Tamiya ESC programmeren

Hallo iedereen,

Heb een tweede hands wagen gekocht en daarin zit een Tamiya TEU-101 BK elektronische regelaar. Nou wil ik deze even setupen zodat hij vlekkeloos werkt. Weet iemand wat de setup-procedure is van deze regelaar?

Motordraden losmaken
Alle andere aansluitingen maken
Zender aan
Accu aan esc koppelen
esc aan
Op het set-knopje duwen, led knippert
Vol gas geven met zender, in uiterste gasstand houden en op set-knopje duwen, led knippert nu dubbel
Vol remmen met zender, in uiterste remstand houden en op set-knopje duwen, als het goed is, stopt ie nu met knipperen.

Je regelaar is nu ingesteld. Controle: gas geven, led brandt tot uiterste stand, dan dooft ie, idem voor remmen. Gashendel neutraal: led dooft ook.

edit: m'n verhaal even gechecked met de link van Eric, bleek het mis te hebben met de controle.

1. druk op de set knop (led gaat drie keer knipperen ***...)

2. geef volgas met de zender, en druk op de setknop. (led gaat twee maal twee keer knipperen ** ** ...)

3. vol rem/achteruit en druk op de set knop (led gaat uit)

set-up is klaar.

om de rem functie uit te schakelen moet je de setknop ingedrukt houden als je de regelaar aanzet. en meteen de knop loslaten (binnen drie seconde)
als de achteruit uitgeschakeld is zal het ledje twee keer knipperen en dan uit schakelen.
om te kontroleren of de achteruit aan of uit staat: zet de zender en de regelaar aan, als het ledje een keer knippert staat hij aan en als hij twee keer knippert staat hij uit.

om de rem functie weer aan te zetten volg de zelfde procedure als die voor het uitschakelen.

als het goed is moet het ledje uit zijn als de stick van de zender neutraal staat en aan gaan als je gas geeft of remt.

Heb de setup net even gedaan en hij werkt nu veel beter dan voor de setup. Eerst ging hij lang niet alle keren als ik de stick achteruit drukte na het remmen achteruit. Nu doet hij dat wel weer. Ook interessant om te weten dat je de rem functie uit kunt zetten. Voorlopig lijkt mij de rem functie wel handig om te houden. Het viel me wel op dat de regelaar zo'n zoemend geluid maakte in de neutraal stand. Als ik de trim dan iets verzette verdween het geluid. Is de bedoeling dat ik hem dan zo aftrim, of maakt het niet uit?

je kan de remfunctie niet uitzetten, wel de achteruit functie.
en hij hoort niet te zoemen in de neutraalstand. dus met je trim even de neutraalstand zoeken (is je al gelukt).

Ja, heb hem nou prima in orde. Maar waar dient het uitzetten van de achteruit functie eigenlijk voor? Daar worden de prestaties van de regelaar toch niet beter van?

Vantage,

Bij wedstrijden mag je geen regelaar hebben met achteruit. Dus als je die uitschakelt mag je meedoen met een wedstrijd.

Jasper

Back