tamiya dark impact ombouwen naar brushless

Cheeta

Forum veteraan
Door inruil verkrijg ik binnenkort een Dark Impact.

deze wil ik ombouwen naar brushless.

Nu zit ik te kijken welke brushless set hier bij past.

ik wil er zoiezo al een koppeling inbouwen om het grof terrein beetje in te kunnen.

wil zowel snelheid als koppel.

budget voor brushless ca 100 euro

jup ez run .
te verkrijgen in 380 vorm met koelrib voor 550 formaat
en 35amps regelaar en [compjuuter]kastja voor instellen.
of 60amps regelaar en 5,5 of 8.5 turns motor.

kijk ook eens in de andere ez run draadje,s er is al wat over gepost hier .
wiebe

ezrun-ervaringen

Laatst bewerkt door een moderator:
Modelcraft set met 8T motor op site van Conrad
Ik heb dit setje in gebruik in mijn Traxxas Slash
Kost 99 eurotjes

Ik heb er een mamba sidewinder 4600kv inzitten, zeer fijne combo op de DF03. Is iets duurder dan de 100 euro, maar dan heb je ook wat goeds. Ff zoeken.. maar is te verkrijgen voor 128 dollar.

Door inruil verkrijg ik binnenkort een Dark Impact.

deze wil ik ombouwen naar brushless.

Nu zit ik te kijken welke brushless set hier bij past.

ik wil er zoiezo al een koppeling inbouwen om het grof terrein beetje in te kunnen.

wil zowel snelheid als koppel.

budget voor brushless ca 100 euro

Een koppeling in bouwen?
In een ELECTRO auto?

bedoelde idd een slipper clutch.

moet ik nog letten op met of zonder sensor? en wat is de aanbevolen kv? rond de 4000??

hij mag best rap zijn.. maar na elke run tandwielen vervangen was ik niet van plan :P..

dus snel + beetje hufter proof.

*ik ben helaas op brushless redelijk onbekend.. *met de kop in het zand gezeten de laatste 2 jaar :P

Ik garandeer je dat je met te veel power de aandrijving van de dark impact keer op keer aan gort gaat rijden, zelfs met de slipper clutch :D

Ik heb de fout gemeekt eens 3s lipo met de 5700kv mamba motor te proberen rijden 'frrrrrt' en alle tandjes weg :D (OK het was iets anders, ging in het begin goed, maar af en toe begon hij te kraken, en wat later deed hij plotseling niets meer..)

De Dark impact is ideaal om met de 9T op 2cell te rijden, maar ik begrijp niet goed waarom je 3cell met 9T wil rijden, 2s is initieel voldoende om de auto gecontroleerd rond het parcours te krijgen. Wil je dan nog sneller ga dan voor de 60A/5.5T versie, die word ook niet warm, wat ideaal is voor de Dark Impact, want veel koeling is er niet voor de motor...

Back