Tamiya King tiger opbouwen

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Klamath, 23 feb 2015.

  1. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Ik heb de flits gebruikt van een wegwerp camera. De trigger zie je aan de rechterzijde.
    Als recoil een servo zonder electronica en een microswich die der voor zorgt dat de servo slechts 1 omwenteling maakt.
    Als je goed kijkt kan je zien dat de loop eerst ietsje naar voren beweegt om de flits trigger te bekrachtigen.
    [​IMG]
     
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Hee Arthur,

    Bedankt voor het fototje. :) Zo-iets had ik inderdaad ook in gedachten. Met het verschil dat ik op de elmod print direct een servo kan aansluiten. Wil even in m'n onderdelen bakje kijken of ik nog een erg snel klein servo-tje heb liggen. Dan kan ik de recoil snelheid hopelijk realistisch snel laten verlopen. (en het weer uitschuiven mooi rustig. )

    Gr,
    Tim
     
  3. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Nog even een paar kleine troepjes bij tanktoko besteld. roostertjes, metalen uitlaten om een smoker op aan te kunnen sluiten. reductoren voor de aandrijving. Eens kijken hoe die daarmee rijdt als het binnen is. dit weekeind maar eens de romp bovenkant goed monteren. en dan einderlijk eens aan die zimmerit beginnen. (schuif het nog steeds een beetje voor me uit.. ben er nog wat huiverig voor om die gips achtige zooi op 't model te smeren... :eek:
     
  4. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Eh,
    Klik eens op het fotootje.o_O
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Dat filmpje heb ik bekeken hoor. ziet er ook goed uit. Maar zelf vind ik het mooier als de loop sneller intrekt als weer uit schuift. (Lijkt me ook realistischer, gezien de loop toch ingeslagen word door het shot zelf, en alleen terug gedrukt word door de veer die er in zit? (kn het ook mis hebben uiteraard. Kan van de Tiger 2 niet echt een film opname vinden van een kanonschot waar de recoil echt op te zien is.

    Ik verwacht echter dat de loop van een tiger niet veel anders zal reageren bij een schot als een T-90
     
  6. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik heb gisteren m'n eerste poging aan het zimmerit gewaagd.

    [​IMG]

    Ik vond het eerst wel erg rommelig uitzien zoals ik het heb gemaakt. Maar nu ik er zo naar kijk vind ik het eigenlijk ook best wel goed staan. (bovenkant word nog even glad geschuurd, steekt er nu iets boven uit namelijk.)
    Ik heb de zijkant eerst opgeschuurd en ontvet voordat ik met de milliput bezig ben gegaan. Hoop dat dat spul nu ook een beetje groed hecht.


    De volgende stap zal de andere kant zijn. daarna de voor kant en de turret. De achterkant stel ik uit tot ik het spul van de tanktoko binnen heb. :) (eerst de metalen holle uitlaten plaatsen voordat ik daar mee bezig ga.)
     
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    kijk kijk heel ander gezicht zo en onregelmatig is juist mooi en natuurlijker :) Milliput hecht best goed, heb de nodige modellen die dit al 4 jr hebben is nog prima :)
     
  8. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ja Bram.. Heb je op zich ook wel weer gelijk in. Uiteindelijk zal het in het echt ook zo snel mogelijk er op gemaakt zijn. Zitten nog wel een paar dikke stukken in, die wil ik nog iets gladder makken. En de bovenkant uiteraard netjes afwerken. (en direct boven de spatborden mist nog een beetje.

    Heb met deze kant doen in ieder geval een beetje wat geleerd, nu zou de andere kant wel iets makkelijker moeten gaan. Hopelijk zondag wat tijd voor ofzo. (of nouja.. even wachten op wat slechter weer denk ik. :rolleyes: Nu is het geen weer om hiermee bezig te zijn, haha. )
     
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    gezien de verwachte hitte golf, het brandt meteen vast! Problem solved :)
     
  10. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Hahaha, ja, dat is ook wel weer zo. Alleen dan iets minder miliput aanmaken in 1x dan de eerste keer. (alles wat op de tank zit was in 1x aangemaakt.. was iets meer dan de bedoelling was. :p )

    Wel is het heerlijk rustgevend werk. :) Komt wel echt mooi tot rust als je met zo-iets aan het rommelen bent.
     
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    dat heb je goed gezien een paar centimeter en dan nieuwe pakken...plastic wel weer goed dichtdoen anders droogt het alsnog uit. Enfin laatst nog 3 jr oude Milliput gebruikt was nog goed verpakt en werkte als nieuw :)
     
  12. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Eens kijken of ik dit weekeind weer iets verder kom. Met een beetje mazzel is de versnellingsbak van m'n auto namelijk ook weer terug. (is volgens mij een typisch duitse kwaal ofzo.. teveel koppel voor de versnellingsbak om heel te blijven. :confused: Dat de Tiger toch ook last van?:rolleyes: )
    [​IMG]
    Had 2 tandwieltjes in m'n differentieel gespleten.

    Maar goed, als die er nog niet weer is, heb ik mooi tijd om hier weer even rustig voor te gaan zitten.
     
  13. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    hmm de Tiger I heeft standaard niet zo'n differentieel da's typisch iets voor 4wd buggy's. Ik heb oa een Tamiya buggy 4wd met 2 van die differentiëlen en een drive shaft er tussen, van nylon, drijfstang ijzer, nog nooit kapot gegaan. Verder zijn er voor de Tiger I en II een scala aan gearboxes van nylon tot en met luxe 3:1 koperen versnellingsbakken, aangezien de Tamiya's meestal te snel rijden is zo'n extra reductie dan wel fraai om scale te rijden qua topsnelheid.
     
  14. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Haha Bram, dat is een foto van de versnellingsbak van mijn 1:1 auto.:p

    Maar dat is inmiddels weer gefixt, wacht alleen nog tot die versnellingsbak terug is om in te bouwen.


    Die 3:1 reducties had ik bij de bestelling bij tanktoko zitten. :D hoop dat die daarmee idd mooi rijdt.
     
  15. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    goed gezien dus en die 3:1 bakken zijn een hele verbetering :)
     
  16. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Kosten wel een paar knaken.. maargoed, ik haal het het liefst in eigen land om eerlijk te zijn. Inmiddels staan al beide kanten van de romp in de milliput. En de turret is aan 1 kant ook bijna klaar. De voorkant van de romp schiet ook redelijk op. de achterkant nog niets aan gedaan omdat daarvoor de uitlaten er eerst op moeten zitten.

    Eens even kijken of ik nogergens wat stekkertjes heb, dan wil ik de bovenkant namelijk demontabel maken tov de onderkant (dat je deze in ieder geval makkelijk weg kunt halen. ) En uiteraard moet ik in de turret nu alles nog een keertje weer plaatsen.. Of dit nu servo's worden of toch origineel.. Eerst eens even kijken hoe ik het redelijk makkelijk kan plaatsen. (en met name zo dat ik niet alles hoeft te slopen als eens een keer iets kapot gaat. ) Je zou denken dat die king tiger turret best ruim is, maar dan vind ik de ruimte nog wel tegen vallen. :rolleyes:
     
  17. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    boven - en onderkant makkelijk loskopelen, bij mijn nieuwe Torro Jagdtiger is dat super geregeld met een grote schuifknop en klikt ook zo weer dicht dat is tegenwoordig sterk verbeterd :) [​IMG]
     
  18. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    De toren van de KT is best groot hoor, je moet alleen plannen hoe en waar je de onderdelen gaat plaatsen.
    [​IMG]
    In mijn toren zit behalve de recoil- en elevatie mechanisme ook 2 servo's om het achterste- en munitie luik te bewegen. En een rook generator voor de gunsmoke.
    Verder ook een montagepunt voor de battleunit en IR led.
    Oja, ook nog een MG led.
    En er is nog een beetje plaats over..... Weet alleen niet wat ik daar mee moet.;)
     
  19. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    dat moet dan een fraai gezicht zijn jouw KT in actie Arthur :)
     
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik heb er nog wel een groot blok in liggen van de tamiya strobe light. en gezien ik poppetjes in de openingen heb gezet ben ik daar ook weer ruimte kwijt geraakt. Maar op zich zou er zat ruimte moeten zijn ja.



    Nu net nog een mailtje gekregen van Gert (Tanktoko.) De leverncier van de 3:1 reducties heeft ze nu niet meer op voorraad, en kan zekr nog 3 weken duren. Maakt gelukkig niet zo heel veel uit, Ik eb de komende 4 weekjes ook weg voor 't werk. Maar dat ik hem voordat ik vertrek even op de goede snelheid in kon stellen zit er nu dus niet in. :p Maar in ieder geval iets om naar uit te kijken als ik terug ben. :D
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2015

Deel Deze Pagina