Tamiya aut gesciktmaken voor nichtje

Hey allemaal.

Ik heb nog een Tamiya auto liggen die ik niet meer gebruik. Ben zelf overgestapt naar vliegtuigen, ook erg leuk.

Nu wil ik Tamiya met TUE0101BK regelaar en RS540 motor geschikt maken voor mijn nichtje.

Hij loopt nu te hard en wil snelheid omlaag brengen.
Zou vermogens weerstand in serie met de motor kunnen zetten maar vind dit geen mooie oplossing.
Zelf zit ik te denken aan een andere motor maar welke dan geschikt zou zijn ?
Heeft iemand van jullie suggesties. of andere ideeën

Eventueel zenderset waarbij je de rate van het gas kan veranderen? Zo heb ik mijn zoon zijn eerste auto afgeknepen.

Stevo

Misschien andere tandwielverhouding erop zetten ? Kan je ook aardig met je snelheid spelen.
Op zender kan je hem natuurlijk ook trimmen. Maar als dat nou ideaal voor je regelaar is weet ik niet.

In plaats van een 2S accu, een 1S erin leggen. Dan halveer je de spanning en zal de snelheid ook drastisch omlaag gaan. Dan hoef je verder niks aan te passen aan de auto of zender, wellicht enkel misschien een BEC booster bij plaatsen afhankelijk van de regelaar.

Misschien een crawler motor een idee?
Deze zijn er geloof ik in 35T, 55T en nog hoger.
Deze lopen langzaam.

Wanneer je gebruik maak van een “pistool-zender”….Iets op de achterkant van de gas-handel of op de handgreep plakken, zodat deze niet meer… “geheel ingedrukt” …kan worden (blokkering)….Heb ik destijds ook bij een tamiya pistoolzender gedaan, werkt prima en kost niets….!!!

inderdaad de snelheidhendel uitslag beperken. maar ik zou het dmv een draadeind proberen.
dan kan je het nog altijd veranderen.

Hey allemaal.

Ik heb nog een Tamiya auto liggen die ik niet meer gebruik. Ben zelf overgestapt naar vliegtuigen, ook erg leuk.

Nu wil ik Tamiya met TUE0101BK regelaar en RS540 motor geschikt maken voor mijn nichtje.

Hij loopt nu te hard en wil snelheid omlaag brengen.
Zou vermogens weerstand in serie met de motor kunnen zetten maar vind dit geen mooie oplossing.
Zelf zit ik te denken aan een andere motor maar welke dan geschikt zou zijn ?
Heeft iemand van jullie suggesties. of andere ideeën

Aan welke snelheid denk je dan? Rond de 25 km/u? Dan zou je het met de standaard motor van de LRP Blast kunnen proberen. Die is, op NiMh, absoluut niet fel.

Wat voor motor ligt er nu in (qua turns) ik denk dat als je er een standaard silvercan (27t) in gooid dat hij toch echt niet te hard loopt. Anders inderdaad een kleiner tandwiel op de motor zetten.

Back