Tamiya Autotransporter bouwen

Zo vandaag even langs de action geweest en om te beginnen 3 RC modelletjes gehaald... Wat ik wil gaan doen is die allemaal dezelfde kleur spuiten en er wit plastic op plakken zodat ze lijken op auto's die net uit de fabriek komen en nog afgeplakt zijn.

Daarnaast wat aanpassingen doen aan het motortje omdat het niet mogelijk is gedoseerd gas te geven :D. Ben nu nog hard aan het sparen maar ik hoop aan het einde van de komende maand de Scania kunnen bestellen, heb de aluminium profielen en het hout voor de opbouw al binnen maar ik ga een verhuizing en baanwissel tegemoet dus ik heb denk ik weinig tijd de komende periode...

hoi

je hoeft geen witte tape erover heen te doen.
heb toevallig van de week nog in de mb mp2 van koopman gezeten met 9 mercedesen amg's erop als lading. deze hadden alleen een schuimklem aan de deuren.
voor de rest waren ze open en bloot.
ze waren gloednieuw en kwamen net van de importeur af.

gr

Ja dat verschilt per auto, ik heb onder andere fabrieksauto's gezien van volvo, toyota, mazda, opel, mercedes-benz bestelbussen en fords, deze waren allemaal gedeeltelijk ingepakt in plastic met schuimrubber op de bumpers en onder de deurklinken. Zelfs een paar keer enkele hummers gezien die waren compleet ingepakt in wit plastic op de voorruit na waarbij je een rits had voor de deur :lol:

Maar ik vond het wel een geinig detail, ik doe denk ik alleen de motorkap en de deuren.

Goedemiddag allen,

Het heeft een stuk langer geduurd dan ik had verwacht door persoonlijke omstandigheden, maar vandaag ben ik de trotse bezitter van een Tamiya Scania R470 geworden. Daarnaast ook wat extra modellen gekocht voor op de autotransporter. En hoewel misschien niet heel origineel toch wat foto's om het een en ander te illustreren;
dsc0216p.jpg

dsc0217e.jpg

dsc0219k.jpg

dsc0220mj.jpg

De kleurstelling is naar het voorbeeld van de limited Black Amber editie, daarvoor heb ik al verf aangeschaft? (weet iemand toevallig of je dit gelijk op de het plastic kunt spuiten (autolak) of dat je eerst plastic primer moet gebruiken :confused:)
i-Scania%2BBlack%2BAmber.jpg

Plaatje van een black amber, uiteraard enkel de kleur van de cabine en grill niet de tribal achtige onzin.

Nu ga ik dus vol aan de slag om hem in elkaar te zetten, het is zoals gezegd mijn eerste model, en het ziet er iets uitgebreider uit dan ik had verwacht, dus dit zal zeker tijd kosten. Daarnaast ruimte gemaakt om te klussen aan de autotrailer. Maar het geheel zal wel een aardige tijd in beslag nemen. Ik houdt jullie op de hoogte (met foto's uiteraard :cool:)

als je tamiya ts lak gebruikt kun je het gelijk op het kunstof spuiten (wel goed ontvetten bijv met afwasmiddel) en bij autolak eerst een primer spuiten.
wil je dat de metallic kleur mooi gaat glimmen gebruik dan eerst een zilver ondergrond en natuurlijk blanke lak als afwerking.

hallo
ook de ts tamiya eerst grondverf voor je de originele lak aanbrengt
lees anders topic de spuitcabine bovenaan de index/startpagina forum
mvg markioo

Grondverf is bij TS verf niet verplicht.

Ik spuit de TS verf ook meteen op de cabine/lexaan body zonder problemen.

Is het niet goedkoper die eerste laag met primer te doen dan met je duurdere metalliclak, ongeacht of het nu wel of niet nodig is voor de hechting?

Ik heb mijn cabine met Revell modelbouwverf gespoten, alleen verdunnen en spuiten maar. Hiervoor is ook geen primer nodig. Maar voor mijn volgende model wil ik ook autolak gaan gebruiken omdat er dan veel meer kleuren beschikbaar zijn.

Bedankt voor alle reacties omtrend de lak. Ik zal dit zeker meenemen en ga dus gewoon eerst primer spuiten.

Daarnaast heb ik echter een probleem :confused: Ik was bezig met het chassis en volgens mij is een van de gaten niet goed voorgeboord; er is niet tapsgewijs geboord
dsc0228s.jpg

Zie bovenstaande foto; de linkerzijde van de bladveer achter kan niet worden bevestigd omdat het gat niet goed is voorgeboord. Aan de andere kant kun je er echter niet bij omdat er een plastic tussenstuk zit... Ik kan het hele chassis loshalen vervolgens het tussenstuk uitboren en een moertje plaatsen maar dat is vrij veel werk. Weet iemand een simpele oplossing om de schroef alsnog goed te bevestigen?

Bedankt voor alle reacties omtrend de lak. Ik zal dit zeker meenemen en ga dus gewoon eerst primer spuiten.

Daarnaast heb ik echter een probleem :confused: Ik was bezig met het chassis en volgens mij is een van de gaten niet goed voorgeboord; er is niet tapsgewijs geboord
dsc0228s.jpg

Zie bovenstaande foto; de linkerzijde van de bladveer achter kan niet worden bevestigd omdat het gat niet goed is voorgeboord. Aan de andere kant kun je er echter niet bij omdat er een plastic tussenstuk zit... Ik kan het hele chassis loshalen vervolgens het tussenstuk uitboren en een moertje plaatsen maar dat is vrij veel werk. Weet iemand een simpele oplossing om de schroef alsnog goed te bevestigen?

Jazeker, spuit het schroefgat vol met lijm, wacht enkel seconden, en draai de schroef erin. Zeker als het schroefgat in plastic is uitgevoerd is dit een perfecte oplossing. Succes.

hallo
in t bovenste gat komt een parker/schroef,
en in onderste gat komt een boutjeMC2 3x20,
en in je kunstof traverse/dwarsbalkje moet je een moertje leggen,
in je chassis zit wel een gat maar geen draad getapt
mvg markioo

Wie weet waar je losse tamiya onderdelen kunt kopen in de zin van;

Ik wil graag een los chassis, enkele wielen + banden en het liefst de onderbouw van de wielen, dus bladveren, schokdempers etc.
Is dat ergens los te koop of moet je dan een aanhanger halen?

Wie weet waar je losse tamiya onderdelen kunt kopen in de zin van;

Ik wil graag een los chassis, enkele wielen + banden en het liefst de onderbouw van de wielen, dus bladveren, schokdempers etc.
Is dat ergens los te koop of moet je dan een aanhanger halen?

Hey,

kijk eens bij

Home

Geert

hallo
op marktplaats onder tamiya staat iemand met assen/motoren en versnellingsbakken en wielen
mvg markioo

Een grote update (helaas zonder foto's) maar die komen morgen wel.

De truck is gespoten (hoop morgen de cabine in elkaar te schroeven), daarnaast is hij rijdend. Heb alleen nog geen servo's dus verlopig rijdt hij alleen vooruit in 1 versnelling :cool:

Daarnaast eens rondgekeken voor losse onderdelen maar die zijn in de praktijk erg duur. Daarom ga ik waarschijnlijk via stella de paaltrailer bestellen (die is relatief goedkoop en geschikt voor wat ik wil doen). Ik vroeg me enkel af of iemand nog tips heeft voor de opbouw van de auto oplegger en de montage van de opbouw op het chassis van de trekker. Update:
1303489810682.jpg

Een foto van de huidige staat, net gespoten, nog niet mooi in elkaar. Ik heb tevens ideen voor de opbouw, zal de tekeningen binnenkort posten. Weet iemand de afmetingen van een autotransporter?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben Herbert uit Alkmaar en nieuw op dit forum. Ik verzamel 1:18 auto miniaturen en wil graag een autotransporter gaan bouwen voor achter mijn 1:18 Mercedes Actros (diecast). Ik heb er onlangs op internet maar die is vrij prijzig.

Mercedesbenzdiecast -> 1:18 Actros Car transport trailer

Dus dacht ik dan kan ik deze net zo goed zelf gaan maken dan heb ik daar ook nog plezier van. Het is voor mij de eerste keer dat ik aan zo'n project wil beginnen
Echter ik heb geen idee waar ik alle onderdelen kan kopen zoals U profielen en L profielen en mini gasveren etc. Heeft iemand tips, ideeën dan hoor ik dat graag.

alvast bedankt,

Groeten Herbert

Back