Tamiya Ford Aeromax met kiptrailer

Hallo Allemaal,

Sinds ik die prachtige gele Kinghauler met kiptrailer van Stefan heb gezien wil ik zelf niets liever dan zelf ook zoiets nabouwen.

Zelf had ik nog een Ford Aeromax staan in de originele en erg lelijke kleur genoemd "PAARS ? ? ?" , en die heb ik dus helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw gespoten, hij is nu (Pouw) Blauw, de kleur van de vrachtwagens van het bedrijf waar ik werkzaam ben.

Er is ook al een trailer chassis van een Semi trailer aanwezig waar ik de bovenbouw heb afgehaald en verkocht, je moet toch wat, en de rest ga ik gebruiken om een kiptrailer van te maken.

Ik hoop alleen dat er nog iemand is die nog een extra Tamiya as heeft liggen die te koop is want een drie-asser moet het toch zeker wel worden.

Alle hulp en informatie is erg welkom, want het is mijn eerste keer dat ik van foto's van anderen wat probeer na te apen (sorry hiervoor), maar ik wil toch wel graag zo'n trailer bouwen.

Hieronder een paar foto's van hoe de truck nu is, helaas nog zonder stickers want die zijn in de maak :

Ford%20Aeromax%20in%20aanbouw%2002%20bewerkt.jpg

Ford%20Aeromax%20in%20aanbouw%2004%20bewerkt.jpg

Ford%20Aeromax%20in%20aanbouw%2006%20bewerkt.jpg

En ook nog wat foto's waar te zien is dat er een begin is gemaakt aan het chassis waar de kipbak op moet komen :

Kiptrailer%20in%20aanbouw%2003%20bewerkt.jpg

Kiptrailer%20in%20aanbouw%2004%20bewerkt.jpg

Kiptrailer%20in%20aanbouw%2005%20bewerkt.jpg

Kiptrailer%20in%20aanbouw%2006%20bewerkt.jpg

Ik hoop dat er mensen zijn die het leuk vinden om dit te volgen.

Groetjes Marcel.

Ik vind het leuk om te volgen!
Hou wel van zelfbouw!(H) heb er ook wel vertrouwen in dat het mooi wordt!

succes ermee!

Samwise schreef :

Ik vind het leuk om te volgen!
Hou wel van zelfbouw!(H) heb er ook wel vertrouwen in dat het mooi wordt!

succes ermee!

Hallo Samwise,

Bedankt voor je reactie en er komen binnenkort wel meer foto's bij als ik weer verder ben met de trailer.

Groetjes Marcel.

Zou ik wat foto's mogen van het "kiep systeem" ?
Want ik heb nu een m8 en een m6 maar welke is nu beter ?
De bak wordt ongveer 35 a 40 cm.

Als ik de foto's heb kan ik hier aan beginnen want ik kom er maar niet uit hoe je hem bevestigd hebt.

Hee, na-apen geen probleem hoor, haha, beter goed gecopierd als slecht zelf bedacht toch? :)
(en heb het systeem ook niet uitgevonden, was lui en de basis kant en klaar gekocht).

De gevraagde maten niet vergeten, momenteel alleen even graden-boog loos dus kan niet alles meten <sorry!>

T is iedergeval niet vergeten & word aan gewerkt!
Stefan

Sorry Truck freak,

Mijn kip trailer project heeft even stil gelegen, maar ik heb ondertussen ook al een werkende kiptrailer aangekocht.

Mocht je foto's willen dan wil ik deze best voor je maken, maar dan wil ik jou en een ieder die interesse heeft in die foto's vragen om even een mailtje te sturen naar mij, want ik krijg een beetje de kriebels als ik meerdere foto's eerst moet gaan verkleinen, daarna weer ergens anders moet uploaden en dan kopieéren en plakken enz enz enz.

Via de mail gaat dit allemaal veel makkelijker.

Groetjes Marcel.

Hallo Heren,

Dit project staat helaas even stil want er zijn dingen die ik eerst wil doen, zoals mijn Volvo FH-12 bakwagen met wipkar aanhanger.

Daar ben ik op het moment mee bezig en is leuk om te doen.

Er is een topic over voor de mensen die dat graag willen volgen, daarna ga ik pas weer verder met dit topic.

Groetjes en allemaal de beste wensen voor 2007 en een hoop bouwplezier.

Marcel.

Back