Tamiya DF-O3 custom

• Topicstarter Topicstarter Enfant_terrible
  • Startdatum Startdatum
E

Enfant_terrible

Guest
Hellow,

Ik ben nieuw op het forum en hoop dat ik deze post op de goeie plek aanmaak. Momenteel ben ik op zoek naar een goede (beginners) setup voor een electro wagen. Na veel surfen en hier op het forum te kijken heb ik volgende setup gemaak:

• DF-03 Dark Impact (rcmart op ebay)
  • EC POWER 4000mAh 7.4V 2S 15C LIPO Battery ( 2 stuks ) (ecpower.com.hk)
  • 
iMAX B6-AC B6AC Lipo NiMH Battery Balance Charger
 (ecpower)
  • Yeah Racing (#BM-0012V2BU) Ultimate Brainpower ESC 35A (Version 2) & 9T Sensorless Brushless Motor (BU) Set + Free Tornado Fan
 ( ebay rcmart )
  • SAVOX STD SIZE DIGITAL SERVO METAL GEAR 10.5KG@6V

• SAVOX STD SIZE DIGITAL SERVOPLASTIC GEAR
    4.1KG@6.0V
 ( mcmracing.com )
  • GRAUPNER XG-6i Race spec 2.4gHz #94001 + ontvanger 3k ( winkel in Mechelen )
Ik ga zo bijna alles bestellen via internet, want heb gezien dat alle stukken toch wel een stuk duurder uitkomen in de retail store ( zoals mcmracing ). Nu heb ik echter wel wat vragen.

Bijvoorbeeld de batterij(en) en lader. Zijn deze compatibel, en is de lader een "snellader" dus batterij opgeladen in een klein uur? En zijn de batterijen goed? ( Want vind 11 euro wel goedkoop )
Link batterij: EC POWER 4000mAh 7.4V 2S 15C LIPO Battery - USD$14.99 : EC POWER HOBBIES CITY, RC Radio Control Accessories Lipo Charger ESC Online Shopping Forum
Link lader: iMAX B6-AC B6AC Lipo NiMH Battery Balance Charger - USD$61.99 : EC POWER HOBBIES CITY, RC Radio Control Accessories Lipo Charger ESC Online Shopping Forum

De rest van de kit is denk ik wel goed. De motor is 4300KV en de ESC zit er ook bij samen met een cooler. Maar mss toch iets te veel voor deze body/overbrenging?

Misschien zijn de servo's een beetje overkill?

Anyway ik zou graag even horen wat jullie hiervan denken. Alles bij elkaar kom ik aan een prijs van 400 euro. Meer wil ik echt niet uitgeven voorlopig. Het is ook niet de bedoeling om hiermee competitie te doen ofzo, beetje recreatief rijden.

Alvast bedankt!

Kijk anders is voor een accu op hobbycity.com en dan zoeken naar een Turnigy 5000mAh en 20C. Ik denk namelijk dat 15c een beetje te weinig is voor je elektronica.

Ok thanks man :-)

Nog verder suggesties ivm de rest van de onderdelen? Of ergens goedkoper zaken gezien ( zender en servo's denk ik dan ) ?

Grtz en laat de verdere reacties maar komen!

neem het brusheless setje niet. ik weet niet of het slecht is, maar van ezrun, weet ik in ieder geval wel dat het goed is ;)

Een aantal opmerkingen:

-De Yeah racing 9T combo is identiek aan de eZrun combo.
Hij is dat ook goedkoper (74dollar) te krijgen op ecpower.com.hk
(@pv loon: iets af breken omdat je het niet kent is niet zo verstandig hé)

-Je hebt voor een elektro auto geen 2 servo's nodig. Je neemt voor die ene servo best de savox digital coreless, voor 65EURO heb je er een met de specs van een van 150... (het verschil zit hem in de componenten, dwz dat de saavox servo mer verbruikt dan zijn duurdere broertjes)

-Een 4000mah 15C batterij kan 60A constant leveren, aangezien de regelaar maar 35A constant kan trekken, zie ik het probleem niet..
Dit haalt wel niet weg dat die Tunigy ook interessant is, die kost slechts een beetje meer, maar kan je later ook gebruiken als je een sterkere regelaar gaat kopen. link: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S 20C Lipo Pack $19.99

Hellow,

Bedankt voor de replies.

Om het toch een beetje 'goedkoop' te houden ga ik beginnen met een simpele servo. Indien ik later ondervind dat de servo iets te traag/zwak is zal ik een andere nemen.

Vanavond zal ik nog eens kijken voor die set.

Alvast bedankt!

Voorzichtig met de lipo's, opletten dat de kabel aan de juiste kant uit het pack komt.
Heb zelf een setje Zippy's 5000mAh, maar die krijg ik er niet in !

Slipperclutch en betere schoks zijn wel aanrader voor de DF-03.

Kneem aan dat je gewoon die witte connector aan de ESC moet hanger? ( ESC enz is nog nieuw voor me ) Wat voor probleem heb jij dan gekend?

Nee, de kabel uit de zippy zit aan de zijkant. Maar in de DF03 heb je erg weinig plaats, die kabel kom je niet kwijt, accu past er gewoon niet in !

Witte connectors ? Ik denk dat je Tamiya connectors bedoeld, die moet je zowiezo vervangen door betere. Die kunnen het lipo/brushless geweld niet aan. Ik gebruik zelf Traxxas connectors in de df-03, maar ws-deans of goudcontact busjes doen het ook.

In plaats van je geld te steken in Brushless en lipo's koop je beter een 2de hands Losi, Asso of een andere goede buggy. Zal niet veer meer kosten, en is veel sneller, beter en rijd veel leuker. Versta me niet verkeerd, ik heb een DF-03 gehad en is een zeer degelijke auto. Maar als je budget voor BL en Lipo hebt zou ik voor een betere wagen gaan.

Succes verder nog.

Ik weet niet wat je prijsklasse is ? En wat je doel is met de auto, maar idd, Joris R. heeft daar best een punt. DF-03 is leuke auto, maar met lipo's en brushless misschien beter om naar iets beters te kijken.. Als het dan al Tamiya moet zijn, de DB-01 is al een stuk beter tegen dit geweld bestand.

Niet dat het niet kan hoor, ik rij ook 4600kv mamba in de df-03.

Ik ben erover aan het nadenken om de DF-03 te vervangen door een ERBE.. Geen interesse in die van mij ? (naja, van mijn zoontje dan :-)) DF-03 met mamba 4600kv, 2x 4600packs, Futaba digitale servo, eventueel lader, 2.4Ghz of gewone zenderset mogelijk, slipperclutch, alu schoks en nog wat extra opties die ik nu ff niet weet uit mijn hoofd.

Laatst bewerkt:
ik heb net even naar de lader gekeken die hij oppert, en moet zeggen, lijkt mij een heel gaaf ding. als hij doet, wat hij zegt dat hij doet, is het zijn geld wel waard. heeft iemand ervaringen?

Niet persoonlijk, maar op de diverse forums komt ie regelmatig langs, prima lader voor weinig geld is het meest gehoorde argument.

over het algemeen geloof ik nog altijd een beetje in de regel: you get what you pay for (wat niet wil zeggen dat er overpriced dure merken zijn)

just my 2 cents...

over het algemeen geloof ik nog altijd een beetje in de regel: you get what you pay for (wat niet wil zeggen dat er overpriced dure merken zijn)

just my 2 cents...

In de RC wereld geef ik je ongelijk. Kijk naar de LiPo's van Yeah Racing. Schijnen zeer goed te zijn en kosten echt weinig. Nog een bekender geval zijn de ezrun brushless setjes. Schijnen ook goed te zijn, en kosten minder dan de meeste brushed regelaars.

ik zou ook gaan voor een combinatie met een 60a regelaar, die 35a heb je niets meer aan wanneer je er een snellere motor in wilt.

Bedankt alvast voor de goede replies.

Mijn bedoeling is echter niet dat ik in competitie ga ofzo. De body dient als instap model. En heb gehoord dat de standaard motor die erbij geleverd is (540 type ofzo ) zeer traag is. Aangezien ik toch wel een beetje power wil heb ik dan voor deze set gekozen. Ik weet wel dat je meer en beter kan. Maar daarvoor is er later zeker nog tijd voor :-). Meer dan wat dit me gaat kosten hoeft het niet.

Nog even over de batterij, welke past er dan wel in? En heeft er iemand ervaring met de lader?

Greets

Bedankt alvast voor de goede replies.

Mijn bedoeling is echter niet dat ik in competitie ga ofzo. De body dient als instap model. En heb gehoord dat de standaard motor die erbij geleverd is (540 type ofzo ) zeer traag is. Aangezien ik toch wel een beetje power wil heb ik dan voor deze set gekozen. Ik weet wel dat je meer en beter kan. Maar daarvoor is er later zeker nog tijd voor :-). Meer dan wat dit me gaat kosten hoeft het niet.

Nog even over de batterij, welke past er dan wel in? En heeft er iemand ervaring met de lader?

Greets

Ik rij ook niet competitie en zelfs bijna niet op circuit met mijn Losi, maar toch rijd ie veel leuker. Maar als jij zo graag een DF-03 wilt, is dat een prima keuze. Een gewone 7,2Volt nimh (6cellen) batterij past in bijna elke 1/10 Off-Road auto. Voor Lipo's moet je 7,4 volt hebben (2cellen)

Back