Tamiya Golf VR6

Heb deze auto vorige week op de kop getikt..
Het is niet zo een heel bekend model maar ik heb zelf iemand in de klas zitten die ook met zijn vr6 zwaar bezig is en daarom spreekt me deze versie ook wel aan. Ook omdat het chassis en body in 1995 gemaakt zijn. ( staat nog stickertje van op de body)

Het is gewoon een golf 3 , maar dan met een vr6 motor . V6 motor met de cilnders onder een hoek van 15 graden , waardoor alles onder 1 kleppendeksel past. ( en waarschijnljk ook waarom hij in een golfje zit)

De bedoeling van deze auto is de body wat aankleden. Maar ik heb me voorgenomen om het ook ook bij te houden , omdat ik met deze wil gaan rijden en de race mini en austin countyman meer showauto's zijn.

Wat ik er al aan heb gedaan :
- al begonnen met de skirts zwart te verven
- carbon motorkap gemaakt

Hier een ( helaas vage ) foto :
IMG_0136.jpg

Laatst bewerkt:
jammer dat je die auto gaat 'pimpen' vind ik. het brilliante van de VR6 vind ik juist dat het een 'wolf in schaapsvel' is. op het eerste gezicht ziet de auto er uit als een normale golf 3, maar minder kaal. (ge standaard golf 3 ziet er echt saai uit, de standaard VR6 niet. )

ps, rijd zelf in een zwarte VR6. ;)

Gr.
Tim

ik ga hem niet tunen..

jammer dat je die auto gaat 'pimpen' vind ik. het brilliante van de VR6 vind ik juist dat het een 'wolf in schaapsvel' is. op het eerste gezicht ziet de auto er uit als een normale golf 3, maar minder kaal. (ge standaard golf 3 ziet er echt saai uit, de standaard VR6 niet. )

ps, rijd zelf in een zwarte VR6. ;)

Gr.

tim

Ik denk dat je me verkeerd heb begrepen maar ik wil de auto NIET pimpen. Ik wol proberen de auto realistischer te maken. Rij je met de 2.8 of 2.9 L ?

Toch ben je dan redelijk verwarrend... In je startpost zeg je "de bedoeling is de body wat aan te kleden, samen met de carbonnen motorkap is het besluit 'pimpen' rap gemaakt :wink:

Inderdaad, de carbon motorkap geeft de body die 'tuning-look', wat, naar mijn smaak, een beetje jammer is. Het is, zoals Klamath zei, net mooi om zo'n superauto in een normaal kleedje te zien. :)

Oke dat klopt , maar de body is waarschijnijkm met autolak gespoten en je zag vooral op de motorkap groot verschil. Geloof me ik heb alles geprobeert om dit als laatste te doen. Maar ik krijg de verf niet van de body.

golf vr6 jes zijn zeldzame kappen, ik heb er nog nooit 1 gevonden voor 33 euro :P

ik zou zelf paar details erbij doen, cockpit, uitlaatje, ruitenwissers etc.

succes ;)

golf vr6 jes zijn zeldzame kappen, ik heb er nog nooit 1 gevonden voor 33 euro :P

ik zou zelf paar details erbij doen, cockpit, uitlaatje, ruitenwissers etc.

succes ;)

Ik ga morgen eens wat mooie foto's maken . Dan weet meteen iedereen waarom ik de carbon motorkap heb gemaakt. De lak ziet namelijk niet uit , en hij gaat er echt niet af .

Vandaag eens wat foto's gemaakt van de golf.
Om meteen met de deur in huis te vallen :
IMG_0200.jpg

Op de motorkap was het ook zoals op het dak , en dit is toch niet bepaald mooi....
Als idereen echt gaat zeggen van laat de carbon motorkap zowiso eraf wil ik dat misschien wel doen. Wat sommige al vertelde , het moet een wolf in een schaapje zijn..
IMG_0205.jpg

IMG_0194.jpg

Hier zie je ook tot hoever ik ben geraakt met verven :lol:
[IMG]http://i443.photobucket.com/albums/qq154/mini1300freak/IMG_0191.jpg
Overgens leuke uitlaat eronder , dankzij Catweazle . ( deze demper zag toch niet mooi uit onder de mini )
Ook heb ik zelf nog pakketje uit hong kong gekregen ,
IMG_0210.jpg

Misschien brengt dit nu wat duidelijkheid voor jullie waarom ik geen interieur kan maken ..

Woei! heb een Tamiya Golf 3 VR6 via Ebay duitsland kunnen bemachtigen! :D
het beste ervan is, de Body is nog ongespoten! :)
Ik ga het nummerbord van onze auto fotograferen, uitprinten op de juiste afmetingen en insealen. dan komen die nummerborden er dus op.
en ik moet even kijken of shuren van de body de lak mat maakt als ik deze spuit. (de golf die wij hebben is namelijk zwart, en het kunststof is dus mat zwart. dus als dat werkt, kan ik de body gewoon in 1x spuiten.

en utieraard even kijken of ik het schuifdak er in kan maken en dat er dan mooi uit ziet. (geen gat ervoor maken, maar afplakken, dan de body spuiten en dan de ruit een beetje donker maken. en aan de buitenkant even kijken hoe ik het rubber kan maken wat om dit raam zit.

ps: Komt zo'n 15T Brushless setje (Delta) in van Corally. hoop dat dit niet te zwaar is hiervoor. maar ik zal het wel zien denk ik. :)

moet nu alleen nog een setje mooie velgen zien te vinden. (geen bling-ding) 5 spaaks Alu velgen hebben we op onze auto zitten, dus als iemand velgen weet, 5-spaaks met ronde (nouja.. neit hoekig bedoel ik dan) spaken, meld het even! :)

edit: deze velgen zitten er dus op:
DSCN3768.jpg

uiteraard, dezelfde velgen zullen wel neit te vinden zijn, maar ik zoek in ieder geval velgen die er op lijken.

Laatst bewerkt:
ik denk dat de velgen die nu onder je model zitten het dichtst in de buurt komen van je eigen velgen. Er zijn maar weinig niet-bling velgen voor rc... :-(

Die BBS velgen (die er dus origineel op zitten :P ) hebben we er juist af gegooit omdat we ze niet mooi vonden. :)

ach,.. maar eens kijken hoe en wat denk ik dan maar. (mischien kan ik t.z.t. wel zelf velgen draaien. )

ff :offtopic: : lache ik wist niet dat er ook rc vr6 was , heb zelf jaren (een echte :) ) gereden met een compressor erop

371609820.jpg

weer ontopic , de velgen die daar onder zaten staan het mooist onder een golf 3 vind ik
dat zijn porsche cup 1

groet ronnie

ff :offtopic: : Sow een 2.8/2.9 vr6 en dan nog een compressor erop ? std 176 pk meen ik ?
Klasgenoot van me ( 21jr. ) is zelf een bi-turbo aan het bouwen met volvo t5 turbo's

de Golf 3 VR6 is oigineel 2.8l. te Corrado VR6 is 2.9 voor zover ik weet. :)

Ik weet alleen neit hoeveel je aan een compressor hebt op een VR6. je zit met het standaard blok al aardig tegen het maximum aan wat de wagen op de grond kan krijgen.
Ik zou zelf wel graag een R32 willen rijden. :)

(rijdt zelf op eht moment ook een '92 golf 3 VR6. :) geheel standaard (zelfs de originele uitlaat zit er nog onder! ) heb ook een Tamiya VR6 gekocht. moet hier nog even de nummerborden van de grote op plakken, dan is ie ook helemaal klaar. ^.^ )

idd de meeste golf vr6'en zijn 2.8 174 pk , behalve de syncro daar ligt een 2.9 liter in met 190 pk zoals een corrie

de mijne was nog stage 1 met ongeveer 230 pk , en dat was peanuts tegenover wat ie aan kon
persoonlijk vond ik 'm in 't begin tegenvallen kwa vermogen , omdat ie vrij sloom was (zoals elke standaard vr6) doormiddel van de lange versnellingen en een enorm zware vliegwiel

dus de compressor was zeer welkom en was niks overdreven , zelf vond ik het fijner rijden dan met een turbo omdat het vermogen niet zo explosief was als bij een turbo

zelf was ik het meest gek op 't geluid wat ie maakte , echt super

ff filmpje van de sound en vermogen , dacht dat ie ongeveer 800 pk had dus sliks zijn noodzaak en met die sliks doet ie 't erg netjes , al zeg ik het zelf [URL="
- Golf VR6 EIP Turbo[/URL]

trouwens nou dah ik 't toch over sound heb en op youtube zit ,
[URL="
- Evosport BMW E60 M5[/URL]

greetz ronnie

owja sorry voor de oftopic :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het geluid van de VR6 ook arg mooi. als je normaal rijdt hoor je de motor alleen maar, nouja, zoemen in de achtergrond eigenlijk.
Over dat hij sloom is, vind ik nog wel meevallen om eerlijk te zijn, ik vind dat ie wel iets zwaarder vertand had mogen zijn. (of een 6e versnelling) zodat je er ook nog iets zuiniger mee kunt rijden.
Ik rijdt er nu tussen de 7 en 9 liter mee (normaal rijden.) maar bij 120 op de snelweg is het verbruik 8,5~8.7 liter (ligt veel aan het weer.) en de motor draait dan 3000 toeren. je hebt echt meer dan genoeg koppel in dat blokje zitten om daar een 6e versnelling aan te hangen, jammer dat dat niet gedaan is.

Toen we de auto gekocht hadden zat er een buis onder ipv de originele middendemper. wat een takke-herrie! gelukkig zat de originele demper er nog bij, die er weer onder gezet, en hij was weer mooi stil. :)
Her mooie aan de VR6 vind ik dat hij niet echt van een standaard golf 3 te onderscheiden valt, je valt er dus niet zo mee op. :D (Ik vind de standaard golf 3 echter niet erg mooi, de VR6 wel, dus de kleine verschilletjes maken wel een groot verschil. )

Maar, hoe bedoel je vermogen explosief vrij komen? Ik vind de VR6 een van de meest relaxte auto's om te rijden om eerlijk te zijn. true, onder de 2500 toeren heeft het niet over, en pas bij 5000 heb je het volle vermogen. maar het komt toch allemaal behoorlijk geleidelijk. :)

Laatst bewerkt:
Ik rijdt er nu tussen de 7 en 9 liter mee

Maar, hoe bedoel je vermogen explosief vrij komen? Ik vind de VR6 een van de meest relaxte auto's om te rijden om eerlijk te zijn. true, onder de 2500 toeren heeft het niet over, en pas bij 5000 heb je het volle vermogen. maar het komt toch allemaal behoorlijk geleidelijk. :)

ik bedoelde met een turbo , met compressor is het zo hoe meer toeren hoe harder de compressor pompte en dus hoe meer vermogen dus je kon er ook relaxt mee rijden . een maatje van me rijd rond met een turbo vr6 en bij 3000 tot 3500 krijg hij in 1 keer een enorme schop onder z'n kont en spuit ie echt weg
bij een droog wegdek is 't allemaal redelijk tehouden maar bij regen is het een complete nachtmerrie en is tie bijna niet tehouden

en met een turbo of compressor zuipt ie iets meer :D toen ik de mijne weg bracht en er de laatste keer mee reed naar eindhoven vanaf thuis (tussen arnhem en nijmegen had ik nog 35 of 40 eurie getankt , dat was dus op toen ik aankwam :mrgreen: moe wel eerlijk bekennen dat me voet toen erg zwaar was en we zo daar stonden :evil: maja was de laatste keer dus dacht nog ff 1 keer uitlaten :cool:

groet ronnie

Back