Tailrotor Align 450.

:confused::rolleyes:;)
Hello,
Wat is het nadeel van de tailservo van een Align 450 te vervangen door een gewone servo? Dus geen digitale.
Ik ben een beginnend heli vlieger en denk dus zeker nier aan 3D. War hooveren is voor het ogenblik het belangrijkste.
Graag uw wijze raad.
Bob.
 
bedoel je onder de ''normale servo'' een basic exemplaar?

die staart servo van je 450 is speciaal voor heli's gemaakt, met name voor snelle correcties:cool:
als klopt wat ik denk, heeft je heli een GYRO die de bewegingen coördineert.
de staart servo krijgt dus zeer veel wijzigingen door te voeren, en een standaard servo is 1: te traag en 2:zal bezwijken onder al dat corrigeren.

mede met bovenstaande raad ik het eigenlijk af ;)

groet,
Hoogvlieger
 
Des te kleiner de heli, des te gevoeliger de staart.

Dus, des te kleiner de heli, des te belangrijker de snelheid van de servo.
Je kan het proberen, maar je zal in de zender/gyro en in de staart zelf aanpassingen moeten gaan doen om het strak vliegend te krijgen.

En de vraag is of een gevorderd vlieger dat gaat lukken, laat staan een beginnend vlieger die nog niet wat wat er allemaal gewijzigd kan worden.

Ik raad het je ten sterkste af.
Of zoek iemand op die er verstand van heeft, maar nogmaals, de kans dat het gaat werken is zowieso niet groot.

Eigenlijk is de originele ds420 die erbij geleverd wordt al te zwak...
 
Ik zou het ook niet doen. Je krijgt dan alleen maar ellende dat je staart langzaam weg draait. Of dat je staart na wabbert. In iedergeval. De kans op brokken word een stuk groter.
 
ik vlieg op een 2,5 m rotordia helicopter met analoge servos
en heb de zelfde heli met brushles digital servos gezien,
die digital brushles servos zijn om werelden rustiger, maar ook veel durder, als je dat bedoelt
 
Hallo,
@Student: schrijft het heel goed:
de normale hek-servo van de 450 is de klein,

ik heb sinds begin een futaba S9257 met GY401
die vliegt super strak,
(afgelopen week zag ik een 450er met
de originele hek-servo, klein dat ding, die kan niet goed / best zijn)

en nog verder, dat heck goed te krijgen, heb ik ook carbon tail bladen ingebouwd en alles goed ingesteld, dan vliegt die

Kijk de eersten 20 sec., je denkt iemand houd het heck vast:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg weer een heel oude discussie in, sorry soory
maar mijn zoek-funktie gaaf dit aan als pas bekeken ???
 
ik vlieg op een 2,5 m rotordia helicopter met analoge servos
en heb de zelfde heli met brushles digital servos gezien,
die digital brushles servos zijn om werelden rustiger, maar ook veel durder, als je dat bedoelt
.
Ik ben toch maar hier,
daarom wat recht schuiven:
.
wat ik destijds schreef is natuurlijk onzin,
gevraagd was het verschil tussen
digitaal servo en analoog servo,
niet tussen brushed en brushles,
.
Bij een kleine heli kan je geen analoog servo gebruiken,
die zijn te langzaam, moet die juiste antwoord zijn.
.
groetjes van Uwe
 
Back
Top