Tamiya DT-03 neo fighter

Discussie in 'Electro offroad' gestart door X20DTL, 29 apr 2020.

  1. X20DTL

    X20DTL

    Lid geworden:
    30 okt 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Almere
    nu zie ik allerlei raceklassen waar ik met dit type modelauto aan mee zou kunnen doen.

    maar het belangrijkste is toch de leeftijd van de rijders, bij de tamiya cup ben ik te oud maar voor de rest kan ik niet echt vinden hoe of wat.

    daar naast ook de spelregels zijn over het algemeen onduidelijk.

    bij mac Vlijmen is er een klasse maar kan geen spelregels vinden.

    bij RC rallycup is het een open klasse, alles is er vrij (op een paar punten na, blinky mode on) maar is het verstandig en met wat wordt er gemiddeld gereden in de unlimited klasse (17,5, 13,5 of zelfs 8 turns), moet het EFRA zijn of mag ROAR ook qua spicificatie van de motor.

    zoals je kan zien ga ik meer voor de lol naar een wedstrijd en zelf goede ronden rijden dan dat ik voor de winst ga en de DT-03 lijkt mij daar goed voor te zijn.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik denk dat clubs die deze klasse hanteren specifiek de Tamiya regels aanhouden, dan kom je uit bij de Carson cupmachine als motor.
    Maar ik denk dat je voor de meest duidelijkste antwoorden beter de clubs/organisaties zelf kunt benaderen dan hier de vraag stellen.

    De regel van de rallycup snap ik niet, motorkeuze vrij maar wel blinky? Dus je mag wel een 3.5T op blinky rijden maar niet een 10.5T vertimed wat bijna hetzelfde kan.... vreemd.
    Staat daar specifiek EFRA omschreven? Meestal hebben dat soort organisaties niets met instanties zoals EFRA en ROAR.
    ROAR is Amerikaans grondgebied maar EFRA en ROAR delen wel dezelfde technische reglementen over hoe een motor mag zijn (in maatgeving). Ik zie het vaker dat mensen naar ROAR approved kijken terwijl dat hier totaal niet aan de orde is. Toegegeven dat ROAR wel op veel punten veel beter is in het opzetten van technische reglementen voor de elektro klasses.
     
  3. X20DTL

    X20DTL

    Lid geworden:
    30 okt 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Almere
    dank je Roelof voor de reactie en wat betreft de rallycup ga ik er van uit dat de rijders die daar rijden goed hun huiswerk hebben gedaan daar sommige fabrikanten voor koppel gaan en andere weer voor vermogen of hoeveelheid toeren een motor kan draaien, dus ja even mavraag doen RC rallycup op facebook.
     

Deel Deze Pagina