Tamiya Arocs kieper met Carson dieplader

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Langedijker truckertje, 4 jan 2019.

  1. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    697
    Locatie:
    Langedijk
    Ben al een tijdje aan het bouwen aan mijn kieper.
    Eerst wat problemen gehad met het spuiten van de cabine. Van de week toch maar een ander merk spuitbussen gekocht, resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf

    IMG_20190104_175335.jpg IMG_20190104_175352.jpg
    Het grijs is in het echt donkerder dan op de foto, komt door de flitser denk ik. De zwarte bumper moet nog overgespoten worden, die vind ik nog niet mooi.
     
    trialrolf, ahop, bvdh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    En hoe gaat ie bij jou?
     
  3. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    697
    Locatie:
    Langedijk
    De bouw staat even stil, geen weer om te spuiten. En ik ben bezig met de aanschaf van een chassis met haakarmsysteem.
    Als dat gaat lukken wordt het een 8x4 containerwagen in brandweer uitvoering :)
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  4. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    697
    Locatie:
    Langedijk
    Vandaag een haakarmchassis met container opgehaald. De kieper gaat dus een haakarmvoertuig worden.
    IMG_20190310_124101.jpg

    Bedoeling is dat het de Nederlandse versie wordt van deze
    _MG_8814.jpg
     
  5. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    697
    Locatie:
    Langedijk
    Ben al even aan het strippen gegaan.
    Zit er nu aan te denken om de chassis balken te gaan vervangen, dit omdat er al heel veel gaten in zitten die ik niet ga gebruiken. Denk dat het risico te groot is dat ik strak sommige gaten niet kan boren op de plek waar ik hem hebben wil omdat er dan overlap komt met een huidig gat. Het huidige hulpchassis ga ik denk ik ook vervangen voor een met dezelfde hoogte als het gewone chassis. Merk nu dat de container niet voldoende steun heeft.

    IMG_20190310_181540.jpg
    Altijd handig om een conainer bij de hand te hebben bij sloopwerkzaamheden :)

    IMG_20190310_181119.jpg
    Heeft iemand een idee waar deze magneet voor dient??

    IMG_20190310_180752.jpg IMG_20190310_180748.jpg
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2019
  6. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Zo, das een gebruikte kun je wel zeggen. Het is niet duidelijk waar die magneet nu eigenlijk zit. Je maakt de foto's te gedetailleerd....te dichtbij dus. Nu zou ik zeggen om ijzervijlsel op te vangen.... Er lijkt ergens in de buurt van de magneet iets flink te slijten. Vaak zie je een dergelijke magneet ergens onder de container om deze als het ware rustig te houden op het chassis als ie leeg is.

    Als je toch alles opnieuw gaat opbouwen zou ik inderdaad ook nieuwe chassis balken gebruiken. Die van de Arocs zitten standaard ook al vol gaten.
    Hier bij Gamma, Karwei en Praxis hebben ze geen alu dat geschikt is voor chassis balken. Schijnt bij Hornbach wel. Ook natuurlijk bij modelbouwzaken wel te krijgen. Geloof ik ook per meter. De oude niet meteen weggooien want deze kun je mooi als boormal gebruiken.

    Leuk project, ga ik zeker volgen.
     
  7. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    697
    Locatie:
    Langedijk
    Hij is inderdaad goed gebruikt. Slijtage plekken geven volgens mij goed aan waar ik aanpassingen moet doen.
    Magneet vangt zeker veel ijzervijlsel op maar dat zal niet de reden zijn dat hij daar zit denk ik zo.

    Hier even wat beter foto's, hoop dat het zo beter te zien is. Het lijkt er op dat de magneet het achterste deel van het kantelframe (dat deel wat mij omhoog komt om een container leeg te kiepen en beneden blijft bij het op en afzetten van de containers) op zijn plaats houd.

    IMG_20190311_134733.jpg IMG_20190311_134723.jpg IMG_20190311_134706.jpg IMG_20190311_134658.jpg
     
  8. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    leuk project ga ik ook volgen
    (ik hoe ik van die dropmunten(foto 3))
     
    Langedijker truckertje vindt dit leuk.
  9. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    697
    Locatie:
    Langedijk
    Dat, zijn geen drop munten, dat is mijn laatste hobby budget ;-)
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  10. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    haha nou dan is mijn budget maar 1 dropmunt
     
    Langedijker truckertje vindt dit leuk.
  11. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    en aangezien ik binnenkort ook aan mijn eerste truck wil beginnen is dat best een probleem :(
     
  12. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    ben 13 trouwens en geen 31 weet niet waarom mdf dat aangeeft maar ja je ziet het wel aan mijn status denk ik
    sorry ff oftopic maar zeg altijd even dat ik 13 ben geen 31 weten jullie een beetje wie je voor je hebt
     
  13. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    697
    Locatie:
    Langedijk
    Weet iemand waar ik aluminium U profiel 15x20x15mm kan bestellen? Zou graag 2 lengtes van 1 meter willen hebben.
     
  14. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Misschien bij de Hornbach(heb je al nieuw hobbybudget dan =) )
     
  15. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    697
    Locatie:
    Langedijk
    Heb hier geen Hornbach in de buurt helaas en kon het op hun website niet vinden.

    Budget zal nog wel lukken denk ik
    IMG_20190312_174733.jpg
     
  16. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    ow dan is het budget geen probleem :) maar als je geen hornbach in de buurt heb zou ik het niet weten mischien een andere grote bouwmarkt
     
  17. graafie68

    graafie68

    Lid geworden:
    5 dec 2011
    Berichten:
    159
    Locatie:
    vlaardingen
    Aluminiumshop.nl
     
  18. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    oke ga ik ook maar is bij die 2 sites kijken en even offtopic maar ik probeerde de info in die post voor nieuwe bezoeker ste lezen maar kwam elke keer bij de info pagina van de asfalt rockers en kon vannuit daar niet naar de kennisbank ofzo weet iemand hoe ik bij die kennisbank kom?
     
  19. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    de magneet zorgt ervoor dat je kan afzetten die houd het achterframe naar beneden. dit systeem is nu een jaar of 6 oud en zeker goed gebruikt en misbruikt
    ik heb dit systeem toen gemaakt en is de handel in geraakt ik pakte bakken van 18 kilo met gemak op.

    het slijpzol wat aan de magneet zit is waarschijnlijk van de 2 armen slijpen want die zijn flink aangepast
     
    Langedijker truckertje en trialrolf vinden dit leuk.
  20. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    697
    Locatie:
    Langedijk
    Hoi Jeroenz,

    Gisteren na het verwijderen van de magneet kwam ik er achter dat je zonder magneet inderdaad niet meer kunt afzetten.

    Leuk te horen dat jij de bouwer bent van dit systeem.

    Zoals je ziet ben ik hem aan het strippen.
    Ben nu op zoek naar profielen om een nieuw chassis te gaan maken. Den k dat ik ook wat andere aanpassingen wil gaan doen maar de basis is op zich nog goed bruikbaar.

    (ik zie in jouw profiel dat het systeem weer bijna thuis is.... Ik woon in Noord-Scharwoude)
     

Deel Deze Pagina