Tam.. Scania gaatjes in rechter deur ?

hallo medebouwers

na een periode van andere drukke bezigheden kan ik eindelijk weer eens verder met mijn Scania.

nu zag ik dat er in het rechter portier gaatjes zitten, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet in de bouwtekening heb gekeken waar die voor zijn maar wat ik me afvraag is zijn die echt ergens voor nodig?
had dat niet anders gekund? nu krijg je schroefjes aan de buitenkant, klopt dit?

heb je ze echt ergens voor nodig of kun je ze dicht maken?

alvast dank voor de reacties

Bij mijn volvo zitten die ook aan de rechterkant in de deur,er zou een stang in komen te zitten, denk dat deze dient om de cabine niet helemaal naar voor te laten vallen als je ze kantelt.

Heb al op andere foto's gekeken van volvo's en scania's en daar zijn ze ook op te zien,dus denk dat dit normaal is,ben ook aan het zoeken om dit anders op te lossen,vind dit maar niks zo.

Mvgr

Klopt helemaal wat Zebra zegt. Er zit een bevestiging die zorg dat de kabine tot een bepaalde hoek kan kantelen. Met een beetje creativiteit kan je dat ook op een andere manier maken bv een keting onder je dashbord. (Of de kabine recht omhoog er afhalen.zo heb ik het nu gedaan.) Dan kunnen die gaten gewoon worden dicht geplamuurd.

nou als het alleen daarvoor is gaan ze dicht, geen gezicht toch schroefjes aan de buitenkant.
ik moet toch gaatjes van de spiegels dichtmaken dus dan gaan we gelijk door.

bedankt iedereen

Plak achter de gaatjes even een plakbandje,anders dan verdwijnt je plamuur naar binnen en dan heb je kans dat als de plamuur droog is afbreekt en de buiten kant ook schade oploopt.Scheurtjes enz enz.
gr Marcel.

Klopt,

Ik heb dat ''busje'' wat aan de binnenzijde komt met ''stabilit'' lijm vast gezet.
Daarna aan de buitenkant netjes dichtgeplamuurd.

Zit super stevig.

Bij mijn 1e volvo ben ik dit vergeten, en toen zat de special paint er al op.. dus ja, dat was jammer.

Dit soort dingen zie je pas al je ''klaar'' bent.

hallo
zijn er nu al gaten in je deur geroest???hahaha
je kan ook de kantelbeveiliging monteren en dan de gaten dicht plamuren,heb ik ook gedaan tenminste,
mvg markioo

Je kunt ook een stukje van je witte rekje gebruiken, waar de onderdelen van je cabine aan vast zitten (dat is al rond)
Die schraap je met en mesje of schuurpapiertje wat dunner op de maat van de gaatjes.(ietsjes groter dan zit het mooi stevig vast)
Die lijm je er dan vanaf de binnenkant is, buiten mooi recht maken en de gaatjes zijn dicht. En neem van mij aan dat valt er nooit meer uit.
Wat met plamuur nog wel eens zou kunnen gebeuren.
Zo heb ik het zelf ook gedaan.

Tja, dat heb je allemaal niet met messing hé, hahahaha,

Even een beetje tin in de gaatjes laaten lopen en walla, weg zijn de gaatjes, glad schuren met waterproof en spuiten !!

Je kunt ook een stukje van je witte rekje gebruiken, waar de onderdelen van je cabine aan vast zitten (dat is al rond)
Die schraap je met en mesje of schuurpapiertje wat dunner op de maat van de gaatjes.(ietsjes groter dan zit het mooi stevig vast)
Die lijm je er dan vanaf de binnenkant is, buiten mooi recht maken en de gaatjes zijn dicht. En neem van mij aan dat valt er nooit meer uit.
Wat met plamuur nog wel eens zou kunnen gebeuren.
Zo heb ik het zelf ook gedaan.

Tja,

Maar dan heb je wel last dat je ''kringen'' ziet, wat natuurlijk ook niet mooi is.

Gewoon plamuur gebruiken, of wat ik zelf altijd doe ''Stabilit'' lijm, dat wordt kei en kei hard, dat schuur je geheel vlak en op het laatste waterproof schuren, dan zie je ook helemaal niets meer.

Tja,

Maar dan heb je wel last dat je ''kringen'' ziet, wat natuurlijk ook niet mooi is.

Gewoon plamuur gebruiken, of wat ik zelf altijd doe ''Stabilit'' lijm, dat wordt kei en kei hard, dat schuur je geheel vlak en op het laatste waterproof schuren, dan zie je ook helemaal niets meer.

Hmmmmmmmmm, Kringen ziet ?????

Als je het tin goed glad schuurt en je spuit er primer over heen en daarna de laklaaag, dan zie je er echt niets meer van hoor !!!!!!

HenkV8 bedoeld met het plastic raamspul ''spruw's''
Waar de onderdelen opzitten.
Als je dit in de gaatje propt, en je schuurd dit op dan zie je toch nog kringen.

Lastig uitleggen, ik weet het:):(

HenkV8 bedoeld met het plastic raamspul ''spruw's''
Waar de onderdelen opzitten.
Als je dit in de gaatje propt, en je schuurd dit op dan zie je toch nog kringen.

Lastig uitleggen, ik weet het:):(

Hallo Frank,

Sorry, ik dacht dat jij het over het tin had op messing, dat je dan kringetjes kreeg !!

Nogmaals sorry !!!

Back