Tamiya Leopard 2A6

Heej TOP het Forum is weer in de lucht!

Even wat extra vulling :)

DSCN6533.jpg

DSCN6534.jpg

DSCN6535.jpg

DSCN6536.jpg
DSCN6537.jpg

DSCN6538.jpg

DSCN6541.jpg

DSCN6542.jpg

DSCN6543.jpg

DSCN6544.jpg

DSCN6545.jpg

DSCN6546.jpg

DSCN6548.jpg

Gisteren bij het Nationaal Militair Museum geweest, dat wou ik toch een keertje zien ;)

daar hadden ze ook een Leopard 2A6 staan, dus gelijk een boel foto's gemaakt! :)

11196246_855457577850298_1517225539696250367_n.jpg

da's geen slecht idee Ruben een Leo walkaround te posten...mooi museum alleen, meer recente tanks (dan WW2) zo te zien...vind die tanks nl het leukste!

ik ben pas ook in het NMM geweest en heb ook veel foto's gemaakt
(wat niet makkelijk is omdat je door het glazen gebouw van alle kanten tegenlicht heb)
het leuke aan de Leo daar vind ik dat hij zo vanuit opslag in het museum is gezet veel gebruiksschade is nog zichtbaar
tja jammer dat het zowat de enige Leo is die we hier nog hebben
tenzij het plan om weer een tank eskadron te vormen in samenwerking met de Duitser doorgaat
weet iemand (niet ik:p) of dat plan veel kans maakt??

Gisteren bij de vaarvereniging weer wat met de Leo gereden, en een kort filmpje gemaakt.

Ik heb het gefilmd met 120 frames per seconde, en de meeste scenes met 50% vertraagd. geeft een mooi beeld van de ophanging e.d. vind ik ;)

sinds 25 maart ben ik de gelukkige eigenaar van een tamiya leopard 2a6 1/16.

Ik moet hem alleen nog ff bouwen :D

Ik heb er ook al een battlesysteem voor dus die gaat er ook gelijk in, ook heb ik een set kogellagers geïnstalleerd.

Ik heb er nu 3 avonden en een zondagmiddag mee bezig geweest, en het schiet al lekker op :rolleyes:

full

Dit is een foto van vrijdag middag/ avond, toen had ik net de ophanging etc klaar.

Gisteren heb ik een gedeelte van de return rollers zwart geverfd, net als de trackspanners.

Ik zal aan het eind van de middag nog even een foto daarvan maken.

Ik ben nu aanbeland bij licht gedeelte, is het verstandig om dat voor of na het verven van de camo te installeren? :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb naar kosten van de Gileon sleepringen geinformeerd. Viel me niet mee, 130 euro excl. BTW en verzendkosten.
Heb Gileon vervolgens laten weten dat me dat een beetje tegenviel en er op geattendeerd dat er in het modelbouw circuit echt wel belangstelling voor te winnen was te beginnen bij TAMIYA.
Daarop ontving ik een leuke reactie van dhr. Gerrit de Vries van Gileon vergezeld van een aanbod voor een 24 kanalen sleepring voor de prijs van 95 euro t.w. 70.25 + 21% BTW + 10 verpakking en verzendkosten totaal dus 95.00 euro.

afgelopen dagen ben ik bij de Marinedagen geweest met Marine Modelbouw NL, en heb de Leo ook mee gehad, dat leverde deze plaatjes op:

IMG_4946.JPG

IMG_4948.JPG

IMG_4950.JPG

ook zag ik daar een 1:1 Howitzer staan, dus daar moest de Leo ook ff bij staan natuurlijk!

IMG_5018.JPG

IMG_5019.JPG

IMG_5023.JPG

IMG_5024.JPG

IMG_5025.JPG

En er nog ff op!

IMG_5026.JPG

IMG_5029.JPG

de jongens van de landmacht hebben hem ook nog ff bestuurd, want dat vonden ze natuurlijk ook wel leuk :P

Back