Taken 2009

Loting volledig willekeurig waardoor het mogelijk is dat een bepaalde taak meerdere malen per 1 daag

• Niet willekeurig. De eerste 7 taken zijn allemaal verschillend

Votes: 14 87,5%
  • Wel willekeurig. Het is mogelijk dat een taak meerdere malen per dag wordt gevlogen.

Votes: 2 12,5%

• Total voters
    16
  • Poll closed .
Zoals afgesproken op de vliegersvergadering komt de taak Poker of Increase Time in het vervolg maximaal 1 maal per wedstrijd voor. Het is dus niet meer mogelijk dat beide taken op een 1 daagse wedstrijd gevlogen word.

Ik ben nu een tooltje aan het maken voor een willekeurige loting. Nu komt de volgende vraag bij me op waarover we niets afgesproken hebben.
Gaan we de overige taken in willekeurige volgorde vliegen of laten we de taken volledig afhangen van de loting zodat het mogelijk is dat we in de eerste 5 taken bv twee maal de taak All Up Last Down te vliegen??

Graag jullie mening

ik vind het best als er bijvoorbeeld twee keer AULD wordt gevlogen maar persoonlijk heb ik dan wel het liefste dat er wel een andere taak tussen zit. dan heb je even wat anders te doen en dat beetje variatie vind ik persoonlijk wel fijn.

Wat we kunnen doen is dat in de eerste 5 taken geen dubbels mogen zitten.
Na de vijfde taak doen alle taken weer mee (behalve die leuke Poker en oplopend als die al gevallen is), echter hier ook geen twee gelijke taken achter elkaar.

1 AULD
2 Laatste vlucht
3 Poker (ja echt het kan)
4 3 uit 6
5 5 x 2

6 5 x 2 kan nu niet AULD wel
7 5 x 2 mag nu weer wel
8 enz

Frans

Beetje variatie kan geen kwaad. Zo blijf je ook bedreven in alle taken. Verder als het weer en de tijd het toe laat zo veel mogelijk rondes vliegen. 7 a 8 rondes is altijd mogelijk gebleken met een strakke organisatie dus daar op aan sturen.

Ik heb nog geen wedstrijd ervaring maar ik kan me voor stellen dat bepaalde modellen een voordeel hebben bij bepaalde taken b.v. bij AULD en dat zou competitie vervalsing zijn. Het zou theoretisch zelfs mogelijk zijn dat een taak elke wedstrijd meerdere keren word gevlogen. Als ik dan leest dat met een strakke organisatie 7 á 8 ronden normaal leukt dan denk ik dat er inderdaad beter daarop kan worden aangestuurd die disipline ligt bij ons vliegers zelf. Maar ik zeg al ik heb geen F3K wedstrijd ervaring.

Mij maakt het niet uit, soms kan het goed zijn om één ding veel te herhalen, goede oefening..

Naar mijn ongefundeerde mening is het wel leuker om gewoon verschillende taken te vliegen. Houdt het interessanter. Maarja, wat weet ik ervan.. 14 februari zal ik het wel meemaken ;)

Ik ben bang dat ik echt de verkeerde mentaliteit heb voor wedstrijden.. Vroeger ook al. Meedoen en plezier hebben is beloning genoeg voor mij. Trainen is leuk maar ik ben bang dat ik ook dat niet zo serieus kan nemen als sommige mensen..

Als ik een hobby zó fantatiek moet gaan beoefenen - om wat voor reden dan ook - dat het een verplichting lijkt te worden, is de lol er voor mij vanaf :)

just my € 0,02...

Dat is juist het leuke van het DLG vliegen. Er zitten er een paar bij die idd vrij ver gaan en echt alles op alles zetten.
Anderen zoals ik gaan meer voor de lol. Niet dat ik dan niet fanatiek ben, het wedstrijdgebeuren sleurt je wel mee!, maar ik heb ook nog wel lol als ik bagger vlieg zegmaar.

Maar goed, het mooie van F3K vind ik wel dat zelfs de fanatiekste toppers na even zwaar gefrustreerd te zijn geweest omdat ze 0.000003 sec gemist hebben, later wel weer gezellig aanspreekbaar zijn. Het blijft zegmaar een gezellig clubje!

Voor deze enquete, lijkt me idd handig om niet 2 keer achter elkaar dezelfde taak te vliegen.. Eventueel als extra taak wel 1 dubbel ja, maar de 1e 5 in ieder geval niet.

Je hebt wel gelijk dat je het moet zien als mee doen is belangerijker dan winnen onder dat motto doe ik ook mee, anders was ik ook niet met mijn eigen ontwerp aan de start gekomen maar met een Twister b.v.. Maar de wedstrijd opzet moet wel voor iedereen gelijke voordelen opleveren.

Ik heb nog geen wedstrijd ervaring maar ik kan me voor stellen dat bepaalde modellen een voordeel hebben bij bepaalde taken b.v. bij AULD en dat zou competitie vervalsing zijn.

Rob,

Ik denk niet dat bepaalde modellen voordelen hebben bij bepaalde taken, een goed model is beter in alle taken. Wel zal het ene model beter zijn bij een bepaald weertype dan een ander model maar daar gaat deze discussie niet over.

Mijn inziens is het van belang dat er verschillende taken gevlogen worden omdat je voor de verschillende taken verschillende vaardigheden nodig hebt en degeen die al deze vaardigheden het best beheerst zal het hoogst moeten eindigen. Iemand die snel kan doorstarten heeft het meeste voordeel bij de 5*2 en de 1,2,3,4 minuten taak, iemand die niet zo hoog gooit heeft het minste nadeel bij de 5 minuten taak en iemand die altijd massel heeft heeft het meeste voordeel bij de poker taak.

Bas

Laatst bewerkt:
3 minuten?! Mag dat ook drie keer één minuut zijn :|
Ik ben nu de taken aan het 'bestuderen' zodat ik 14 februari in ieder geval niet iedere 10 minuten hoef te vragen wat nu weer de bedoeling is..

Back