tailboom aan de staart van de fuselage??

  • Topicstarter Topicstarter hoogvlieger
  • Startdatum Startdatum
H

hoogvlieger

Guest
hallo,

via dit draadje een vraag aan de schaal heli piloten.
als je een ''rompje'' om de heli bouwt, blijft er altijd ruimte tussen de tailboom, en de staart van de romp.
full


is het niet zo dat de tailboom aan de romp vast moet zitten?
of zijn de schroefjes waarmee het main frame aan de fuselage vast zit genoeg???

groet,
Hoogvlieger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een pod and boom frame en staart in een romp verwerkt hoef je in princiepe alleen de boom aan het eind in de staart van het model te fixeren.
Halverwege is er een lageging in de boom.

Echter week ik niet welk meganiek je in welke romp wilt plaatsen.
En of je met een snaaraandrijfing werkt of met een torktube.

Als je een hoek in de normale lijn van je tail krijgt, gaat het boeltje een beetje wringen.
Dat gaat even goed, maar niet lang.

Dus kies het juiste meganiek bij de body.

Tw lage tailaandrijving of hoge tailaandrijving.

Alles wat afwijkt van de normale inbouw zal energie kosten en daarbij slijtage.

Mvg. Richard
 
wat Richard al zegt,
moet je kijken welke mechaniek je gebruikt,
als je een tailboom hebt met lagers erin, moet die niet met de romp verbonden zijn, maar trillingen, trillingen, wat doen...
EC 135 van Vario heeft in de bovenste gedeelte van de romp
een tailboom met TT erin geplaatst,
Bell 47 G III (die van mij) heeft de lagers vast aan de ''Gitterrumpf'' monteert en die TT loopt open (Scale !!),
en als je over scale praat, denk ik snaar moet je niet hebben,
een is nog met die nieuwe heli, die met lucht werkt, zonder tail-rotor,
dus kijken en bouwen, afhankelijg van maat en hoe veel scale wil je ..
s6, maak een mooi draadje uit, als je weet wat je bouwt, Uwe
 
het is een Heli artist AS-350 waar m'n trex 450 sport v2 in komt.
die heeft een snaar in de tailboom
maar hoe fixeer je die boom dan het best?
en dan het vermijden van de overdracht van trillingen van de tailboom op de staart van de romp?

groet,
Hoogvlieger
 
Ik had in mijn Hughes 500 ook ruimte over tussen tailboom en staartbuis van de romp. Daar heb ik gewoon op het einde van de tailboom wat zacht schuim omheen gedaan om de loze ruimte wat op te vullen. Minimaal extra gewicht achterin en een klein beetje stevigheid zodat de tailboom minimale beweging in de staartbuis van de romp had en eventuele trillingen worden niet overgedragen.

Maar in principe is de bevestiging van een 450 mechaniek voorin de romp voldoende.

Zo simpel is het. Snap de opmerkingen van wringen etc niet want dat is helemaal niet aan de orde. De TS heeft immers rondom ruimte over ;)
 
@Jonkje: thanks ;)
ik heb nog wat grijs spul (wat o.a. in heli transport koffers zit)
dat lijkt me uitstekend voor de tail :thumbsup:

nu enkel wachten tot de romp in ned en door de douane is.
zal in het heli show draadje een foto posten als ie klaar is :D

groet,
Hoogvlieger
 
Toen ik mijn F3C romp kocht zat er een tekening bij hoe ik een torktube kon inbouwen,
Maar eigenwijs als mensen zijn, had ik aanpassingen gemaakt tussen de romp en het mechaniek om geluidsreductie te optimeren.
Dit even terzijde.
Als je gèèn complete pod and boom mechaniek in een romp wilt plaatsen, zal je toch wat spantjes moeten maken om het aandrijfsysteem van de staartroter te ondersteunen.

Om dit een beetje uit te lijnen heb je al gauw een puntlaser nodig om een enkel spantje te maken,

maak je niet druk over de laser,,,, met het oog kan je het ook(is mij ook gelukt)

Mvg, Richard
 
Ik denk, dat het met een 450er geen groote problemen zou geven,
wacht mal af tot dat ding bi jou thuis is,
dan gaat het bouwen van zelf.
 
Back
Top