nou moet ik zeggen ik heb de raqllybanden ook maar als je ze fatsnoenlijk lijmt helpt het ook al heel erg ( he roger met 2 druppeltjes
)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
maar klopt zelfs met mijn langzame kever merk ik dat de rally banden 1,5 cm groter worden.
dus conclusie : slechte banden
als je het nu nog niets snapt ben je echt![]()
of je moet rustiger aan weg rijdennee, je moe gewoon geen 9 turns in een m03 leggen met zachte banden..
toen hij bij mij was waren zijn voorbanden in 10 minuten kaal ( gewoon op de weg )
Effe voor de duidelijkheid:
De Motor van de Mini haalt 56.400Rpm, en dat rijd onnoemelijk hard. Of hij de 120km/u haalt is de vraag....
Dit is alleen als de motor gloednieuw is en onbelast. in een m03 chassis wordt hij heel erg belast ( door vele wrijving van oa tandwielen )
De motor is er wel toe in staat. Ik had de motor eerst in mijn Corally CCT zitten, maar dat was niet recht te houden. Dan kon je met 15% gas naar 25% gas de auto alweer uit een struik gaan halen, omdat de auto van de weg af spint.
In de cct zou hij het idd makkelijk halen maar hier is de tandwielverhouding ook 3 x zo groot..
Op de weg waar het filmpje is gemaakt mag je 80km/u rijden, maar daar houden ze zich niet aan. Ik ben toen een vent achterna gereden, en moest afremmen om niet onder zijn achterwiel in te komen. En die reed geen 80 km/u, maar zo'n 100km/u. De auto blijft gewoon slippen, ongeacht hoe hard je rijd. Ik ga de auto vanvoren niet verzwaren, het moet zo licht mogelijk zijn.
Dat moet ik eerst maar eens zien gebeuren..
Toen ik laatst bij Levi was, reed hij best hard, maar die accu heeft helaas 2 cellen kapot. Vandaar dat hij toen zo traag reed (Nou ja, traag....). En Levi's 4000 was toen al leeg....
?? accu's staan in serie, dus als er 2 kapot zouden zijn doet je accupack het niet meer, en mijn accu was nog voor 70 % vol toen jij er mee ging rijden.
Ik vind de M03 standaard al hard rijden, dat is nooit 30km/u. Dat zal 35/40km/u zijn, hé Levi?
Klopt, de m03 rijdt std. met een 20 piniongear 35 km/h.
De m04 daarintegen rijdt harder en kan ook een 21 piniongear hebben.
Om de Mini recht te houden, moet ik een setje M-Grip voor de Mini kopen, anders kom ik nooit op snelheid. Maar dan hebben we weer soft compound, en dan komen de banden weer in de wielkasten....
Klopt heb ze nu zelf ook eronder zitten met harde inlayers en voor en achter rondom gelijmd en gaat super.
Groetjes,
Roger Schouteten
PS: Ik wil hem eens op een rollerbank zetten, of hem meten met een lasergun. Maar hij komt niet echt op snelheid....maar het blijft gewoon cool! Ik moet wel de koolborstels vervangen, en ik ga eens kijken voor een 8 Turns Team Orion Revolution ankertje....
De auto blijft gewoon slippen, ongeacht hoe hard je rijd. Ik ga de auto vanvoren niet verzwaren, het moet zo licht mogelijk zijn.
je kunt overdrijven.. rijdt dan toch niet goed