Hallo medeforummers,
Ik heb voor mijn clone 500 FBL ALIGN helicopter een FBL controller gekocht.
Voor de Swash plate: 3 keer : TGY-225MG - 3.5kg 0.12s
Turnigy Digital high torque bearing servo 26.0g/3.5kg/.12sec
Staart: Goteck GS-D9257 - High Speed 4.5 kg / 0.07sec
HKS-9257 High Speed Servo 4.5kg/ 25g/ 0.07sec
Achtergrond:
Alles werkte perfect met Spektrum DX7s zender totdat ik de heli had ingebouwd in een Airwolf 500 schaal. En overstapte op een 9 kanaals ontvanger icm een Turnigy 9XR zender omdat ik de retracs wou gebruiken en een geluidsmodule voor mitrailleur geluid.
Ik had flink problemen om de staart stil te houden.
Na maanden was het niet gelukt en heb ik de heli weer teruggebouwd uit de airwolf en ben ik ook weer de Spektrum DX7s gaan gebruiken.
Probleem:
Met de bijgeleverde software alles getest en alles werkt naar behoren. De staart uitslag is voldoende.
Als ik dan de heli optoer tot 60% dan werkt alles perfect. Zodra ik richting 70-80% throttle ga dan reageert de staart minimaal. Hij heeft dan een minimale uitslag. Zodra ik dan gas terugneem is alles weer ok.
Staart servo uitgewisseld, daar ligt het niet aan.
Alles loopt soepel met weinig weerstand.
Ik gebruikt een YEP80A ESC met een aparte BEC 5A
Servo kabels lopen gescheiden van de BEC kabel
Heel gek probleem waarvan ik de oorzaak niet kan vinden.
Iemand enig idee wat ik kan proberen?
Ik heb voor mijn clone 500 FBL ALIGN helicopter een FBL controller gekocht.
.jpg)
Voor de Swash plate: 3 keer : TGY-225MG - 3.5kg 0.12s
Turnigy Digital high torque bearing servo 26.0g/3.5kg/.12sec
Staart: Goteck GS-D9257 - High Speed 4.5 kg / 0.07sec
HKS-9257 High Speed Servo 4.5kg/ 25g/ 0.07sec
Achtergrond:
Alles werkte perfect met Spektrum DX7s zender totdat ik de heli had ingebouwd in een Airwolf 500 schaal. En overstapte op een 9 kanaals ontvanger icm een Turnigy 9XR zender omdat ik de retracs wou gebruiken en een geluidsmodule voor mitrailleur geluid.
Ik had flink problemen om de staart stil te houden.
Na maanden was het niet gelukt en heb ik de heli weer teruggebouwd uit de airwolf en ben ik ook weer de Spektrum DX7s gaan gebruiken.
Probleem:
Met de bijgeleverde software alles getest en alles werkt naar behoren. De staart uitslag is voldoende.
Als ik dan de heli optoer tot 60% dan werkt alles perfect. Zodra ik richting 70-80% throttle ga dan reageert de staart minimaal. Hij heeft dan een minimale uitslag. Zodra ik dan gas terugneem is alles weer ok.
Staart servo uitgewisseld, daar ligt het niet aan.
Alles loopt soepel met weinig weerstand.
Ik gebruikt een YEP80A ESC met een aparte BEC 5A
Servo kabels lopen gescheiden van de BEC kabel
Heel gek probleem waarvan ik de oorzaak niet kan vinden.
Iemand enig idee wat ik kan proberen?
Laatst bewerkt: