tail boom bestellen

hoi
weten jullie waar ik een tailboom kan bestellen om een nieuwe dlg te maken?
ik ga de manta maken, een fullsize dlg
het plan heb ik nog niet, maar de modelbouwwinkel waar ik ga heeft niet carbon die licht genoeg is :)
ik heb al zitten kijken naar onderdelen van andere dlg's (bij airtech) maar dat vond ik nogal duur... (30 euro)
nu is mijn vraag, waar halen jullie je tailboom's voor bv de supergee enzo..

mvg Dennis

Mooi modelletje. Ik had de tekeningen ook al uitgeprint.
Maar staartbomen zie je in Duitsland wel her en der, maar goedkoper heb ik ze ook nog nergens gevonden.

Booms | f3-modellbau lijkt geen voorraad te hebben???

EMC-vega is erg duur in mijn ogen....

Dus als iemand nog een leuk aderesje weet houd ik me ook aanbevolen...

Ik weet niet hoe bruikbaar F1A pookjes zijn voor DLG's. Dit zijn doorgaans lekker lichte pookjes en ook wel redelijk stevig. Ik gebruik zelf voor F1A de poken die Mike Woodhouse uit GB verkoopt. Je zou eens op zijn site kunnen kijken of er iets tussen staat:

Mike Woodhouse - Free Flight Supplies

Ze staan onder het kopje High Tech Material.
Het kan zijn dat deze pookjes wat aan de dunne kant zijn voor F3K. Buigstijfheid is wel ok, maar bij het slingeren tijdens de lancering weet ik niet hoe recht ze het houden.

Er zijn nog meer leveranciers van F1A staartbomen, maar daar heb ik op dit moment geen links van. Vaak kopen we deze dingen ook op internationale VV wedstrijden.

Greetz,
Jurgen

EMC-VegA
De link er direct in plakken werkt niet.

www.emc-vega.de
Ga naar de shop (links boven)
Composites
GFK (carbon)
Leiwerkstrager

Hier staan enkele staartbomen

Frans

PS f3-modellbau schijnt te stoppen

Laatst bewerkt:
Hoi Dennis en Sanka,
ik begrijp dat jullie al een geprinte tekening hebben van de manta. Ik heb die persoon een mail gestuurd met het verzoek om een printbare versie van de Manta op te sturen maar tot op heden (14 dagen later) nog niets vernomen. hebben jullie een versie die je mij kunt mailen?

DLG-groetjes

ik heb het plan ook nog niet, maar ik had vernomen dat die geode dit weekend thuis ging komen (want hij was out of town :p)
deze week zou ik het moeten ontvangen volgens mensen op rcgroups
maar als iemand het naar mij zou willen sturen zou het ook altijd heel handig zijn :D
grtz

hai allemaal,

de " te printen " versie heb ik in huis..
Ben nu even niet thuis maar vanmiddag kan ik wel doorsturen

gr
Ferdy

Dat zou fijn zijn, ik hou me aanbevolen.
Als ik naar buiten kijk denk ik dater voorlopig meer "bouw-weer" aan zit te komen dan "vliegweer".

alvast bedankt

was net nog eens aan het zoeken en kwam hierbij uit;
Aerobertics.be - composite
specs: Tube 10mm 0.5mm thickness (21,5 gr/m)
zou dit goed zijn??
ziet er in ieder geval netjes uit :p ( de prijs ook :?)
carbonbuis.jpg

grtz

Back