tamiya assen

  • Topicstarter Topicstarter alfisti
  • Startdatum Startdatum
A

alfisti

Guest
ik heb zojuist 2 tamiya aandrijf assen gekocht waarvan ik er een ga ombouwen naar gestuurde aandrijf as voor mijn 4x4.
nou zitten er in de set bronzen lagers bij maar de vraag is of dat voldoende is ofdat het beter is om er echte kogellagers in te zetten
 
Als er zand in de lagers komt blijft er niets heel. Wel kunnen kogellagers met afdekschijf zand en vuil buiten de deur houden. Misschien een vergelijk maken in kosten?
 
idd eens er zand inkomt zijn ze voor weg te smijten,dit vreet in op het brons
en is binnen het korste weggesleten

als je er gewoon met op de baan rijd kan dit geen kwaad,het is
natuurlijk wel zo dat kogellagers beter zijn,minder wrijving dus soepelder rijden, maar natuurlijk
kostelijker
 
kogellagers, heb ik ook op me Ford F350 t loopt mooi licht en zolang je een beetje knap alles schoon maak na het rijden zal je een hele tijd kunnen doen met je lagers.. en zo duur zijn ze ook weer niet. succes met je keuze
 
ik gebruik zelf altijd lagers met een soort rubberen ring erin deze zijn het beste stofdicht.
 
conrad heeft ze ook zag ik kost 2,- pst maar ik zal zondag is in zwolle kijken of ze ze hebben kan ik meteen eens kijken of er een ombouw set te koop is om de tamiya as om tebouwen naar stuur as
 
is er soms iemand die ervaring heeft met het ombouwen van deze assen naar gestuurde assen.
volgens mij moet je het laatste eind van de kunstof behuizing afzagen ivm de kogelaandrijving maar de vraag is waar laat je dan het kogellagertje dat past dan niet meer.
op de site van de getribe dokter staan ze ook maar er is niet duidellijk te zien hoe dat zit
 
lagertje

waarom zou je dit laatste lager nodig zijn???
Je stuurblokken zijn toch al dubbel gelagerd, je diff is aan de buitenkant gelagerd en in het diff zitten je aandrijfassen in elkaar....

Zo?? waar zou het miss kunnen gaan...

Je zit alleen met de verbinding tussen je aandrijfassen en de as die naar de stuurkogels gaat...

Ik had je al een PM gestuurd maar niets weer gehoord..

Groeten Robert
 
hallo
je kan niet zomaar de as inkorten,ivm lagers,
er is hier ergens in een topic iemand die je as om kan bouwen,
weet enkel de naam even niet meer,
moet je maar even snuffelen,
je krijgt dan alu draaiplaatjes van de robbe assen,
kijk ik heb de assen van de tamiya tlt genomen die zijn al gestuurd,
en ik heb een hele tlt gekocht dus 2 sturende assen,
mvg markioo
 
hallo
je kan niet zomaar de as inkorten,ivm lagers,
er is hier ergens in een topic iemand die je as om kan bouwen,
weet enkel de naam even niet meer,
moet je maar even snuffelen,
je krijgt dan alu draaiplaatjes van de robbe assen,
kijk ik heb de assen van de tamiya tlt genomen die zijn al gestuurd,
en ik heb een hele tlt gekocht dus 2 sturende assen,
mvg markioo
hey daar
ik heb de bewuste persoon gevonden en we komen er denk ik wel uit.
heb je mischien een foto van jouw assen kan ik is even kijken.
bedankt in ieder gaval voor de tip
 
hallo
ik kan zelf geen fotoos maken,en weet niet hoe het te plaatsen,
zou yveske in de gelegenheid zijn om er een fotootje van te willen maken????
bij voorbaat mn dank aan yveske,
mvg markioo
 
Deze assen op de foto zijn volgens mij inderdaad van de TLT.
Maar deze assen gaan niet passen !!
Ze zijn te breed :(
Zou anders een ''goedkopere'' manier zijn van vooras aandrijving.

De assen worden vaak gebruik voor de ''Trial / Trail'' voor de ''autos''.
Ik zoek zelf ook 2 van deze assen.
Ik heb nog wel 1x robbe aangedreven vooras + 2x aangedreven achterassen ( Panther )
Dus NIET voor normale robbe breedte !
 
hallo
ja das een tlt as
en je kan kijken bij seidel voor de ford f350
as van tamiya 47 euries per complete as
mvg markioo
 
Laatst bewerkt:
hallo alfisti ik ben bezig met het zelfde probleem. ik heb denk nu een werkbaar idee.

maar moet nog wat nakijken hiervoor of alles haalbaar is.

had jij al ideeen?

of is er iemand die duidelijke fotos heeft van getriebe doctor? daar is die nogal achterhoudend mee.
 
Back
Top