Gezien ik intussen een Spartan DS760 heb klaarliggen, ik mijn T-Rex500 terug moet opbouwen en daarbij nog enkele kleine upgrades ga aanbrengen, ga ik ook van de gelegenheid gebruik maken voor een nieuwe staartservo te plaatsen. Ook volgt de overschakeling van 5S naar 6S.
Ik heb ergens in een soort van tips & tricks van Curtis Youngblood gelezen dat een tailservo maximaal een vlucht of 370 mee kan gaan. Mijn s9257 (icm een GY-401) heeft er nu meer dan 350 vluchten opzitten, dus ik kom in een zone waar ik moet opletten.
Vraag is nu, wat doe ik.
1. Terug een s9257.
2. Een 9254.
3. JR DS3500G.
4. JR DS8900G.
5. Nog wat anders.
Persoonlijk ken ik de JR servo's niet, maar lees er goeie kritieken over op internationale fora.
Waarom wil ik een goeie combi ? Ik heb me dit jaar op de basics toegelegd, tot en met inverted. Volgend jaar wil ik leren achteruitvliegen. Ik heb al gemerkt dat dat niet zo simpel is, en dat een goeie gyro daarvoor nuttig is. Vandaar de Spartan.
Nu nog een gyro.
1. Ken ik al, is wel goed, maar daarom niet de beste.
2. Beter dan 1, maar veel groter en misschien een beetje overkill.
3. Lijkt me een goed alternatief voor de s9257.
4. JR-alternatief voor de s9254 lijkt me.
Ik experimenteer graag, dus ben geneigd om eens met een JR gyro te werken. Persoonlijk vraag ik me af of het nut heeft om de T500 te verzwaren met een grotere servo zoals de 9254 of de DS8900G. Is dat niet wat overkill voor een 500 ? Daarbij komt nog dat de standaard bevestiging niet geschikt is voor die gyro's en ik dus een oplossing daarvoor moet zoeken (bvb T-Rex600-plaatje).
Zijn er alternatieven ? BLS-reeks ? Of nog anderen ?
Heeft er iemand ervaring met de JR-servo's ? Eventueel met de DS3400G, de voorganger van de 3500 ?
Alle tips zijn welkom. Ik heb nog geen haast.
Ik heb ergens in een soort van tips & tricks van Curtis Youngblood gelezen dat een tailservo maximaal een vlucht of 370 mee kan gaan. Mijn s9257 (icm een GY-401) heeft er nu meer dan 350 vluchten opzitten, dus ik kom in een zone waar ik moet opletten.
Vraag is nu, wat doe ik.
1. Terug een s9257.
2. Een 9254.
3. JR DS3500G.
4. JR DS8900G.
5. Nog wat anders.
Persoonlijk ken ik de JR servo's niet, maar lees er goeie kritieken over op internationale fora.
Waarom wil ik een goeie combi ? Ik heb me dit jaar op de basics toegelegd, tot en met inverted. Volgend jaar wil ik leren achteruitvliegen. Ik heb al gemerkt dat dat niet zo simpel is, en dat een goeie gyro daarvoor nuttig is. Vandaar de Spartan.
Nu nog een gyro.
1. Ken ik al, is wel goed, maar daarom niet de beste.
2. Beter dan 1, maar veel groter en misschien een beetje overkill.
3. Lijkt me een goed alternatief voor de s9257.
4. JR-alternatief voor de s9254 lijkt me.
Ik experimenteer graag, dus ben geneigd om eens met een JR gyro te werken. Persoonlijk vraag ik me af of het nut heeft om de T500 te verzwaren met een grotere servo zoals de 9254 of de DS8900G. Is dat niet wat overkill voor een 500 ? Daarbij komt nog dat de standaard bevestiging niet geschikt is voor die gyro's en ik dus een oplossing daarvoor moet zoeken (bvb T-Rex600-plaatje).
Zijn er alternatieven ? BLS-reeks ? Of nog anderen ?
Heeft er iemand ervaring met de JR-servo's ? Eventueel met de DS3400G, de voorganger van de 3500 ?
Alle tips zijn welkom. Ik heb nog geen haast.