tailservo functioneert niet

Hoi Mensen,

ik ben een Trex 450 sport aan het bouwen. Alles gaat goed, behalve dat ik nu ergens tegenaan loop:

Ik ben de servo's aan het installeren. Alles doet het behalve de tailservo.

Eerst heb ik de servo direct op de ontvanger aangesloten. Toen functioneerde hij prima. Maar nadat ik hem op de gyro (Align GP 780) aansloot deed hij helemaal niet meer! Het groene controle lampje op de gyro brandt wel. Ik heb een futaba T7C zender.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe? In de handleidingen kan ik het niet vinden.

Thanx,
Peter

Mijn eerste ingeving zou zijn dat je gyro niet goed aangesloten is (stekker op z'n kop van je servo of gyro?) of dat je gyro stuk is.

De servo doet het natuurlijk wel, wanneer deze op de ontvanger wél gewoon blijkt te werken, dus dat is niet het probleem.

Het ligt dus ofwel aan de verbinding van de tail servo op de gyro, of het ligt aan de gyro.

Ongeacht de gyro instellingen zou eigenlijk je tail servo tenminste wát moeten doen, dus de kans is aanwezig dat je gyro stuk is. :(

Je zou nog even kunnen kijken in je zender handleiding of je nog iets bijzonders moet doen om de benodigde kanalen aan te spreken, maar volgens mij zou het gewoon moeten werken.

Daarbij moet ik wel zeggen dat de Align GP 780 een van de weinige echt slechte gyro's van Align is. Ik heb er alleen maar problemen mee gehad, van merkwaardig gedrag in één bepaalde richting, tot servo combinaties die met geen mogelijkheid goed functionerend te krijgen waren.

Ik hoop voor je dat je het probleem kunt oplossen, maar ik zou eigenlijk sowieso voor een andere gyro kiezen.

Probleem opgelost!

Hoi Mensen,

het was inderdaad de aansluiting van de servo op de gyro. Omgedraaid en hij doet het! Toevallig heb ik dan de andere servo's in één keer goed aangesloten:confused:.

Bedankt!

Back