tailblades T-rex 600 vraag

ik heb tailblades voor mijn T-rex 600 die 85mm zijn.
maar nu na wat sneupen op het web kwam ik erachter dat deze blades eigenlijk voor een T-rex 550 zijn.
nu is mijn vraag kan ik gewoon vliegen met deze 85mm blades of moet ik er toch maar grotere opzetten?
alvast bedankt voor het antwoorden. :)

hoe kom je aan die bladen?
zelf erop gezet, zaten ze erop toen je hem kocht?

je zal er vast mee kunnen vliegen, alleen zal de staart minder overwicht hebben op het systeem.
als je alleen hoovert zal het dan goed gaan, ga je andere dingen doen gaat het vrij vlot mis

T Rex 500 = 70 mm
T Rex 550 = 85 - 90 mm
T Rex 600 = 95 mm

idd zijn 85 mm bladen verkocht voor een 550e,
maar de nieuwste versie gebruikt 90 mm
dus met de 85 mm lig je bij een 600er niet goed,
bij pirouetten en scherpe bochten gaat het fout, denk ik

ik gebruik op mijn 600er Rex 95 mm carboon-bladen
(22,50 €, de plastic versie kost 6,25 €)

Groet
Uwe

Ligt eraan wat je doet... voor hoveren zal het geen probleem zijn, rondvliegen ook niet, maar zodra je funnels en bochten achteruit gaat doen kan het wel een probleem zijn.

Origineel is het niet, maar een probleem ook niet echt.

Ik had ze bij de heli gekregen toen ik hem heb overgekocht.
Maar ik kwam erachter dat de main blades al niet klopte qua maat. 500mm ipv 600mm dus ben ik alles gaan nameten en kwam er dus achter dat de tailblades ook te klein waren.

Maar ik heb nou een deal met de verkoper dat hij zijn oude mainblades terug krijgt en ik een bedrag krijg om nieuwe blades te kopen.
Heb ondertussen de oude tailblades er alweer op gezet.
Dus nog iemand interesse voor een setje 85mm tailblades? Lol

tja,
daarom heeft hij de kleineren tail-blades gehad, ivm. de kleineren mainblades,

dat zijn dingen die kan je wel proberen,
zo als Anko ook schreef,

maar je hebt een 600er voor 600er bladen,
en dus ook de juiste tail-bladen met 95 mm, is save.

Groet
Uwe

nou het vreemde was dat die wel 95 mm blades had en daarbij 500mm mainblades.
naar wat je zegt is waar ik heb geen 600 gekocht omm dan vervolgens met 500mm blades te vliegen..
maar als het goed is kan ik straks nieuwe mainblades kopen.
het is alleen jammer dat de verkoper het niet gelijk gezegd heeft dat had een hoop gescheelt.
ben bang dat de verkoper en ik nu niet meer door 1 deur kunnen wat ik gewoon erg jammer vind.
maar bedankt voor de duidelijkheid allemaal.

greetz
michel

NOUW, EEN EERLIJKE VERKOPER ...

zou wel zeggen wat verandert is, wat goed is, of wat niet,
ik kan ook mijn Gaui verkopen met 35-€-Gaui-bladen
en laat mijn 70-€-EDGE thuis voor een nieuwe project,

maar dat is niet eerlijk

en jij kan wel met het hoofd omhoog door de deur gaan !

vlieg je 600er met 600er bladen en 95 mm tail-blades,
ben je veilig en als iets fout gaat,
weet je zeker, dat het geen materiaal fout is geweest

Groet
Uwe

tja, nog eens, 175 km, ik ga vliegen vandaag, .. .. . grapje
maar je vind zeker nog iemand, die dat ook leuk vind !

Groet
Uwe

NOUW, EEN EERLIJKE VERKOPER ...

zou wel zeggen wat verandert is, wat goed is, of wat niet,
ik kan ook mijn Gaui verkopen met 35-€-Gaui-bladen
en laat mijn 70-€-EDGE thuis voor een nieuwe project,

maar dat is niet eerlijk

waarom is dat niet eerlijk? als jij vermeldt dat er gaui 600 bladen op zitten en daar evt foto's van hebt of vermeld dat de EDGE bladen overgaan naar een ander project is het goed en eerlijk toch? dan zou het hetzelfde zijn als je een heli koopt zonder ontvanger. je ziet vaak wat je koopt 2e hands. als iemand mij een 600 met 500 mm mainbladen en 85 mm heck bladen verkoopt loop ik weg.. dan vertrouw ik het niet meer.. 2e hands kopen is niet moeilijk maar je moet je kop erbij houden en verder kijken dan je neus lang is.. als jij weet wat je gaat kopen en als je er een beetje verstand van hebt zie je genoeg om te kijken hoe en wat. . dat is met helicopters zo maar ook met 2e hands auto's bijvoorbeeld... je bent er als het goed is zelf bij

ja ja ja,
maar het bleek dat de goede koper niet wist wat op moet zitten,
ik maak daar geen discussie over !!

zou iedereen kopen wat hij wil,
van mij krijg je zo iets niet,
behalve het is een ombouw en ik vermeld het,

om wat gaat het hier ?
als ik een 600er heli verkoop,
horen 600er bladen op,
en is dat niet zo,
moet een eerlijker verkoper dat zeggen !!!

Groet
Uwe

plus 1 voor Heli-Uwe en servor1986
het was de eerste keer dat ik een tweedehandsje heb gekocht en had volle vertrouwen in de verkoper.
er waren namelijk ook foto's gestuurd met align blades erop.
toen ik de heli zag in het echt dacht ik wel gelijk he er zitten andere blades op
maar ik ga er dan niet gelijk met een rolmaat bij staan natuurlijk.
en die tail blades zaten er niet op maar kreeg ik erbij.
ik had volle vertrouwen in de verkoper en we hebben de heli nog samen even afgesteld aangezien we dezelfde zender hebben konden de settings zo overgenomen worden en is de heli nog even voor mij voor gevlogen.
maar moet er ook bij zeggen dat ik verder ook niet moeilijk deed over een missende head stopper.
maar wat ik ook al gezegd heb als het van tevoren gezegd was over die mainblades hadden er geen problemen geweest en hadden we daarover nog even over de prijs kunnen onderhandelen.
maar het is nu afgehandeld ik heb nu nieuwe mainblades en daarvoor ook geld terug gekregen dus dat is verder mooi afgehandeld.
maar de manier waarop het allemaal gegaan had niet zo gehoeven.
de tail blades zijn nu gedoneerd aan iemand die ik ken met een 550 en die mij al eerder eens geholpen heeft toen ik met een kapotte servo zat.
maar nog steeds vraag ik me af wat voor heli 500mm mainblades gebruikt?

Kom jongens, niet met vingertjes gaan wijzen....

Heerenveen is ondanks alles redelijk "klein" dus je gaat elkaar toch tegenkomen....

Ondanks dat een en ander niet lekker verlopen is, heeft het weinig zin om dingen te zeggen als "niet door één deur kunnen" etc.

Het is vervelend, maar zet je er overheen a.u.b.

Het is wellicht niet een leuke "streek" van de verkoper, maar vergeet niet, dat in het nederlands handelsrecht, de koper onderzoeksplicht heeft!!!! En die onderzoeksplicht is sterker dan de plicht van de verkoper om 100% juist te informeren.... Beetje raar, maar waar, maar er is plenty jurisprudentie over....

Dat houd in, dat de koper zich maar in beperkte mate kan beroepen op "dat wist ik niet", en ZEKER niet over zaken die nogal voor de hand liggend zijn...
Hel bot gezegd: stel, je zou dit voor een rechter brengen, en een rechter zou, geen bal verstand van RC heli's hebbend, vragen: "wat houdt dat eigenlijk in, 500 of 600?" dan is het antwoord: "nou edelachtbare, een 500 heeft bladen van 500 mm en een 600 van 600 mm"....

Dan zegt een rechter onmiddellijk, dat zelfs HIJ snapt dat jij in één oogopslag had kunnen zien dat de boel niet klopt, en DUS je onderzoeksplicht verzaakt hebt.

Zaken liggen anders als het gaat om niet direct zichtbare zaken zoals borgmiddel op diep weggestopte punten (bouten in de feathering shaft bijvoorbeeld). Maar met aan de oppervlakte zichtbare zaken is het de koper die de verantwoordelijkheid heeft, te beslissen of de koop doorgaat of niet, of om voorwaarden te stellen waarmee de eventuele gebreken verholpen danwel effectief teniet gedaan worden.
Dus hoe je het ook wendt of keert: dit is MINSTENS evenveel, zoniet méér de verantwoordelijkheid van de koper als van de verkoper, dus het heeft weinig zin om elkaar verwijten te maken. Maak ze eerder aan jezelf, als je hier ingestonken bent....

Er is toch geld teruggegeven, en onderdelen uitgewisseld? Dan moet het daarmee ook afgedaan zijn ook.

Groet, Bert

Back