Tamiya glanslak alsnog mat maken

Hallo allemaal,

Ben bezig om ff een slotraceauto in elkaar te beunen voor een belangrijke race op zaterdag, maar nou zit ik even met een vraagje:

Ik heb hem gewoon zwart gespoten met TS-14 en daarna de stickers geplakt, maar nou leek me gaver (en om beter op te vallen tussen de andere auto's) om hem mat te maken!

ja ik kom er inderdaad een beetje laat mee:D

Is het mogelijk om hem gewoon met matte blanke lak van de praxis/gamma/karwei alsnog het gewenste effect te geven?? Er zit nog geen andere blanke lak op, maar het is meer bedoeld als de vervanger voor de 'glanzende' blanke lak. Wil namelijk gewoon een matte auto:p

mvg, jacco

ps. hieronder een foto om het iets duidelijker te maken

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de body aan de binnenkant gespoten? Dan gaat het waarschijnlijk niet.

Ik denk dat als je je body alsnog aande buitenkant spuit, dat de verf er ontzettend snel afbladderd.
Zeker een verf van een bouwmarkt. De speciale verf die gebruikt word voor lexan body's is veel flexibeler na droging, en kan de vervorming van de body veel beter verdragen.

De gewone huis, tuin en keuken spuitlak gaat echt afbladderen.

Grtz, Mark

Hallo mark,

De body is niet gemaakt van lexan, maar van carbon (jaja ook deze hobby kan erg ver gaan :p) Hij is dus gewoon aan de buitenkant gespoten, zoals bij een gewone plastic bouwdoos.

mvg, Jacco

Hallo mark,

De body is niet gemaakt van lexan, maar van carbon (jaja ook deze hobby kan erg ver gaan :p) Hij is dus gewoon aan de buitenkant gespoten, zoals bij een gewone plastic bouwdoos.

mvg, Jacco

Weet niet of je de beschikking hebt tot airbrush.
Anders zou je een potje normale glans blanke lak van tamiya kunnen kopen.
Die aanmengen met flat base van tamiya, en een verhouding van 1 op 1. Dan heb je een mate kleur, en te gelijk is je matte laag heel erg sterk.
Anders moet je het proberen met zoals je al zij spul van de bouwmarkt maar ik weet niet of dat goed reageert op de tamiya verf.

Spuitlak

Hoi Jacco

Je zou het kunnen proberen met de zwarte verf lak en de matte lak, om een proefstukje te spuiten op bijv een kunstof limonadefles.

Dan hoef je je model niet op te offeren ;)

Misschien dat de twee verschillende verfsoorten elkaar niet gaan verdragen en de verf alsnog afbladderd oid.

Groetjes, Mark

Gewoon er een parketlak over spuiten ,deze lak is mat en sterk ,dit doen wij met onze tank,s ook ,deze mogen ook niet glimmen

mvg motormuis

Hallo,

Heb vandaag uit school even een busje TS-79 en een busje parketlak gekocht. Heb even een stukje plastic zwart gespoten en ga zo even beide spuitbussen uitproberen! Daarna maak ik mijn keuze, maar van dat resultaat maak ik vanavond een een foto.

Nog bedankt voor alle hulp!

mvg, Jacco

als je je kap aan de binnenkant spuit kan je er aan de buitenkant ps-55 overheen spuiten.word hij mat van.
kijk maar naar de deur van mijn AE'86 kap.
IMG_2686.jpg

Back