hoi allemaal
ik had steeds een terugslaande staart bij harde rudder stops, dit gebeurde alleen als ik de staart na rechts stuur (neus na links) staart na links geen problemen
nu had ik gelezen staart afstellen in rate mode , dit heb ik ook gedaan.
echter het probleem bleef..
dus staart gedeelte nogmaals gecontroleerd , niks gek te zien,
dus staartblad houders gedemonteerd , en weer opnieuw gemonteerd.
bij het monteren brak mij het schroefje af in de tailhub,
dus deze ook ma vernieuwd , alles zit goed en loopt ook heel soepel .
maar nu heb ik bij het hoveren een tailwag , nu heb ik de gain een stuk lager gezet maar probleem blijft.
het vreemde is dat ie eerst redelijk stil hangt ma zodra ik iets of wat rudder geef dan gaat hij langzaam hunten
dus rustig van links na rechts wel een behoorlijke uitslag.
ga ik met de gain omhoog dan begint ie al langzaam te hunten zodra ie loskomt van de grond
lijkt net of de staart plakt zeg maar (stroef loopt) maar dat is niet het geval
nu heb ik wel de taill linkage rot afgesteld (lengte aangepast ) met spanning op de servo dat was natuurlijk niet slim....
zou de servo een optater gehad kunnen hebben , en dat hij nu niet meer goed werkt ?
optisch niks aan te zien functioneert gewoon .
voorheen vloog de heli goed alleen die terug slaande staart bij harde rudder stop
ik weet voor 99% zeker dat de staart verder goed in elkaar zit , geen benoemings waardige speling , en alles loopt mechanisch soepel.
gpro staat in HH mode
ik weet het even niet meer
Trex500L
Gpro flybarless
DS525M
Nick
ik had steeds een terugslaande staart bij harde rudder stops, dit gebeurde alleen als ik de staart na rechts stuur (neus na links) staart na links geen problemen
nu had ik gelezen staart afstellen in rate mode , dit heb ik ook gedaan.
echter het probleem bleef..
dus staart gedeelte nogmaals gecontroleerd , niks gek te zien,
dus staartblad houders gedemonteerd , en weer opnieuw gemonteerd.
bij het monteren brak mij het schroefje af in de tailhub,
dus deze ook ma vernieuwd , alles zit goed en loopt ook heel soepel .
maar nu heb ik bij het hoveren een tailwag , nu heb ik de gain een stuk lager gezet maar probleem blijft.
het vreemde is dat ie eerst redelijk stil hangt ma zodra ik iets of wat rudder geef dan gaat hij langzaam hunten
dus rustig van links na rechts wel een behoorlijke uitslag.
ga ik met de gain omhoog dan begint ie al langzaam te hunten zodra ie loskomt van de grond
lijkt net of de staart plakt zeg maar (stroef loopt) maar dat is niet het geval

nu heb ik wel de taill linkage rot afgesteld (lengte aangepast ) met spanning op de servo dat was natuurlijk niet slim....

zou de servo een optater gehad kunnen hebben , en dat hij nu niet meer goed werkt ?
optisch niks aan te zien functioneert gewoon .
voorheen vloog de heli goed alleen die terug slaande staart bij harde rudder stop
ik weet voor 99% zeker dat de staart verder goed in elkaar zit , geen benoemings waardige speling , en alles loopt mechanisch soepel.
gpro staat in HH mode
ik weet het even niet meer

Trex500L
Gpro flybarless
DS525M
Nick
Laatst bewerkt: