hoi allemaal ik had steeds een terugslaande staart bij harde rudder stops, dit gebeurde alleen als ik de staart na rechts stuur (neus na links) staart na links geen problemen nu had ik gelezen staart afstellen in rate mode , dit heb ik ook gedaan. echter het probleem bleef.. dus staart gedeelte nogmaals gecontroleerd , niks gek te zien, dus staartblad houders gedemonteerd , en weer opnieuw gemonteerd. bij het monteren brak mij het schroefje af in de tailhub, dus deze ook ma vernieuwd , alles zit goed en loopt ook heel soepel . maar nu heb ik bij het hoveren een tailwag , nu heb ik de gain een stuk lager gezet maar probleem blijft. het vreemde is dat ie eerst redelijk stil hangt ma zodra ik iets of wat rudder geef dan gaat hij langzaam hunten dus rustig van links na rechts wel een behoorlijke uitslag. ga ik met de gain omhoog dan begint ie al langzaam te hunten zodra ie loskomt van de grond lijkt net of de staart plakt zeg maar (stroef loopt) maar dat is niet het geval nu heb ik wel de taill linkage rot afgesteld (lengte aangepast ) met spanning op de servo dat was natuurlijk niet slim.... zou de servo een optater gehad kunnen hebben , en dat hij nu niet meer goed werkt ? optisch niks aan te zien functioneert gewoon . voorheen vloog de heli goed alleen die terug slaande staart bij harde rudder stop ik weet voor 99% zeker dat de staart verder goed in elkaar zit , geen benoemings waardige speling , en alles loopt mechanisch soepel. gpro staat in HH mode ik weet het even niet meer Trex500L Gpro flybarless DS525M Nick
Dit zijn vervelende zoekplaatjes.. Paar dingen om uit te sluien: - geen stroeve plekken in de aansturing van de staart. Servo los, en vanaf daar de link bewegen. Denk hier niet te simpel over. Hele volksstammen zijn al in die val getrapt.. hij is soepel, naderhand toch een miniscuul zwaar plekje.. - link tussen servo en staart voldoende ondersteunt Ook dat is een veelgemaakte fout. Staart gaat links, corrigeert, link buigt uit waardoor de staart overshoot, andere kant idem etc. - links ander gedrag dan rechts Heel raar, vaak is dit een dingetje dat wij mensen onbewust anders linksom dat rechtsom gaan. Soms heeft het te maken met hoe je een zender pakt, gemak waarmee je in de hoeken van de stick kan.. - align heeft een verleden van gyro's die wat trillinsgevoelig zijn. Vaak hoogfrequent is een probleem. Oftewel, motor, staart, staartaandrijving. Tandje weg ergens? Lager kapot? - druklager in de staart.. is die overleden, gaat hij zwaar lopen onder druk. Servo moet dan te hard werken, en kan het niet bijhouden..
bedankt voor je reactie , het loopt juist allemaal heel soepel , ga vanavond er weer mee aan de slag kijken of ik toch wat kan vinden.
Slechte staart servo zou ook nog kunnen. Mede clublid kreeg zijn 500L staart ook met geen mogelijkheid strak. Tot hij zijn Servo wisselde ...
zwabberende staart is opgelost , ik heb de tailhub + staartblad houders incl druklagers vervangen ik vermoed dat ik de tailhub er niet goed erop had gezet de laatste x , het inbus schroefje waar je de hub mee vast zet , zat niet precies op het vlake gedeelte van de staart as. ik had wel weer een terug slaande staart , echter nu als ik de neus na rechts stuurde (voorheen na links) nogmaals de staart afgesteld , nu is het al stukken beter nu nog fine tunen , toch denk ik dat ik de gpro ga vervangen door de beast X , die vloog na mijn mening toch net wat strakker... maar eerst nog wat spelen met de gpro instellingen (kan gewoon niet opgeven hahaha) zou ook gewoon goed moeten vliegen. al is een 500er altijjd een beetje lastig met de staart Lama
gefeliciteert! Des te kleiner de heli, des te kritischer de staart... en misschien ff spelen met de stop gains.. wil wel eens helpen. schroef hem alleen niet te hoog.. dan gaat hij nogal spannend vliegen ;-)
Hoi, Leuk model trouwens, en de Beastx mag er ook zijn. Echter vergeet niet een rubje lijm te plaatsen op de servo stekkertje en Beastx, kan los komen. Gr Ed