer klagen met deze zender in huis :) :) :)


    Mooi woord trouwens; protektionistisch :) doet t goed met scrabble ;)
     
  17. lip

    lip

    Lid geworden:
    22 feb 2007
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Amsterdam
    ik heb ook de duitse taal in mijn mx16 ifs
    vond het ook best lastig maja net als jvw als zei het went



    vind het trouwens raar dat er meteen wordt geschreeuwd over het kopen in het buitenland
    en dat zijn die hollanders weer :S
    rofl kijk eens om je heen welke hollander is er nog zuinig, laat staan zuiniger dan mensen in andere landen

    grtz lip
     
  18. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    wat is er mis met een Duitse zender? ik draai zelfs mijn GM software in Duits..
    Ook had ik een Duitse Powerpeak infinity lader.. de werking blijft gelijk en het is net zo makkelijk als een Engelse lader.. misschien juist goed om zo het duits een beetje onder de knie te krijgen ;)
     
  19. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Punt 1:
    Tjonge, wat weer een ophef.....
    Omdat ik als user mod rechten heb, ben ik maar meteen altijd DE mod, dacht het niet...
    Als ik als mod spreek/typ heb ik er of een mod tag voor[mod]voorbeeld[/mod] of sluit af met " emil,mod"
    Enfin, geen van 2en dus nee, het was Emil, als user. Of emil, als mens, achter de pc/laptop, Ofwel, gewoon een van "jullie"....

    Oh ja, als mod heb je een voorbeeld functie. CORRECT.
    Maar ik moet ook keihard werken voor mijn geld, en dan zal ik maar hier in nl kopen, omdat ik een voorbeeldfunctie heb ??
    Das goed, als jullie, even het prijs verschil op me bank storten, dan dan koop ik ALLES in NEDERLAND! Maar ik vermoed niet dat dat zal gebeuren.....

    Daarnaast, doe ik al het mod werk hier op vrijwillige basis,en offer ik (tot volle tevredenheid) wel mijn vrije-tijd hiervoor op.... Een beetje begrip is dan soms wel fijn...

    Punt2: de Webshop welke ik gebruikt heb, omdat ik daar vrij in ben, had de eng. versie wel degelijk duurder. Dat is een feit. Ben ik daar rouwig om??, nee want ook daar met 10 euro duurder,en 9 euro verzend, heb ik de zenderset nog steeds meer dan 60 euro GOEDKOPER! dan via de "normale " nl handel. Duitsters zijn slim, ik had het ook gedaan!

    Punt3: Er is niets mis met duits, als je het voldoende kan, en daar ligt MIJN PERSOOONLIJK probleem, ik kan dat niet. Ik ben beter in het engels.

    Punt4: ik ga nu genieten van mijn zender! ;)
     

Deel Deze Pagina