tail pitch control

hoi iedereen,

een vraagje ivm met de tail pitch control

voor mijn copterx 250 heb ik een align stukje gekocht voor de tail pitch control, het stukje dat met de linkjes aan die verbonden is aan het tail pitch control armpje.

in vergelijking met het copterx stukje is dit heel stroef, mag dit wat stroef bewegen of moet het bijna vanzelf bewegen?

heb het uitgeprobeerd met servo aangesloten en die beweegt goed, toch is het stroef. daarom vraag ik mij af wat het beste is?

Nooit stroef..
Vaak zit het hem niet op de as zelf, maar op de koper busjes in de aansturing zelf, bovenkant kunststog wil dan wel eens een beetje klemmen op de rest
Ff kijken of dit het geval is

wel,

het armpje onderaan de staart beweegt soepel, de tail pitch slider (wat op het staafje zit) beweegt ook soepel.

enkel als ik het armpje verbind met de tail pitch slider gaat het stroef.

dus op de tail pitch slider zit een bolletje dat past in het armpje (zoals een servo linkje) en dit zit wel stroef in vergelijking met het oude copterx stukje. (tail pitch slider is van align nu)

zou het een idee zijn om het gaatje van het armpje wat wijder te maken zodat dit niet zo stroef op de tail pitch slider past. tail pitch slider van copterx valt bij wijze van spreken vanzelf in het armpje (klikt niet) dat van align wel.

alleen weet ik niet goed hoe ik het wijder moet maken, dacht dat hiervoor een tooltje bestaat, zelfde wat je gebruikt om servo linkjes aan te passen. maar ik vroeg me af of het ook anders kan?

mss met een buisvormig vijltje ofzo?

als dat het punt is, zou je ff moeten kijken of het werkelijk wel zo stroef is
en ff kijken of er geen kunststof braampje (deuk of pieletje) in zit

best kans als het stroeve redelijk meevalt, dat het binnen 3 vluchten weggesleten is en alles goed werkt

Back