tail motor Honeybee CP3 vraagje

ik ben nu na de crash mijn CP3 aan het repareren. echter kan ik de tail motor van de CP3 erg stug handmatig draaien. en bij test draaien draait deze niet meer mee. moet dit handmatig zo stug ?? of is dit een defect ??

gr,
Marco

Als je de staart de ene kant op draait, draai je met de staart de motor aan.

draai je de andere kant op, moet hij soepel gaan.
zo niet, spanning van de snaar checken (veeeeels te strak), lagers checken (vast?) etc.

Sterkte

Ik ken de constructie van de esky niet, had even een plaatje gegoogled...
Met de maat in het achterhoofd denk je dan al snel aan een snaar..

Maar de rest van het verhaal blijft hetzelfde

Je bedoeld denk ik zonder dat er spanning op staat?
Dat moet je behoorlijk drukken om hem een slag te laten draaien!
En als ie draaid doet ie een halve slag!

Bedoel je dat?

Ik ken de constructie van de esky niet, had even een plaatje gegoogled...
Met de maat in het achterhoofd denk je dan al snel aan een snaar..

Maar de rest van het verhaal blijft hetzelfde

De rest van het verhaal blijft niet hetzelfde. Als je bij een CP3 de staart draait gebeurt er met de hoofdrotor niets, omdat er geen snaar is. Als je de hoofdrotor draait, kan het zijn dat je de ene kant om de motor meeneemt en de andere kant om niet. Dat gaat echter alleen op wanneer er een vrijlooplager in het hoofdtandwiel zit.Wat wel kan is dat de staartmotor zelf ergens inwendig beschadigd is. Vervang de staartmotor eens en kijk wat er dan gebeurt. Willem.

Zoals eerder gemeld, hoe moet ik weten dat er niet eens een vrijlooplager in zit?

Verschil waar jij het over hebt, heeft meer met het vrijlooplager te maken dan met de aandrijving.
Tt of snaar, er gebeurt nog steeds hetzelfde...

ik ga er maar vanuit dat de staart motor defect is. ik weet ook niet hoe hij voorheen draaide. in het begin draaide de straatmotor al bij een beetje trottle mee. nu helemaal niet. en als ik zonder spanning handmatig aan de straart propeller draai, gaat dit erg stug.

Dan heeft vermoedelijk de staartmotor ergens een tik gehad. Asje krom, motor loopt inwendig ergens aan of iets dergelijks. Ik zou `m eerst eens vervangen.

@ Student: Wat bedoel je dan met "Als je de staart de ene kant op draait, draai je met de staart de motor aan." Als je daarmee de hoofdmotor bedoelt, is dat dus niet het geval.
Het vrijlooplager heeft wel degelijk iets met de aandrijving te maken. Als de motor verkeerd om draait zal je rotor nooit gaan draaien omdat ie dan vrij loopt...

Willem.

de cp3 heeft een directe aandrijving
ik gebruik deze staart + rotor op mijn honey bee v2 deze prop is kleiner maar maar draait wel meer toeren .
de motor moet makkelijk met de hand gedraaid kunnen worden .
kijk of het asje krom is en zo ja vervang dan de motor .
deze upgrade bevalt me zeer goed op de v2 en met crash is me alleen de tail fin van carbon me nog maar gebroken .

hoop dat hier wat aan hebt

Gezien het feit dat de laatste post een 3/4 jaar geleden is, vermoed ik dat de ts zijn probleem al opgelost is...

Back