Tail boom carbon of aluminium

Ik moet mijn Tail boom vervangen,
de vraag is welke tail boom kan ik het beste bestellen, aluminium of carbon.
welke is het beste?????

vleugel

alluminium is wel wat temperatuur gevoeliger wat betreft uit zetten en krimpen, mischien is dat een reden om voor carbon te gaan.

vertel mss eerst eens voor welke heli het is....
als het een 450-500-600-700 klasse is dan spreken we over iets anders dan bvb e lama.
Is het een belt of is het een torque tube die de tailblaadjes aandrijft?

Goede vraag, dit vroeg ik mij ook al af, ik wou er zelf een uit hongkong halen zo'n carbon tailboom. kost daar maar 3 euro ( voor een 450 size) . Het ziet er in ieder geval wel cool uit!

Wil je geen risico dat je heli niet meer reageert op jouw stickinput met statiese energie in de lucht?

Belt + alu tailboom = fout. ( even laagje erafvijlen, en aarden met kabel aan motorboutje )
Ik weet niet of dit ook met een 250 nodig is, met mijn 450 wel.

Torque tube + alu tailboom = goed.

Belt + carbon tailboom = goed.

Begin je dremelboortje maar vast op te laden als je die carbon tailboom koopt.
Deze moet nog bijgewerkt worden.

de align carbon booms zijn volgens mij gewoon van aluminium met een carbon laag. Dus al je het mij vraagt is het puur cosmetisch

de align carbon booms zijn volgens mij gewoon van aluminium met een carbon laag. Dus al je het mij vraagt is het puur cosmetisch

+1. Zijn neppers.

Gewoon voor Alu gaan. 250 heeft geen last van de statische elektriciteits problemen voor zover ik weet.

Het is dus met aluminium staartbuizen dat er statisch electriciteit opbouwt? Ik zal dan ook maar een carbon buisje halen, naast dat het er mooi uit ziet is het dan dus ook beter. (450 size met belt)

Back