Hoi,
Vandaag een Art Tech cessna 182 epo (wingspan 98 cm) uit de kast gehaald.
Toestel was zo goed als vliegklaar. Toch even het toestel gebalanceerd omdat ik in plaats van een 2 cell met een 3 cell ga vliegen.
Na alles goed te hebben afgesteld ben ik het veld op gegaan. Het eerste wat mij opviel bij opstijgen is dat het toestel direct wilde gaan stallen.
Na wat trimwerk vliegt ie eindelijk goed, maar de elevator staat dan standaard iets naar beneden.
Nou is mij vraag of het bij een cessna zo is dat de elevator naar beneden moet staan om het toestel recht te laten vliegen? Kan het zijn dat de cessna vanwege het model meer lift heeft?
Vlieg al geruime tijd met een corsair waarbij dit niet het geval is.
Iemand hier ook ervaring mee?
Alvast bedankt
Vandaag een Art Tech cessna 182 epo (wingspan 98 cm) uit de kast gehaald.
Toestel was zo goed als vliegklaar. Toch even het toestel gebalanceerd omdat ik in plaats van een 2 cell met een 3 cell ga vliegen.
Na alles goed te hebben afgesteld ben ik het veld op gegaan. Het eerste wat mij opviel bij opstijgen is dat het toestel direct wilde gaan stallen.
Na wat trimwerk vliegt ie eindelijk goed, maar de elevator staat dan standaard iets naar beneden.
Nou is mij vraag of het bij een cessna zo is dat de elevator naar beneden moet staan om het toestel recht te laten vliegen? Kan het zijn dat de cessna vanwege het model meer lift heeft?
Vlieg al geruime tijd met een corsair waarbij dit niet het geval is.
Iemand hier ook ervaring mee?
Alvast bedankt