Tail boom mount & tail boom stiffener

Hallo allemaal,

Ik ben i.h.b.v. de KDS450S die inmiddels is voorzien van een titanium rotorkop, titanium staartstukje, titanium belt weel enz..enz..

Nu ben ik ook van plan de staarthouder te vervangen door zijn titanium naamgenoot maar kom ik 2 benamingen tegen:
de tail boom mount en de tail boom stiffener

Ik heb zelf het idee dat het puur een andere benaming is maar wil het even zeker weten, zit hier verschil tussen en zo ja wat is dan het verschil?

Gr Padre

Volgens mij zijn dat twee benamingen voor hetzelfde. Ligt een beetje aan het merk.
Of het is wat je bedoeld kun je in dit geval toch heel eenvoudig zien? De tailboom moet erdoor vastgeklemd worden, en vaak wordt er bij de alu-versies een plaatje meegeleverd om de yro op te zetten. Het is dus niet altijd een massief blok. die van plastic zijn dat nagenoeg altijd wel.

Hey Chopstick,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels de iets duurdere tailboom stiffener (titanium) gekocht. Komt morgen binnen met de rest wat ik besteld heb
3x Servo mount (titanium)
1x Anti rotation bracket (titanium)
1x Stabilizer mount (titanium)
2x Skid pipe (titanium)
1x Bump resistance lading skid (blue chrome)

Binnenkort dus helemaal gepimpt :cool:

Gr Padre

Heb ik ook op mijn kds 450sv
is dan wel orgineel, maar kan je vertellen dat je heli gelijk een stuk degelijker aanvoelt, vooral de servo mounts zijn fijn.
maar die Bump resistance landing skid is dat het allu landingsgestel?
zoja die zal ik er niet op doen, die breekt zo, de plastike veert mee, en vangt te klappen op.

Veel plezier met je hobby
Gr Nico

Back