tamiya gravelhound df02 hopups??

• Topicstarter Topicstarter Rcdrive
  • Startdatum Startdatum
R

Rcdrive

Guest
Hallo,

Ik ben nu al enige tijd opzoek naar alu onderdelen en hopups voor een gravelhound oftwel het df-02 chassis.

Weet iemand mischien waar ik dit online kan bestellen in nederland??

alvast bedankt.

Het ligt eraan welke onderdelen u wilt bestellen. ik heb een aantal onderdelen van E-bay besteld.
andere weer bij RCmart, maar deze heeft niet altijd alles op vooraad.
etamiya.com heeft eerder weer plastic onderdelen zoals het chassis

Zo kosten het mij ook een paar weken om de nummers en de namen van
de aluminium onderdelen op te zoeken. als U er iets speciaal zoekt en u kunt het niet vinden,
misschien kan ik dan helpen

hallo thx voor de info en voor de pm.
Hier kan ik eerst weer wat mee.

Weet iemand van jullie toevallig hoeveel turns motor ik op de standaard regelaar kan doen max?

Weet iemand van jullie toevallig hoeveel turns motor ik op de standaard regelaar kan doen max?

De 23T sports tuned van Tamiya zelf is de enige die je "veilig" kan gebruiken.
Andere motoren is op de gok/uitproberen met risico op een doorgebrande ESC.

Overgaan op lipo's levert je ook nog wat snelheidswinst op, wel heb je dan een losse lipo-pieper nodig die afgaat als je spanning te laag wordt. De standaard ESC ondersteunt namelijk geen lipo's.

Laatst bewerkt:
Ik ben nu al enige tijd opzoek naar alu onderdelen en hopups voor een gravelhound oftwel het df-02 chassis.

Weet iemand mischien waar ik dit online kan bestellen in nederland??

Diverse buitenlands online-winkels zijn al genoemd, in Nederland kan je online bestellen bij pkracing voor je df-02

De 23T sports tuned van Tamiya zelf is de enige die je "veilig" kan gebruiken.
Andere motoren is op de gok/uitproberen met risico op een doorgebrande ESC.

Overgaan op lipo's levert je ook nog wat snelheidswinst op, wel heb je dan een losse lipo-pieper nodig die afgaat als je spanning te laag wordt. De standaard ESC ondersteunt namelijk geen lipo's.

Ik rij nu met mijn df02 met standaardregelaar op een 17 turns motor van tunder tiger(voor 10 euro in de plaatselijke modelbouwwinkel gekocht).

Ik vindt het een fantastisch motortje, de auto gaat direct ENORM veel sneller dan met die standaard motor.

Op vele forums en sites wordt er gezegd dat er nog al grote toleranties op die regelaars zitten en bij sommige is een sport tuned motor al te veel, maar ik heb geluk, de mijne rijdt nu al meer dan een jaar zonder kapot te gaan, de thermische beveiliging schakelde in het begin wel redelijk rap, na 10 minutjes rijden aan. Had dan er zelf een koelblok op gemaakt en nu kan ik veel langer rijden.

Mvg, sander Dk.

hey thx hier kan ik wat mee.

Zat nu alleen ook te denken aan een brushles set welke zou ik dan kunnen pakken en is niet al te duur?

Zat nu alleen ook te denken aan een brushles set welke zou ik dan kunnen pakken en is niet al te duur?

In mijn Rising storm zit een Turnigy 60A met 12T Ezrun-motor en dat bevalt prima. Op deze regelaar kunnen motoren tot 8,5T dus je zou ook wat zwaarders kunnen kiezen.

Mijn setje komt van de Hobbyking 65 euro inc. verzending, maar via Ebay zijn ze ook te vinden ...

Ik heb sinds vandaag 8.5 turns brushless op mijn df02, ook met die 60A regelaar, rij nu nog met een 2s lipo maar met een 3s zou hij meer als 80km/u gaan maar volgens mij gaat deze 4000 kv motor dan iets te veel toeren maken, dus hou ik het nog maar effe bij 2s lipo ;) Gaat al aardig snel hoor, maar zou als je nog niet zo veel rijervaring hebt met snelle auto's tog niet direct zo een 8.5 turns brushless op je df02 zetten. Bij mij was die 17 turns ideaal, je moet het zelf weten natuurlijk ;).

@badelaar,
Op de 60A regelaar van ezrun zelf kunnen motoren tot 5.5 turns. EZRUN Brushless System Combo B5 w/ 60A ESC and 8.5T@4000KV 3650-Size Brushless Motor for 1/12,1/10 off-road racing for experienced drivers

Mvg, Sander Dk.

welke merk 17 turns motor is goed en lekker snel??

Zoek er namelijk ook nog 1 voor mijn hpi rs4 mini

thunder tiger super stock, goed, snel, goedkoop, in mijn offroad zat hij meer als een jaar en hij werkt nu nog. Mijn broer heeft er ook zo een in zijn tt01, en gaat ook aardig vooruit.

Mvg, Sander Dk.

Krijg nou wat!!!!

ik was 2 minuten aan het rijden totdat ik tegen een kant van 1 á 2 cm op botsten.
Nu ligt me LINKER OPHANGING ERAF, OMDAT HET AFGEBROKEN IS VAN HET CHASSIS!!:mad:

Weet er iemand waar ik z'n chassis nr 51074 van DF-02 kan kopen zodat ik het morgen in huis heb? ik gan namelijk over 5 dagen op vakantie voor 2-3 weken >_<

Please help me

Krijg nou wat!!!!

ik was 2 minuten aan het rijden totdat ik tegen een kant van 1 á 2 cm op botsten.
Nu ligt me LINKER OPHANGING ERAF, OMDAT HET AFGEBROKEN IS VAN HET CHASSIS!!:mad:

Weet er iemand waar ik z'n chassis nr 51074 van DF-02 kan kopen zodat ik het morgen in huis heb? ik gan namelijk over 5 dagen op vakantie voor 2-3 weken >_<

Please help me

ai dat heb ik ook zo vaak gehad, heb er volgens mij wel 3 chassis gesloopt. Heb het ook aan de voorkant gehad. Ik kwam ze toevallig toen bij PK op voorraad tegen.

Hebben jullie nooit problemen met jullie front shock tower? Heb er zelf al 2 gesloopt, heb nu een allu besteld, ik hoop alleen nog wel dat hij aankomt, is al 1,5 weken geleden verzonden zei de verkoper...

edit: daarnet nog effe gereden, df02 met 8.5turns brushless is gewoon pure ownage!

Mvg, Sander Dk.

Laatst bewerkt:
de front/rear shock tower had ik meteen vervangen voor aluminium omdat ik het al omgebogen heb gehad.

Ik had maandag gebeld naar Quartel Modelbouw en het zou 1 dag levertijd zijn. helaas kreeg ik het niet maandag maar vandaag. dus evengoed een goede levertijd!!

Hoe heb je je rear shock tower kapot gekregen :confused: dat is mij in 2 jaar tijd nog niet gelukt, hij is al serieus afgeschaafd maar nog zo recht als in het begin ;). Waar heb jij je shock tower gekocht want ik denk niet dat die van mij nog zal aankomen...

Mvg, Sander Dk.

Laatst bewerkt:
Back