Tail wag op Synergy met SolidG

Ik heb een heel verhaal gepost over dat je je torquetube op concentriciteit moet checken. Maar daar wordt niet op gereageerd. Kijk dat eens na dat is de achilleshiel van de N9!

En ik weet niet hoe erg die waggel bij jou is, maar bij mij is het echt minimaal. Je ziet het niet eens in filmpjes. Binnenkort is mijn elektro Synergy klaar en dan kan ik je wat meer vertellen of het wellicht aan motor trillingen ligt. Let wel mijn elektro is niet echt een Synergy meer dus een eerlijk vergelijk is het ook niet helemaal.

Binnenkort (nadat de Mopilot E12S (mijn eigen ontwerp, dus ook een eigen naam :-) klaar is) ga ik een update maken om het probleem met de torquetube concentriciteit op te lossen. Ik zal in de komende weken een draadje openen in de bouwverslagen sectie. Daar zal ik mijn elektro beschrijven en ook de updates die nog doorgevoerd gaan worden, waaronder dus de torquetube update. (dat kan overigens nog wel even duren voordat ik die ga maken, maar dan weet je het vast)

Tot die tijd succes en check die torquetube uitlijning/concentriciteit!

Oh en het strak zitten van de torquetube dat kan niet, (mits goed gemonteerd, maar daar twijfel ik niet aan) de zeskant aan de voorzijde kan schuiven in de hub, dus aan een strakke torquetube kan het niet liggen.

Maar iets anders, heb je dit sinds kort of al heel lang? Als het pas sinds kort is kan het ook zijn dat lagers zijn versleten, check dit ook even.

Succes!

Greetz,

Michiel

Cencentriciteit van de TT is het volgens mij niet (zal het eens checken). Ik heb het al wel vanaf het begin (nieuw gebouwd), dus lagers zullen het niet wezen.

Het is idd bij mij ook minimaal, dus ook op filmpjes niet waarneembaar.

We blijven zoeken en bij oplossingen, hier posten

Maar iets anders, heb je dit sinds kort of al heel lang? Als het pas sinds kort is kan het ook zijn dat lagers zijn versleten, check dit ook even.

De heli is eigenlijk 2de hands gekocht en bij mijn eerste vlucht had deze het al maar de vorige eigenaar vloog met een GY 502 gyro en ik had er de SolidG opgezet ! Bij mijn eerste vlucht waggelde hij in vlucht en daardoor verminderde ik de gain beetje per beetje ! Hij begon plots zijn center te verliezen en dan begon er een oplopende waggel , ik moest hem nose inn landen maar de staart waggelde hevig en één cm van de grond sloeg ie om !!! :(:confused:
Welke lagers zou je doen bedoelen ? De Synergy heeft nog maar een 10 tal vluchten gedaan en dan zelf nog geen 3D !

Zaterdag heb ik nog een testvluchtje gedaan om te kijken of ie het doet in vlucht , bij pitch op en neer doet hij het niet maar ik had gewacht tegen de avond en dan was het te donker om rond te vliegen , zodus ... ! Lang leve de zomeruurtjes !!:cool:

Vandaag eens kunnen rondvliegen met de Synergy , dus bij het vliegen blijft de wag er ook , inhet vooruit vliegen en in het achteruit . Wat ik vaststel is ;
Als de staart harder moet werken , dus bij het hard pitch geven positief als negatief , dan is die wag er niet !!??
Daarnet de tubedrive gedemonteerd en nagekeken ,alles zag er normaal uit , enkel waren de rollagers vastgezet op de torquetube met epoxy . Ik heb van een dat ik vond dat ie minder goed ronddraaide de epoxy verwijderd en er gewoon opgestoken met wat tape tegen het verschuiven ! Tijd voor wat meer testen .

Heb zelf ontdekt dat het iets te maken heeft met onregelmatig lopen van de motor.
Heb nu een alu insulatorblock gemonteerd en het is nu een heel stuk minder, bijna weg.

Met deze kou is het geen lolletje om af te stellen, dus later verder proberen/afstellen

Het weer is wat beter geworden, dus weer tijd om te testen !!
Laatst nieuwe hoofdas gekocht en dan gemonteerd !
Gisteren bij het testen was de wag er nog altijd !!!!:mad:
Ik krijg al spijt dat ik die Synergy gekocht heb !!??
Mijn 2 Raptor 90ters vliegen goed ,maar met deze .:hammer:
Gelukkig dat ik niet veel haar meer heb anders had ik het er allemaal uitgetrokken .
k'Zal nu eens proberen mijn YS motor erin te duwen die hebben minder last van trillingen .
Dus volgende post is binnen een tijdje .

:p Ik heb wat verder gewerkt aan de Synergy en dus de YS gemonteerd en dan op Runryder de posts afgeschuimd en volgens dat Gio zei ,

Er is een gekend probleem met de druklagers in de staartbladhouders van de Synergy, doe maar eens een search op runryder en je komt er wel op uit.
Het is ergens iets met de buitendiameter van de druklagers die spant in de opening van de bladhouders en dat mag niet.

Groeten Gio.

De tail eens gedemonteerd en opgemeten en wat bleek... er zat een druklager verkeerd :mrgreen: , ziet..als ge denkt dat je alles correct gemonteerd hebt !!!???
Tevens heb ik de bladhouders wat uitgeruimd naar de juiste maat en er kwam wel een klein beetje materiaal mee, dus dat was ook een punt .
RESULTAAT, tailwag weg !!:D

Daarmee , vandaag mijn eerste echte vlucht gemaakt en ik moet zeggen, WHAW wat een fantastische heli !! Ik kijk er naar uit om er wat serieus vliegwerk mee te doen .

Back