Tamiya F 350 KAP VERF VERWIJDEREN

Beste collega bouwers,

Sinds enige tijd ben ik een trotse eigenaar van een F 350
Alleen de kap is niet mooi geworden,kan iemand mij vertellen of een linkje heeft hoe je deze verf zoveel mogelijk kunt verwijderen en daarna wel een goed resultaat kan krijgen ik heb originele tamiya blauw gebruikt.

Alvast bedankt voor welk advies dan ook

Raymond

als ik mij niet vergis is deze kap van hard plastic.
dus gewoon mat schuren (wel uitkijken voor details en naden)
en dan opnieuw spuiten.(liefst afmaken met blanke lak)

ok Mark,

excuus voor de onkunde maar wat is mat schuuren,met een fijne korrel ( welke trouwens )
en dan nat schuuren ?

Raymond

nat schuren KAN maar hoeft niet per se.
dat is een persoonlijke keuze.

mat schuren is gewoon de lak opschuren zodat de volgende lak laag goed hecht en dient meteen om evt. onprettigheden weg te werken.
als je de kap alleen mat (dof) wilt maken zou je eens kunnen kijken of je aan schotch brite kunt komen bij een verf winkel oid maar dan er wel bij zeggen waar het voor is.
dit is er namelijk ook in diverse grofheden

wat het schuurpapier betreft >
ik weet niet in wat voor staat je body zich bevindt en of er veel of weinig aan geschuurd moet worden maar je moet zeker niet te grof beginnen.
je kunt beter langer schuren dan eenmaal krassen te hebben.
korrel 500 lijkt mij in dit geval een veilige keus.

mocht je verf er redelijk dik opzitten moet je wel goed uitkijken voor je naden en dergelijke.
deze zou je evt. met een mes kunnen uitkrabben maar DOE HET DAN WEL HEEL VOORZICHTIG.
als je namelijk uitschiet zit het mes in je kap of je vingers en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

maar als je de kap weer volledig "kaal" wilt hebben zijn er misschien wel andere forum gebruiker die daar ook een tip voor hebben.

en zoiets als onkunde bestaat niet.
we zitten per slot van rekening hier om elkaar te helpen

TOP MARK !

Wat een antwoord,super.
mijn kap is in de sinaasappelstaat oftewel vooral de achterbak lijkt wel grof schuurpapier.

vraagje ?

hoe hoger het getal hoe fijner het schuurpapier toch ?

waar moet ik dan mee beginnen ?

Raymond

als het alleen sinaasappel effect is hoef je de body niet grof te schuren
dan zou ik het met 400 proberen.
maar schuur eerst een stukje aan de onderkant (waar niemand het ziet)
om te kijken of het niet te grof is. mocht je het niet zeker weten spuit er dan lichtjes wat verf op en laat het drogen.

kijk dan na een uurtje of zo of je krasjes ziet
zijn er krasjes dan met 500 schuren.
maar waar spuit je de body ?
als je sinaasappel effect hebt kan het namelijk zijn dat de verf te koud of te schraal gespoten (schraal is dat er te weinig verf op zit).

wat de korrel betreft.
hoe lager het getal hoe groffer.
dus niet met 80 gaan schuren op je body.

nat schuren doe je trouwens vanaf korrel 800 of zo
afhankelijk van het merk schuurpapier

Back