tamiya electro onroad auto op hol

Heb sinds kort een tamiya electro auto, nu heb ik er thuis een test rit mee gemaakt. Maar als ik met mijn afstand bediening 5 meter van de auto ben gaat deze er in volle vaart van door of doet niets, en geeft de rij regelaar een alarm signaal. Heb de kabels na gekeken en de handleiding van de regelaar, en hier op de site diverse discussies bekeken maar kom er niet uit . Nu denk ik zelf dat het ligt aan de zender en ontvanger kan dit,het gaat hier om de carson reflex wheel 40mhz fm. Weet nu dat deze eigenlijk meer geschikt is voor model vliegtuigen maar ben een beginner en heb deze zender via marktpl gekocht (auto wel nieuw

vriendelijke groeten en dank hein
full
)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vroeger ook een 40MHz afstandsbediening gehad, ik weet nog dat wanneer je de regelaar en ontvanger te kort bij elkaar hielt dat je ook een alarmsignaal kreeg en de motor in vol sloeg :p Bij mij was het toen verholpen met de ontvanger wat verder weg te leggen maar aangezien je zegt dat hij dat doet wanneer je van de auto weggaat :p ik zou de ontvanger alvast een nakijken!

Groeten,

Roy

ik wil niet zeuren hoor, maar als die carson reflex wheel dezelfde is als op de foto, dan is dit toch echt een auto zender en geen vliegtuig zender:D
zorg trouwens wel dat je de antenne verticaal houdt, dan heeft hij het verst bereik. misschien nog even de zender batterijen controleren?

De zender is inderdaad een autozender en geen vliegtuigzender.

Wat je eerst zou kunnen controleren is of de batterijen wel genoeg power hebben. Ook nieuwe batterijen kunnen leeg of slecht zijn. Het lijkt er namelijk op dat je niet genoeg bereik heb waardoor hij zijn eigen leven gaat leiden. Wat ook een probleem kan zijn is dat er in jou omgeving dusdanig veel ruis in de lucht zit dat je zender het gewoon niet trekt om het signaal bij de ontvanger te krijgen.

Probeerd eens een andere locatie om te testen, misschien helpt het. En als er nog wat spaarcenten over zijn zou mijn eerste nieuwe aankoop een goedkope 2.4Ghz zender zijn. Deze zijn volledig storingsvrij en koop je tegenwoordig al voor rond de € 50,00.

alvast bedankt .De baterijen zijn geheel opgeladen. Heb ik al eerder ergens gelezen dat dit een oorzaak kan zijn. en ook in vol bebouwd gebied ,maar heb de test in een open gebied gedaan

Heb je al gedacht aan 1malig gebruik batterijen.
Sommige AA batterijen zijn 1,2 volt en sommige zijn1,5 volt.
Bepaalde zendermerken hebben daar veel last van, en gaan dan slecht signaal geven.

Mvg,
Jeffrey

Bij een 2de hands zender kun je je afvragen waarom de verkoper hem van de hand heeft gedaan...
Lees dit eerst eens: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Tegenwoordig koop je een nieuwe 2,4GHz set voor minder dan 30 euro. Veel beter dan een budget kristalzenderset. Niet aan te raden voor wedstrijdgebruik, maar zijn prima setjes voor storingsvrij hobbygebruik.

Laatst bewerkt door een moderator:
koop een andere 2,4 ghz set en kijk dan even wat hij doet.
Heb de 2de hands set gekocht om zelf een tracktor in elkaar te knutselen.
Toen ik later bedacht dat ik beter wat ervaring op kon doen door een compleet bouw paket te kopen nu weet ik ook precies wat alles doet en voor dient

alvast bedankt allemaal groete hein

Back