Tamiya Grasshopper - Anno 1984 ;-)

Per toeval ben ik aan een Tamiya Grasshopper geraakt, en dan nog wel de originele uit 1984!

full

Op het eerste zicht zat alles erbij, de auto was compleet met zender, ontvanger, servo's, en 2 batterijen, waaronder een originele Tamiya 6V Hardcase accu.
Ook de bestuurder, en koplampen waren nog aanwezig.

De body was niet lelijk beschilderd, niet flashy bestickerd, maar helemaal ingepakt met dikke, zwarte plakband.
Eigenlijk niet zo erg als je bedenkt dat er na een kwartiertje een blauwe, ongeschonden body tevoorschijn kwam:

full

Hier het hoopje afval:
full

De body, waar de blauwe verf meegekomen was met de plakband, zat nog een roze laagje, waarschijnlijk een grondlaag?
full

Hier het chassis, inclusief een reuzeontvanger;), dubbel zo groot als je deze vergelijkt met de wat ik in mn andere auto's zitten heb.
Vroeger heb ik trouwens nog even een Academy Monster Hummer gehad, gebaseerd op hetzelfde chassis, met grotere wielen, en Hummerbody,
maar ik moet zeggen dat het chassis zich als buggy toch wel beter uit de voeten maakt.
full

Alles werkte nog, enkel de batterijen heb ik nog niet kunnen testen.
De body zal wel een nieuwe kleur krijgen, nu ben ik nog aan het twijfelen tussen de originele box-art, of een eigen ontwerpje...

De auto heb ik getest met een 7,2V accu, een elektronische regelaar, en het verwonderde me dat een 380-motortje zoveel pit heeft :D. Ik denk dat deze wel lange rijtijden zal kunnen opleveren.
Wel zal ik nog even moeten kijken naar de voorwielen, ik denk dat de glijlagers uitgesleten zijn ofzo...

full

Wat ik nu nog moet zien te vinden, is de ontbrekende batterijklep onderaan de auto, als alternatief is er waarschijnlijk wel eenvoudig iets te fabriceren.

Dit wordt alleszins een auto die als runner gebruikt zal worden, misschien bouw ik hem wel nog deels om naar een on-road buggy.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dergelijke oudjes in perfecte staat zijn inderdaad moeilijk te vinden.
Het model leuk vinden of niet, dat is nu eenmaal persoonlijke smaak,
maar de huidige toestand, daar wordt wel aan gewerkt ;).

Ik vind het een leuke auto met een hoog nostalgisch gehalte. Vroeger nooit gekocht, nu staat hij op m'n lijstje. Succes met de restauratie, so far so good!

IK bedoelde eigenlijk meer iets like: Hij is zo lelijk als een ikweetnietwat maar hij is mooi omdatie zeldzaam is

Het wilt toch niet zeggen dat het een lelijke auto is, omdat jij dat vindt?
Zie het eens in de toenmalige tijdsgeest; toen waren de gebruikte materialen en ontwerpen gewoonweg anders.

Door dit soort auto's heeft de Bart Smit in Enschede regelmatig haar ramen moeten wassen in die tijd.. daar hebben heel wat hezik-neusjes opgestaan.

Huh? Maar jij bent toch vlieger, geen rijder? Tsja.. wat kan ik zeggen.. de wijsheid komt met de jaren :P

Laatst was er ook nog iemand die zijn grasschopper gratis wegdeed op marktplaats, jammer genoeg was ik net te laat:(. Ik vindt de auto eigenijk best mooi, ook omdat hij zeldzaam is. Veel plezier ermee.

mvg Bram

Ik heb nog eens een Tamiya Bruiser geweten die gratis weggegeven werd bij een nitrowagen van 150 euro.
De man ging hem eerst in de container gooien,
de dag erop was er jammergenoeg al 600 euro op geboden...

Ik heb nog eens een Tamiya Bruiser geweten die gratis weggegeven werd bij een nitrowagen van 150 euro.
De man ging hem eerst in de container gooien,
de dag erop was er jammergenoeg al 600 euro op geboden...

jammer hé zoiets, ik had ook meteen gereageerd bij die grasschopper, maar hij werd al opgehaald. Die mensen weten waarschijnlijk dan nog niet dat deze zulke waarden hebben.

200st bericht :music::bday:

mvg Bram

Laatst bewerkt:
Heel veel heb ik nog niet kunnen doen. De sidebars heb ik van de verf ontdaan, evenals de bumper.

De body ben ik ook beginnen af te schuren, er lag een behoorlijk dikke laag blauwe verf op, met daaronder een filterdun laagje ... roze:

full

Hallo ik ben vrij nieuw in de wereld van de(vintage) rc wagens
Heeft iemand een idee van wat zo'n originele grasshopper met electronica met wat slijtage ongeveer waard is??
Gewoon uit interesse voor de waarde die deze wagentjes tegenwoordig hebben ;-)

Eindelijk nog eens een update ;):

Ik gisteren nog wat verder geschuurd aan de body, deze is nu klaar om in de grondverf gezet te worden,
het kleurtje voor erop is ook al gekocht, maar laat dit nog even een verrassing blijven:

full

Ik heb zelf een batterijklepje gemaakt aangezien het originele niet meer aanwezig was,
en aangezien ik de originele bumper nogal lomp vond, heb ik ook deze vervangen door een sportiever exemplaar (zelfgemaakt uiteraard):

full

full

De voorste draagarmen worden waarschijnlijk ook nog gestript tot zwart, maar eerst zal de body een nieuw kleurtje krijgen

(volgende update zal deze keer géén 4 maand meer duren :D)

pff examens zeker?
mooi begin.
Bumpertje ziet er zeer goed uit, maar zal functioneel nu zijn. Eén botsing (zelfs licht) en hij staat krom. Plus eventuele schade waartegen je rijdt.
Uit ervaring.. Je kan dezelfde vorm verkrijgen met een kunststof plaatje.

Back