tailhunt X400

Rhelie

Forum veteraan
Ik probeer mijn nieuwe X400 in te vliegen maar krijg de staart niet goed.
Ik heb de GY 240 erop maar zodra ik de boel op ga toeren begint hij als een waanzinnige te slaan met zijn staart. De gain terugzetten denk ik dan maar dat helpt niet, het wordt wel minder maar de gyrowerking ook, als ik onder de 50 % moet gaan is er toch wat mis ? Ik heb de gyro onder het hoofdtandwiel geplaatst, de (berg) ontvanger er tegenaan geplakt en de regelaar zit achterop onder de staartservo aan de struts gebonden. De heckservo is van e-sky en zou toch voor een rustige staart moeten kunnen zorgen. Iemand ideeen ?

Dikke kans dat je gyro overcompenseert doordat je servo het tempo niet kan bijhouden, heb/had ik met de Hornet ook. Ik heb het buitenste gaatje van de heckservo gepakt zodat de servosnelheid optimaal is, en met de atv de zender uitslag ingeperkt. Dat hielp bij mij, maar het hoeft niet te werken natuurlijk...

bekijk de speling eens op de aansturing. De standaard x-400 aansturing is niet echt geweldig. Het strakst krijg je de staart met een paar onderdelen van de t-rex :)

@Ton, ik kan het buitenste gaatje niet nemen want dan loopt de hevel aan.

@Tadango, de aansturing is best acceptabel en heeft nagenoeg geen speling of buiging.

Zou het kunnen zijn dat de regelaar de gyro stoort ? hij zit er wel zo`n 3,5 cm vandaan.

dan zou je steeds tikken krijgen. Hoe doet hij het in de hand? Als je optoert zonder hoofdbladen en hij wil nog steeds alle kanten op is het storing van de regelaar. Als hij dan rustig blijft is het over corrigeren / speling.

In de hand doet hij dat ook, met en zonder bladen geeft hij flinke onverklaarbare stuurpulsen op de heckservo. Ik ga dan de regelaar maar eens op een andere plaats zetten want hooveren is zo gewoon niet mogelijk.

@ Aaalie,

Waarom vraag je dat? Heb je daar al slechte ervaringen mee gehad ofzo? (Ik ben nl van plan om me zo eentje aan te schaffen).

tjaf zei:
@ Aaalie,

Waarom vraag je dat? Heb je daar al slechte ervaringen mee gehad ofzo? (Ik ben nl van plan om me zo eentje aan te schaffen).
In tegendeel. De regelaars van Align bevallen me erg goed. Echter de Governor functie wil wel interferentie vertonen met de GY 240. Je krijgt dan een vel heen en weer slaan van de staart zoals het probleem van deze draad. Dit heeft vaak toch te maken met enige rek-speling op je aansturing, toch wanneer je de Governor functie uitschakeld, is het probleem voorbij. Soms wil ietsje meer of minder toeren ook het probleem doen oplossen, soms ook verergeren (nog sneller slaan van de staart).
Het blijft dan een kwestie van verschillende componenten en verschillende afstellingen proberen. Als een keer de juiste instelling is gevonden, dan is de staart ook perfect strak (ook met governor aan).

Gr.A.

Probleem gevonden :D de motorkabels liepen recht onder de gyro door.
Kabels opzij gehaald en het probleem is weg .

Back