tamiya grasshopper motor vraag

hej ik zag een advertentie op mp en had een vraag of deze ook mijn tamiya grasshopper past het motortje heb ik het dan over.

Hallo,
ik bied een yokomo 15 turns elektromotor aan. type 540. Gaat hard en is een modified motor. Voor degene die zijn auto een stukkie sneller wil laten gaan.

Vast niet, de regelaar in de Grashopper han maximaal een 21 turns aan, een 15 turns trekt te veel stroom.

Naast dat is de motor niet verstelbaar en zit je aan een 18 tands tandwiel vast (zie Hornet) en is dat berekend voor de motoren met wat meer wikkelingen.

De Grasshopper had standaard toch een 380 motor erin??? De Hornet een 540 maar kan zijn dat er een latere versie is geweest met wel een 540 erin... :mrgreen: :mrgreen:

De Grashopper is inderdaad met een 380 motor maar met een verloopje naar een 540 montage.

Als er een verloop te krijgen is waardoor er een 540 motor in past dan past nagenoeg elk 540 type motor erin ja maar of je tandwielkast dat zo fijn gaat vinden op den duur is een tweede... Ik zou er een niet al te wilde motor in zetten, dan hou je de lol van de auto en een beetje levensduur. Wil je echt supersnel gaan dan zal de kwaliteit van de auto ook omhoog moeten lijkt me... :mrgreen: :mrgreen:

Die 380 zit nu met een verloopje in de tandwielenkast, zonder een verloop past er een 540 in

Ja, want je kan de motor niet verschuiven of anders monteren dat je een ander tandwiel kan plaatsen.

Maar dit alles was je al verteld in dat andere topic. Welk 18T tandwiel je moet hebben staan in de handleiding van je Grasshopper.

ja klopt maar wou het nog eve nzeker weten en die handleiding is bijna allemaal chinees ofzo :P

maar goed ik al is eve ngoed kijken :d

19 tands past ik heb hem zelf met een lrp buggy special ja hij is 540:banana:

Laatst bewerkt door een moderator:
Als er een verloop te krijgen is waardoor er een 540 motor in past dan past nagenoeg elk 540 type motor erin ja maar of je tandwielkast dat zo fijn gaat vinden op den duur is een tweede... Ik zou er een niet al te wilde motor in zetten, dan hou je de lol van de auto en een beetje levensduur. Wil je echt supersnel gaan dan zal de kwaliteit van de auto ook omhoog moeten lijkt me... :mrgreen: :mrgreen:

kan ik wel gewoon een brushed 540 motor in mijn re-lease grasshopper zetten
of is de versnellingsbak daar te slap voor want ik zit erover te denken om er een in te zetten mvg luc

Back