Tamiya FS-12SW

Hallo beste leden, ik ben nieuw in het nitro gebeuren en heb een vraagje.
Ik heb mij gisteren een 2dehands nitro aangekocht, maar ik zit nog met enkele kleine probleempjes!

Overal lees ik dat er 2 naalden zijn (high speed needle en low speed needle), MAAR ik vind er maar 1? Kan dit? Ben vrij zeker dat ik maar 1 vijsje heb en een stationair vijsje, dus geen low speed needle...
Het type motor is Tamiya FS-12SW.

Het andere kleine probleempje is dat als ik 5-10 min rijd, de auto plots stilvalt? Hij staat redelijk goed afgesteld, start bijna direct met koude motor, bolt in stationair wel lichtjes vooruit omdat de stationair schroef bijna volledig is ingedraaid... omdat die anders stilvalt als ik rem... (nu valt hij niet meer stil als ik rem, doordat de stationair schrijf bijna volledig is ingedraait) Als hij dan is stilgevallen start die ook moeilijk of niet meer, moet 15 min wachten dan tot hij is afgekoeld. Is dit normaal dat ik maar 10 min kan rijden en dat ie dan te warm krijgt?

Bedankt en hopelijk krijg ik antwoord!
Groeten Simon

met een beetje googlen moet je een heel eind komen. De naalden zijn er gewoon. èèn zit op het tuitje van je brandstof en èen op de kopse kant waar de servo op de carburateur zit.
http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/tg10mk1.pdf

Ik denk dat je sowieso de main needle verder open moet draaien. Hij zal na het warm draaien wel te arm zijn en flink heet worden en daarna te weinig brandstof hebben. Zo ver open dat hij nog net redelijk loopt en flink veel rook en prut (olie) uit de uitlaat is goed

Een tamiya standaard motor heeft GEEN lage toerensproeier. Die is intern op een gefixeerde stand gemonteerd. Je stelt de motor af met alleen de hoofdsproeier....

En wat als de LSN niet goed meer staat? Of zijn ze zo ontworpen dat het niet kan?

Kan er met mijn beperkte nitro kennis niet echt goed bij dat je dat nooit moet instellen. Als je teveel aan de stationair en HSN draait staat de LSN toch nooit nog perfect?