tail op rex reageert niet meer

• Topicstarter Topicstarter Mrtjen
  • Startdatum Startdatum
M

Mrtjen

Guest
Hoi, ik heb na een redelijk zware crash mijn heli opnieuw opgebouwd. Nu zit ik met een hardnekkig probleem. Zolang de rotor nog niet flink op toeren is lijkt de staart correct te werken. Zodra ik boven de 50% throttle kom lijkt mijn staart niet meer te responden op stick inputs. Opstijgen leidt direct tot een tollende heli.

Ik heb echt alles geprobeerd en ben ten einde raad:(
De staart servo kan het niet zijn. Die heb ik vervangen, zonder resultaat. Toen dacht ik misschien de BEC. Maar mijn overige cyclic contols blijven nog steeds normaal werken tijdens hoge toeren. Dus dat kan ook niet het probleem zijn.

Hoi hoi,

Het lijkt erop dat een poulie van de staartaandrijving slipt op de as. Dat kan het frame zijn, maar ook de poulie op de staartas. Probeer het te testen door het hoofdtandwiel vast te pakken, en dan aan je staart te draaien. Als de staart wil draaien, dan zit er een poulie los.

Gr.A.

Hoi. het ligt niet aan de toeren van de tail. Die draaid zoals het moet. Het probleem ligt bij de hoek van de bladen van de tail. Zodra een hoog toeren berijkt is, lijkt het alsof ik de hoek niet meer kan bepalen. In andere worden dat de tail servo niet meer reageerd op stich inputs. Zodra de toeren omlaag gaat, pakt ie ineens weer de tail stick inputs op. Ik snap er echt nisk meer van. Kan het zijn dat mijn gyro kapot is. Hoop het niet heb pas 10 vluchten met die GY401:(

Weet je ook zeker dat alle mixers op je zender t.b.v. de staart (REVO bijvoorbeeld) uit staan? Ik kan me in mijn zender ook een mix herinneren van throttle en tail (oude Graupner), ook die zou zo'n "beeld" kunnen geven. Wat voor zender gebruik je?

Gr.A.

Aan de servo ligt het in elk geval niet. Heb zelfs een nieuwe geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook kan het niet aan mijn zender liggen. Heb er niks aanveranderd na de crash. Heb het wel effe gecontroleerd, maar als stond gewoon uit op het gebied van mixen.

Ik snap het gewoon echt niet, wordt er helemaal gek vamQ

Het lijkt er op dat het naafje tussen je heckblaadjes krom is.
Haal de aansturing van de servo los, pak de heckblaadjes beet en trek deze zo hard mogelijk uit elkaar en verdraai deze dan om te voelen of het wel soepeltjes loopt. Waarschijnlijk gaat hij door de centrifugaalkrachten zwaar lopen.

Ik heb ontdekt dat de servo volledig correct blijft werken gedurende hoge rpm. Echter het is de tail slider die niet meer reageert zodra ik een hoog aantal toeren berijk. Het lijkt alsof die in het midden vast komt te zitten. Zodra het aantal toeren naar beneden komt hoor je hem ineens weer los schieten, en heb ik dus weer controle over de tail slider.

Nu zit ik dus te denken dat misschien mijn slider kapot is. Allees vind ik het wel raar, want zonder rpm schuift ie soepeltjes over de tail shaft heen.
Komt er weer mooi 13 euro bij mijn totale chrash schade, het wordt maar duurder en duurder:(

Wat denken jullie, heb ik het bij het rechte eind?

Het is gewoon de pulley,ik weet niet meer juist wat het was maar ik heb het ook voorgehad!!!

Nee, ik ben er na heel wat euro's achter gekomen dat het een kapotte lager was in de staart bladhouder. Het probleem was moeilijk te achterhalen aangezien pas bij hoge snelheid het probleem optrad.
Tis een wijze les geweest voor mij in ieder geval. Als je het probleem echt niet kunt vinden, check de lagers!

Back