Tamiya King Blackfoot

Hooi, na ongeveer 3 maanden met mijn TL-01 gereden te hebben, wil ik wel weer is wat anders. Daarom ben ik wat gaan zoeken op ebay. Ik kwam daar leuke wagentjes tegen. Maar de King Blackfoot vondt ik toch wel het mooist :lol:

Nu is mijn vraag, is de King Blackfoot een leuke/goede mt? En zijn er nog wat hop-ups voor te krijgen?

De king blackfoot is zeker een leuke auto van de gebruikelijke tamiya kwaliteit, met een hele mooie kap.

Er zijn twee nadelen aan deze auto en dat zijn de plastic lagers en de frictiedempers.
Deze zijn op te lossen door meteen goede lagers bij de auto te nemen (mijn advies: zo snel mogelijk over op kogellagers, liefst meteen)
Om de wegligging te verbeteren kun je er oliegevulde dempers op zetten dan heb heb je een hele leuke wagen.

de hopups zijn van dit soort chassis wat beperkter dab een toerwagen als een TB of een TL.

heb je overigens ook al de nieuwe blackfoot extreme gezien?

http://www.tamiya.com/english/products/58312blackfoot/index.htm

hey
mijn vriend heeft ook een king black foot en moet zeggen dat ie erg goed rijd
alleen hij heeft er wel ( zoals erikderaaf zei ) olie dempers er op en kogellagers ne een sterke stuurservo en geen speelling er in
en hij heeft er ook nog een 18 turns moter in en dat rijd hard en goed
doei

De King Blackfoot is een heel mooie auto! Ik heb er zelf ook een, ik heb hem heb er de nodige hop-ups op zitten. Dat ding gaat als een trein, hij is sneller dan hij eruit ziet! :)

Ik raad ten erste aan om er kogellagers in te zetten. Dat is bij iedere auto een must wat mij betreft. Ook zou ik een elektronische regelaar gebruiken, maar die heb je waarscijnlijk al. Voor een off-road auto zijn een achteruit en waterdichtheid best aangename eigenschappen voor een regelaar. Ik gebruik daarom voor mijn off-road een Carson Speed 15 en ik ben er zeer tevreden mee. :P

Daarna zou je kunnen kijken maar oliedempers etc., en een aangepaste stuurinrichting. Ik zal binnenkort als ik mijn site weer heb geupload een linkje posted zodat alle mods goed te zien zijn. 8)

king blackfoot

hoi ik las dat u ook een king blackfoot had /heeft.
ik heb er ondanks een aangeschaft

ik heb misschien een brutale vraag.

waar kan men onderdelen/hop ups krijgen voor deze mooie auto.

b.v.d.

walter

Back