Take-off banden vraag

• Topicstarter Topicstarter MetalSpeedy
  • Startdatum Startdatum
M

MetalSpeedy

Guest
ik heb 2 weken geleden 4 bandjes ( Take-off CTB , dus rubber met moulded inserts ) gekocht bij PKracing

toen ik het pak opendeed zag ik zo dat alle 4 bandjes een vlakke kant hebben op het loopvlak , ik dacht dat het kwam door de wijze dat ze verpakt waren ( we waren bij elkaar gedrukt )

nu heb ik vorige donderdag pas kunnen testen of het terug goed kwam , maar ik heb maar 4 minuten kunnen rijden omdat ik stukken heb gereden

ik heb er geen aandacht meer geschonken aan de bandjes na het rijden , maar vandaag toen ik bezig was met andere veerinstellingen dacht ik weer aan dat bandenprobleem en checkte ik het ==> het vlak is er nog altijd 8O

gaat dat eigelijk nog weg dat vlak ? of heb ik gewoon pech ? :?

btw , ik bewaar mijn bandjes in een koffertje , dus ze kunnen niet vlak worden door dat er gewicht op zit aan een kant :)

Als je er niks van hebt gemerkt tijdens het rijden lijkt het me geen probleem. Onder het rijden zal de band door de centrifugaal krachten altijd ietsjes opbollen, waardoor het mischien wel een stuk minder word.

mijn auto drift wel zeer hard ( zelfs na met remmenreiniger de band behandeld te hebben en ingesmeerd met Jack the gripper )

kan dat door dat komen ? want met anderd soort bandjes heb ik dat niet ( take off cs27 ) of heeft dat helemaal nix met dat te maken , en eerder aan de afstelling van mijn auto ?

Juist de Take off banden hebben een draad wapening in de band dat het opbollen door centrifugaalkrachten, tegen gaat.
Ik zelf leg mijn banden altijd op de rand, zo dat het loop vlak niks raakt.

Nog iets, als dit de zilvere of witte spaak velg-banden zijn van PK-Racing, dan heb je niet zo'n hele beste aankoop gedaan. deze banden zijn een "slechte serie" en ze worden heel goedkoop (35 euro) verkocht (zie ook andere topic's hierover)

Probeer anders even met je hand over de and te rollen om het vlak er uit te krijgen, als je er onder het rijden geen last van hebt, denk ik niet dat het iets uit maakt,

MetalSpeedy zei:
mijn auto drift wel zeer hard ( zelfs na met remmenreiniger de band behandeld te hebben en ingesmeerd met Jack the gripper )

kan dat door dat komen ? want met anderd soort bandjes heb ik dat niet ( take off cs27 ) of heeft dat helemaal nix met dat te maken , en eerder aan de afstelling van mijn auto ?

zo als ik hierboven al aangeef, deze banden die je (Waarschijnlijk) hebt gekocht zijn een slechte serie van Take off, deze hebben nauwelijks grip,

ook heb je SS-B banden gekocht deze zijn voor asfalt temperaturen boven de 25 graden, deze worden alleen 's zomers behaald.

Schoonmaken is slim, insmeren kan ook negatief werken, (ook hier is een topic over)

Natuurlijk helpt ook een andere afstelling van je dempers er bij, maar ik denk dat het voornamelijk door de banden komt.

Groet Robo

ahzo dus 2 x slechte / verkeerde bandjes gekocht :(

dan heb ik al bandjes voor in de zomer buiten .. als ik ooit op asfalt rij .. :)

en het is inderdaad een witte spaakvelg

thanx voor de reacties , ik weet al genoeg denk ik :wink:

tja, ik wil niet per definitie zeggen dat dat de verkeerde banden zijn, maar het begint er aardig op te lijken. jammer. misschien kun je ze nog verkopen op internet, aan een wat minder proffecioneele rijder ik heb die krengen ook zelf gekocht, en ze liggen nu weg te rotten in me la. zonde.
je kunt er wel op rijden, alleen de auto dwijlt gewoon over het asfalt.
Binnen heb ik de bandjes nog niet geprobeerd.

groet Robo

ik zal ze wel moeten verslijten .. want ik heb geen geld meer om nieuwe bandjes te kopen ..

ik heb hier nog foam bandjes , maar zijn al toch zeker 10 X gebruikt => en foam slijt hard :)

dit seizoen begint al goed voor mij ..

ik heb deze donderdag voor de eerste keer de bandjes die ik had gekocht van Xraycer ( take-offs ss-b ) getest ... en ik vind dat ze GOED rijden 8O :lol:

is blijkbaar normaal voor asfalt en +25° , maar voor carpet valt er goed mee te rijden !!

( heb ook nog eens een poging gedaan met die ctb's , maar blijft slecht .. )

nu nog een vraagje over die ctb's :

waar zit eigelijk de fout in die ctb's ??
kan ik die velgen nog herbruiken als ik die band erafdoe ?
en hoe doe ik die band eraf ? :)

Over het afhalen van je band is een topic, even zoeken, ik kon hem niet meer zo snel vinden.

De velgen kun je gebruiken, maar de velgen zijn erg zwak en ik raad het je dus af.
Waar zit de fout. in de CTB's. geen idee eigenlijk, ik denk dat het mengesel "natuurlijk rubber-afval" niet juist was, maar hiervoor moet je toch echt bij Corally zijn.

De normale SS-B banden zijn gewoon goed. en je zou met SS-A (op koud asfalt) zelfds nog meer gripkunnen krijgen.

Groet Robo

Back