tamiya frog 1983

Hallo,

Ik heb een tamiya frog uit 1983
alleen vind ik heb niet snel gaan:mrgreen:
ik wil er een snelle auto van maken
welke motor heb ik nodig en wat zal dat gaan kosten?

groeten jeroen

ps hij moet echt erg hard gaan:p

Als ik met het goed herinner, je het is heel lang geleden, heeft deze een RS-380 motor en is deze dus niet sneller te maken. Dit heeft ermee te maken dat de uitsparingen gemaakt zijn voor deze kleinere motor. De snelle versie van de Frog was de Hornet die wel de RS-540 motor ter beschikking had. Of er moeten snellere motoren van het formaat RS-380 zijn, maar dit weet ik niet.

Mvg,

René

Zie:re-release-tamiya-frog
Aktie%203.jpg

frog1.jpg

Greetz, Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt idd ik ben in de war met de grasshopper, zie toch dat het al lang geleden was :puppydogeyes:.

Het 3S lipo is het "geheim". Hij heeft veeeel meer power dan de auto hebben kan. En de re-release is nagenoeg gelijk aan de orginele '83.

Greetz, succes.

Hartelijk bedankt voor de reacties:D
nog 1 vraag welke motor raden jullie mij aan ik wil graag een flinke snelheid en ook op het strand rijden??

Als het de echte originele frog is uit 1983, zou ik hem juist niet sneller maken maar hem mooi kuisen en op de kast zetten en/of verkopen!

De frog bestond (bestaat) voor een groot deel uit onderdelen die ook op de Monster Beetle en de Blackfoot werden gebruikt. Ik heb zelf een Monster beetle gehad (ligt nu in onderdelen) en er zat een 540 RS motor in. Hieruit leid ik af dat je bijna alle gangbare 1/10 motoren kan plaatsen.

Als je echt hard wilt zou je eens kunnen kijken naar de Velineon serie van Traxxas, of een knap EZ Run setje aanschaffen. Of je het vermogen kwijtkan op bv. het strand? Ik geef er geen garantie op;) Zelfs niet met 2s lipo..Probeer dan wel metalen tandwielen te krijgen, en vervang de originele "Dogbone's" door assen met kruiskoppelingen..

Blijft een leuke auto..zo'n Frog! heb zelf uit nostalgische overwegingen een lunchbox..

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een tamiya frog uit 1983
alleen vind ik heb niet snel gaan:mrgreen:
ik wil er een snelle auto van maken
welke motor heb ik nodig en wat zal dat gaan kosten?

groeten jeroen

ps hij moet echt erg hard gaan:p

Met een brushless set zal hij heel hard gaan alleen niet heel erg lang denk ik..... Als je sneller wil gaan zou ik een andere auto aanschaffen.

Inderdaad, als het echt een originele Frog is dan mooi maken in origineel staat en in een vitrine zetten... Die auto is gewoon niet geschikt voor de power van vandaag de dag...

Joost.

Back