Tamiya DF-02

Wederom een post van newbie.

2 vraagjes over mijn Tamiya Rising Storm (DF-02).

Ik heb wat problemen met de ontvangst. Auto piept dan (signaaltje) en zender heeft dan schijnbaar geen bereik meer. Auto is dan maar een paar meter vewijdert (ca. 5). Waar kan dat aan liggen? Batterijen van de zender? Accu van de auto?

Wat mij opviel is dat er een opgerold antennetje in het chasis zit. In de kap zit ook een gaatje voor een antenne. Waar en hoe is eventueel een antenne verkijgbaar? Zelf te maken?

GreetZ
Martin

Je zegt het eigenlijk zelf al:
een opgerold antennetje.

Rol het af, als het goed is heb je ook een buisje erbij, waar de antenne doorheen kan.
De kap heeft een gaatje waar de antenne doorheengaat.
Als je dat probeert, zul je zien dat het bereik ook meteen heel wat meer wordt.

Succes.

bij een modelbouw winkel hebb en ze die wel los normaal gesproken (voor 1 of 2 euro of zo.) heb je zo'n winkel in de buurt?

die kan je in elke modelbouwwinkel kopen
als die allemaal ver weg zijn kan je hem ook via liquidrc bestellen dan hoef je de deur niet uit maar moet je wel +-5 dagen wachten

EDIT: tegelijk gepost

Alleen in Den Bosch (Peter Toemen). Moeten die buisjes speciaal van Tamiya zijn?
Kan er naast antenne nog meer ten grondslag liggen aan bereikproblemen (zender, auto)?

zenderbatterijen kunnen vrij leeg zijn. de rij accu kan leeg zijn, grote storingsbron dichtbij, breuk in de ontvangerantenne. zijn genoeg mogelijkheden.
maar zoals al gezegt, je ziet zelf een opgerolde antenne op het chassis, dat is al niet goed.
dus de kans is reel aanwezig dat het proibleem opgelost is als je de antenne in een buisje door de kap omhoog haalt.
dit kun je trouwens wel even testen.
de kap op de auto zetten, met de antenne draad door het gat heen. en dan plak je gewoon de antenne draad even aan de buitenkant van de kap met een stukje tape. (als de antenne te lang is, en over de grond gaat hangen, let hem in een ruime lus op het dak.) en probeer dan nog eens te rijden.
de ontvangs is dan nog neit ideaal (met de antenne recht de lucht in zou eht beter zijn.) maar als het zo beter is, kun je er wel van uit gaan dat dat het is.

OK THNX! Ik zal er buisje op de kop gaan tikken.

Nog meer relevante Hop-ups voor Tamiya Rising Storm? Zal al te denken aan wiellagertjes.

Kogellagers, aluminium aandrijfas en oliegevulde schokbrekers.

Back